Gå til innhold

HTC Desire HD - Rooting og Custom ROMs / Tips og FAQ

85 stemmer

1. 1. Foretrekker du Sense UI, eller en annen launcher

• HTC Sense UI
      24
    • Launcher Pro
      26
    • ADW Launcher
      12
    • Go Launcher EX
      10
    • Zeam
      2
    • Android vanilla
      5
    • Andre
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som jeg har lagt inn Android Revolution HD, er det sånn at jeg nå kan resette til fabrikkinnstillinger på telefonen og fortsatt ha RHD, eller må jeg innstallere alt på nytt da?

Kan resette og fortsatt ha Revolution ja, det er denne Rom'en som er standard på telefonen din nå.

Lenke til kommentar

Nå som jeg har lagt inn Android Revolution HD, er det sånn at jeg nå kan resette til fabrikkinnstillinger på telefonen og fortsatt ha RHD, eller må jeg innstallere alt på nytt da?

Var/er din mobil operatørlåst? Hvis ikke, var det vanskelig å roote?

Har lyst til å gjøre selv.

Lenke til kommentar

jeg har prøvd 4.0, anbefaler 3.2 sterkt! liker virkelig ikke 4.0

Hvorfor?

liker ikke utseende på menyen du velger programmene, og liker generelt 3.2 bedre

Så du liker Android 2.2 bedre enn 2.3? Eller er det Sense-versjonene som er forskjellen?

2.3 kommer jo til å "ta over" for 2.2 på sikt...så jeg tenkte jeg skulle teste ut :)

Lenke til kommentar

Den er ikke operatørlåst, nei. Å roote vet jeg ikke hva er. :p

Lenke til kommentar

Ja som sagt venter jeg på en raskere og mer stabil versjon. Noen her forresten som har prøvd CM7 og som ikke har elendig batteri? Jeg prøvde det for noen uker siden og likte det, men batteriet var noe av det verste jeg har vært borti.

Var "blodfan" av CM6 (Stable). Med den hadde jeg awesome batterilevetid med. Men så forsvant den fra CM sine egne sider(?), da jeg prøvde ut andre ROM'er. Blir bra når de får en Stable versjon av CM igjen! :)

Lenke til kommentar

Hvordan la du inn Revolution HD?

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at noen folk her er helt innkompetente når det gjelder bytting av rom og root og dette men jeg håper virkelig at dere tar turen innom XDA og leser litt før der begynner å spørre om hvordan dere kan legge inn nytt rom. les HER og hvis dere ikke kan engelsk så oversett det med google translate og gjett dere fram til ordene.

Lenke til kommentar

Å roote betyr at du får administratorrettigheter slik at du kan skrive/endre/slette systemfiler.

Lenke til kommentar

Hvordan la du inn Revolution HD?

Sjekk step-by-step guiden til Frozenblade for 1-2 sider siden.

Lenke til kommentar

Jaja, der brant jeg meg skikkelig. Skulle flashe en add-on til Elegant Blues-temaet. Jeg fikk ikke med meg at den var til Revolution 4, så nå er det bootloops på gang. Full restore, here i come.

Nå ser dere hva som skjer når man ikke leser!

Lenke til kommentar

Bra tiltak og fin førstepost :)

Jeg har funnet ut at idag skal jeg sette meg godt ned og på et eller annet vis klare å få Gingerbread på mobilen.

Jeg har funnet ut i tips og triks tråden at jeg først skal nedgradere til 1.32 også på et eller annet vis roote mobilen. Jeg har aldri gjort noe slik og er helt grønn på det.

Kan du forklare eller linke til lette guider om hvordan man gjør dette helt fra begynnelsen på en forstålig måte? Det var en i den andre tråden som linket til noen guider, men nå har det vel kommet en ny version og slik. Trenger en konkret forklaring på hva jeg gjør :)

Hvis jeg driter i alt av bilder og programmer som jeg har på mobilen nå, kan jeg droppe backup da? Er det noen mulighet for å gå tilbake til slik den er nå hvis jeg finner ut at har drete meg ut?

Hvis du hadde hjulpet meg gjennom denne lange og tunge prosessen hvor jeg er redd for å fucke til min alt for dyre mobil hadde du vært en knupp decayed.gif

Lenke til kommentar

Jeg skal selv legge inn Gingerbread i dag (Android Revolution HD 4.0 beta), så skriver en guide i samme slengen.

Jeg er allerede rootet, men kan jo lage en komplett guide.

I mellomtiden kan jeg jo vise deg de guidene jeg kommer til å følge (engelsk).

Root & S-OFF

Hvis du har versjon 1.72 eller høyere, må du nedgradere.

Etter du har nedgradert kan du roote.

Først; Disse operasjonene kan i verste fall føre til at telefonen din ikke starter opp igjen. I de aller fleste tilfellene vil du kunne få god hjelp på forumet jeg nå linker til - men verken jeg eller andre brukere tar noe som helst ansvar, men det er mange hundre (sikkert tusener) som allerede har gjort dette uten problemer. Og; Garantien på telefonen din forsvinner når du gjør dette, og du gjør det på eget ansvar. Jeg deler min kunnskap etter beste evne, men ikke kom løpende til meg om du har ødelagt telefonen din.

Kan komme med flere detaljer, og lage en norsk guide på sikt.

Lykke til!

Sikkerhetskopi (backup)

Ang backup: Dersom du har kontaktene dine på telefonen vil du miste de uten backup. Anbefaler å gjøre alle kontakter til Google-kontakter, da vil de bli lagt automatisk tilbake på telefonen når du logger på Google-kontoen din :)

SD-card trenger i utgangspunktet ikke å slettes, men jeg tar alltid backup av det på forhånd så jeg ikke skal miste bilder osv.

Til slutt tar jeg backup av SMS med appen SMS Backup/Restore.

Da mister jeg kun samtalelogg og MMS ved å flashe ny ROM.

MyBackup Pro kan ta backup av MMS og samtalelogg mm for deg - koster penger på marked.

Igjen, lykke til!

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

CWM? Dette er utrolig kompliserte greier. Skulle ønske det var en liste med punkter som forklarte nøyaktiv hva man skal gjøre.

Hvis jeg omsider klarer å roote mobilen, hva gjør jeg så for å få gingerbread på den? Du nevnte Android Revolution HD 4.0 beta. Vil det si at etter at jeg har stresset meg gjennom alt dette kommer jeg bare til å ha en betaversion som må byttes ut etter en stund, eller er mobilen fullverdig etterpå?

Lenke til kommentar

Utvikleren kaller den "beta" fordi den er basert på en uferdig HTC ROM. Den skal være fullferdig. Kommer en ny utgave i løpet av døgnet, som skal være veldig rask i tillegg :)

Har du versjon 1.72 eller 1.32? Om du har 1.72 kan du følge guiden til Frozenblade (det er den samme jeg brukte, men er oversatt til norsk), blir ikke så mye mer punktvis enn den: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1290322

I den linken jeg ga til root, så er det en youtubevideo som viser alt :)

nå spørs det jo litt om hvordan backup det er snakk om, hvis det er CWM backup det er så anbefales det STERKT.

Det er riktig, men da må vi først ha root ;-)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...