Gå til innhold

HTC Desire HD - Rooting og Custom ROMs / Tips og FAQ

85 stemmer

1. 1. Foretrekker du Sense UI, eller en annen launcher

• HTC Sense UI
      24
    • Launcher Pro
      26
    • ADW Launcher
      12
    • Go Launcher EX
      10
    • Zeam
      2
    • Android vanilla
      5
    • Andre
      6

Anbefalte innlegg

Syns dette var en håpløs guide. Bruker ord og uttrykk på ting jeg ikke har noe som helst peiling på hva er.

You need:

HTC Desire HD S-OFF ---> [TOOL] One click ENG S-OFF

Skal jeg da gjøre alt som står på siden eller kun laste ned programmet?

You need:

ClockworkMod Recovery 2.5.1.3 or 3.0.0.6 (recommended)

???

How to flash?

Download Android Revolution HD and place it on your SD card

Jaha, hvor i all verden laster man ned dette?

Må man ha et SD card?

du burde lese litt mer rundt på forumet der...

Når du skal ha S-OFF så burde jo si seg selv at du burde lese emnet du har blitt linket til.

Les her, ja LES! det funker faktisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo vurdere å lese hva jeg skriver også. Jeg vet ikke hva jeg faktisk skal her. Jeg skal innstallere en ROM slik jeg har forstått. Jeg har ingen peiling på "radio" er, hva "flashe" er og S-OFF vet jeg i alle fall ikke hva er. Det blir som å lese arabisk for meg. Jeg vet ikke hva jeg leser om, og derfor blir det uforståelig. Jeg er sikker på at når alt kommer til alt ville det sikkert vært mulig å laget en step by step-guide med punkter og lite tekst istedet for alt mulig som de har lagt inn der, det er min erfaring.

Nå skriver de at det kan være skadelig for telefonen, snakker de da kun om software'n slik at man lett senere kan formatere uten at telefonen har fått noen varige mén? Isåfall kan jeg jo bare prøve meg fram.

Lenke til kommentar

Du kan jo vurdere å lese hva jeg skriver også. Jeg vet ikke hva jeg faktisk skal her. Jeg skal innstallere en ROM slik jeg har forstått. Jeg har ingen peiling på "radio" er, hva "flashe" er og S-OFF vet jeg i alle fall ikke hva er. Det blir som å lese arabisk for meg. Jeg vet ikke hva jeg leser om, og derfor blir det uforståelig. Jeg er sikker på at når alt kommer til alt ville det sikkert vært mulig å laget en step by step-guide med punkter og lite tekst istedet for alt mulig som de har lagt inn der, det er min erfaring.

Nå skriver de at det kan være skadelig for telefonen, snakker de da kun om software'n slik at man lett senere kan formatere uten at telefonen har fått noen varige mén? Isåfall kan jeg jo bare prøve meg fram.

se her

men hvis det blir som arabisk så skjønner jeg godt du ikke skjønner det :p

Clockworkmod = Noe som lar deg lage en backup av ALT du har på telefonen, det blir lagret på minnekortet så hvis du fucker opp noe så er det bare og flashe backupen, altså gjenopprette telefone din til å bli akkurat som den var når du tok backup. CWM er det du bruker når du skal flashe ett nytt ROM, det vil si du innstallerer ZIP-filen du har lastet ned.

S-OFF = her er det to forskjellige du kan velge mellom, du trenger nok bare RADIO S-OFF til å begynne med, man kan vell kanskje si det er en light versjon i forhold til ENG S-OFF. med ENG S-OFF kan du bruke fastboot kommandoer, men hvis du ikke vet hva dette er så trenger du det ikke enda.

jeg kan lage en step-by-step guide til hvordan du kan flashe nytt ROM.

1. sjekk hvordan versjon du har. innstillinger->Om telefonen->Programvareinformasjon se etter "byggenummer" hvis det begynner på 1.75 eller 1.84 så må du ta en Downgrade hvis du har 1.32 så trenger du ikke downgrade.

2. følg denne enkle guiden.

3. Last ned ROM manager fra android market, åpne ROM manager også trykk på "Flash ClockworkMod Recovery"

4. Last ned et ROM, anbefaler DENNE! legg ZIP-filen inn på SD-kortet, boot inn i recovery(start telefonen på nytt, vent til alle lysene er slukket når den slår seg av så holder du inne mindrelyd knappen, så kommer det opp en meny, styr med lyd tastene til der det står Recovery så trykk du på start knappen. når du er inne i recovery så tar du en backup først så trykker du på wipe data/factory reset også på wipe cache partition. ikke trykk på reboot system now! du har ikke noe OS nå, så gå på install zip from sdcard og trykk på choose zip from sdcard, hvis du ikke har lagt ZIP-filen i en mappe så ligger den nederst.

5. reboot system now :)

damn, det ble ganske mye :o

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ey, tusen hjertelig takk!

Punkt 1 er jeg forbi. Trengte ikke nedgradere.

Når det gjelder punkt 2 og system requirements, har jeg nå ordna alt utenom 1 jeg ikke forstår:

Windows XP SP2 or higher

.NET Framework 4.0

HTC Sync (or ADB drivers)

Desire HD with stock kernel (or Apache14's 1.0.7 / 1.1.4 Sense)

It will not work on 1.72.405.3 or higher build, or new radio (12.28b.60.140e_26.03.02.26_M is ok). Downgrade first!!

Og var det sånn at jeg kunne droppe punkt 3 når jeg ikke har behov for å ta backup av noe?

:)

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Ey, tusen hjertelig takk!

Punkt 1 er jeg forbi. Trengte ikke nedgradere.

Når det gjelder punkt 2 og system requirements, har jeg nå ordna alt utenom 1 jeg ikke forstår:

Windows XP SP2 or higher

.NET Framework 4.0

HTC Sync (or ADB drivers)

Desire HD with stock kernel (or Apache14's 1.0.7 / 1.1.4 Sense)

It will not work on 1.72.405.3 or higher build, or new radio (12.28b.60.140e_26.03.02.26_M is ok). Downgrade first!!

Og var det sånn at jeg kunne droppe punkt 3 når jeg ikke har behov for å ta backup av noe?

:)

du har stock kernel så det skal du ikke bekymre deg over ;) du må fortsatt ha CWM, det er det du bruker når du legger inn nytt ROM.

Lenke til kommentar

Sånn, da var det ordnet. Thank you.

Ikke at jeg merket noen som helst forskjell. :p

Kan jeg slette backupen nå?

mener du backupen du har tatt i CWM? iallefall så er det helt opp til deg, anbefaler deg virkelig ikke å slette den! for hvis du gjør noe domt når du skal ha nytt ROM å fucker det opp så er det bare og gjenopprette backupen :)

Lenke til kommentar

Må jeg downgrade for å flashe til nyeste Android Revolution? Har REVO 3.0 inne nå.

Nope. Det er ikke verre enn å overføre Revolution 3.2 til SD-kortet, boote inn i Recovery (gjør det fra ROM Manager), velg Zip-filen, vent litt, og voila! Du trenger ikke å wipe. Dalvik Cache blir nullstillt automatisk. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ryktene fra utvikleren er at han nettopp fikk den "A LOT FASTER". Vet ikke om det er Custom kernel eller noe annet triks han har fått til.

Slapp Beta 3.1 i dag, og Beta 4 (som da blir A LOT FASTER) kommer i nær fremtid. Tror jeg skal teste den, 3.2 er jo som å kjøre Stock 1.72 :p

Lenke til kommentar

Ja som sagt venter jeg på en raskere og mer stabil versjon. Noen her forresten som har prøvd CM7 og som ikke har elendig batteri? Jeg prøvde det for noen uker siden og likte det, men batteriet var noe av det verste jeg har vært borti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...