Gå til innhold

HTC Desire HD - Rooting og Custom ROMs / Tips og FAQ

85 stemmer

1. 1. Foretrekker du Sense UI, eller en annen launcher

• HTC Sense UI
      24
    • Launcher Pro
      26
    • ADW Launcher
      12
    • Go Launcher EX
      10
    • Zeam
      2
    • Android vanilla
      5
    • Andre
      6

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan forklare meg litt grundig hva Revo HD 3.2 er?

Hart lest litt rundt på nettet uten å bli noe klokere. Er dette en overklokking app?

Er dette noen jeg(som en vanlig) bruker trenger?

Revo HD 3.2 er en forkortelse for Android Revolution 3.2, noe som er en custom rom til DHD. Forskjellen på Revo HD og stock er at Revo HD er optimalisert enda mer. Noe som vil si at den har en bedre ytelse (kan overklokke til 1.2GHz) og bedre batterilevetid for å si kanskje de to viktigste tingene.

Hvis du ønsker å lære mer så anbefaler jeg deg å ta en tur inn på www.xda-developers.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan forklare meg litt grundig hva Revo HD 3.2 er?

Hart lest litt rundt på nettet uten å bli noe klokere. Er dette en overklokking app?

Er dette noen jeg(som en vanlig) bruker trenger?

Revo HD 3.2 er en forkortelse for Android Revolution 3.2, noe som er en custom rom til DHD. Forskjellen på Revo HD og stock er at Revo HD er optimalisert enda mer. Noe som vil si at den har en bedre ytelse (kan overklokke til 1.2GHz) og bedre batterilevetid for å si kanskje de to viktigste tingene.

Hvis du ønsker å lære mer så anbefaler jeg deg å ta en tur inn på www.xda-developers.com

kan vell overklokke ganske så mye mer

Lenke til kommentar

Revo HD 3.2 er ute :D

Den og radioen som er anbefalt er lastet ned, sitter bare å venter på at klokka skal bli over 16.00 så jeg kan være litt uten telefon :)

Noen andre som har lagt merke til at det er færre plasser man får HSPDA med den nye radioen kontra den orginale, og forrige?

Jeg får bare 3G på steder jeg tidligere hadde HSPDA (Turbo 3G) :/

Venter litt før jeg evt. bytter radio.

Lenke til kommentar

Den og radioen som er anbefalt er lastet ned, sitter bare å venter på at klokka skal bli over 16.00 så jeg kan være litt uten telefon :)

Noen andre som har lagt merke til at det er færre plasser man får HSPDA med den nye radioen kontra den orginale, og forrige?

Stort sett alle steder har jeg H.. Eneste er i parkeringshus og litt sånt men da har jeg hatt dårlig dekning før også..

Lenke til kommentar

Stort sett alle steder har jeg H.. Eneste er i parkeringshus og litt sånt men da har jeg hatt dårlig dekning før også..

Jeg var nylig i Kristiansand sentrum, og da hadde jeg HSPDA, så radioen funker jo hvert fall på Turbo 3G. Men gir den litt mer tid. På forrige radio hadde jeg H både hjemme og på jobb, men ikke i dag. Kan jo være noen lokale problemer.

Lenke til kommentar

About Android Revolution HD

- Official Android 2.2.1 (Froyo) - official HTC RUU 1.84.61.2

- This is improved version of stock ROM - no visual changes!

- New kernel: 2.6.32.33 (Undervolted & Tweaked) - details below:

* CPU up to 1.22GHz - you need SetCPU from here: SetCPU - without it, the CPU will run at default 1 GHz frequency.

Remember to check "Set on Boot". Default kernel also available. See the second post.

* Many CPU governors

* GPU+ patch (Improved 2D & 3D Graphics performance - Thanks to -snq)

* BFQ, CFQ & Deadline I/O Scheduler's

* SLQB Memory Management

* Speaker Boost +20%

* Cleaned code with voltages tweaks & many more!

- ROOT (SU + SuperUser Permissions - Thanks to ChainsDD)

- Unsecured boot.img

- BusyBox

- RAM optimizations

- Speed optimizations

- Very fast, clean & stable

- Bloatware applications removed (Amazon MP3, SoundHound, etc.)

- All system applications updated to latest available

- Improved camera performance

- Multilanguage (WWE)

- Zipaligned (Improved RAM management)

- Zipalign on boot (for user applications)

- Fully de-odexed

- init.d scripts (BusyBox run-parts) support

- NANO text editor & sysro/sysrw commands support

- Wi-Fi module improved drivers

- Excellent battery life

- Speaker volume increased by 20%

- Device partitions changed from EXT3 to EXT4 filesystem

- SD card EXT4 partition support

- CIFS support

- Ad-hoc support (see the second post)

- Improved auto-brightness values (see the second post)

- A lot of themes made for my ROM & plenty of extras like Advanced Power Menu or Transparent Notification-Bar in the second post

- ROM is ads-free. It means that you don't need any extra software to get rid of advertisements

- You can replace HTC boot animation with any custom boot animation. Just replace bootanimation.zip in data/local

- Support almost 24h a day

Lenke til kommentar

Tusen takk for denne listen, Steffen.

Jeg er vanligvis litt skeptisk til å overklokke prosessorer til vanlig bruk. Til dere som har brukt Revolution HD en stund: har dere merket noe ustabilt eller ekstra varmeutvikling som følge av overklokkingen? Eller kjører dere bare på standard klokkefrekvens?

Ellers ser jo dette lovende ut.

Lenke til kommentar

Jeg kjører fortsatt på 1 GHz. Du ikke overklokke. Er bare det at muligheten ligger der. Men det skal mer til for at du potensielt opplever ustabilitet og varmeutvikling. Da må du kjøre på 1,8 - 2,0 GHz. Noe som ikke anbefales i lengden.

Lenke til kommentar

Kan noen si litt mer om dette, hvordan gjøres dette egntlig, på en enkelt forklart måte?

Aldri vært borti dette før, så lurer veldig om det er trygt?

About Android Revolution HD

- Official Android 2.2.1 (Froyo) - official HTC RUU 1.84.61.2

- This is improved version of stock ROM - no visual changes!

- New kernel: 2.6.32.33 (Undervolted & Tweaked) - details below:

* CPU up to 1.22GHz - you need SetCPU from here: SetCPU - without it, the CPU will run at default 1 GHz frequency.

Remember to check "Set on Boot". Default kernel also available. See the second post.

* Many CPU governors

* GPU+ patch (Improved 2D & 3D Graphics performance - Thanks to -snq)

* BFQ, CFQ & Deadline I/O Scheduler's

* SLQB Memory Management

* Speaker Boost +20%

* Cleaned code with voltages tweaks & many more!

- ROOT (SU + SuperUser Permissions - Thanks to ChainsDD)

- Unsecured boot.img

- BusyBox

- RAM optimizations

- Speed optimizations

- Very fast, clean & stable

- Bloatware applications removed (Amazon MP3, SoundHound, etc.)

- All system applications updated to latest available

- Improved camera performance

- Multilanguage (WWE)

- Zipaligned (Improved RAM management)

- Zipalign on boot (for user applications)

- Fully de-odexed

- init.d scripts (BusyBox run-parts) support

- NANO text editor & sysro/sysrw commands support

- Wi-Fi module improved drivers

- Excellent battery life

- Speaker volume increased by 20%

- Device partitions changed from EXT3 to EXT4 filesystem

- SD card EXT4 partition support

- CIFS support

- Ad-hoc support (see the second post)

- Improved auto-brightness values (see the second post)

- A lot of themes made for my ROM & plenty of extras like Advanced Power Menu or Transparent Notification-Bar in the second post

- ROM is ads-free. It means that you don't need any extra software to get rid of advertisements

- You can replace HTC boot animation with any custom boot animation. Just replace bootanimation.zip in data/local

- Support almost 24h a day

Lenke til kommentar

Jeg har slitt litt med batteritiden på 3.2 (og recommended radio). Samt dårligere HSDPA-dekning.

Men i dag er batteriet bedre, jeg har tatt en "reset battery stat" når telefonen var fulladet (Currentwidget viste 0mA).

I dag har jeg EDGE-dekning, der jeg i går hadde 3G, og på stock hadde HSDPA :(

Lenke til kommentar

Jeg har slitt litt med batteritiden på 3.2 (og recommended radio). Samt dårligere HSDPA-dekning.

Men i dag er batteriet bedre, jeg har tatt en "reset battery stat" når telefonen var fulladet (Currentwidget viste 0mA).

Er jo bare å flashe tilbake til den radioen som funka best..

Lenke til kommentar

Er jo bare å flashe tilbake til den radioen som funka best..

Bør vel kanskje flashe ROM også da, leste noe om at ROM'ene inneholder RIL-filer til en spesifikk radio, og at det er den som anbefales til ROM'en...

...hvorfor skjønte jeg ikke helt, hehe :)

Edit: Og jeg glemte å notere ned versjonsnummeret på den orginale radioen, men kanskje dere her kan sende meg en PM med versjonsnummeret? Ligger under "Innstillinger" - "Om telefonen" - "Programvareversjon". Der finner du "Versjon av radioprogramvare".

Setter pris på at så mange som mulig sender det i en PM. Er spesielt interessert i de som har kjøpt på Telenorkampanje rundt juletider ;) (Kom orginalt med 1.32)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Kort fortalt er det en annen versjon av softwaren enn den som kommer originalt fra leverandøren (i dette tilfellet HTC). Den som i mine øyne virker som den mest populære, nemlig Android Revolution HD har ingen visuelle endringer, men er optimalisert for å bruke mindre batteri, bedre utnyttelse av CPU og RAM, det er fjernet unødige programmer, den er ferdig roota, den er reklamefri osv. Andre ROM'er går mer drastisk til verks og endrer utseendet, legger til ekstra menyer og funksjoner.

Lenke til kommentar

Takk for forklaring. Kan denne fint legges inn nå eller bør jeg formatere telefonen først?

EDIT: Googlet litt;

You need:

HTC Desire HD S-OFF ---> [TOOL] One click ENG S-OFF

Klikker meg videre på linken og leser at

Remember that making a phone S-OFF is dangerous business, and you use this tool at your own risk!

Rett under står det

System requirements:

Windows XP SP2 or higher

.NET Framework 3.5

HTC Sync (or ADB drivers)

Desire HD with lower than 1.7x stock ROM OR any custom ROM, tick "I have Radio S-OFF" in the tool

Jeg har vel 2.2, så er dette risky business?

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar
System requirements:

Windows XP SP2 or higher

.NET Framework 3.5

HTC Sync (or ADB drivers)

Desire HD with lower than 1.7x stock ROM OR any custom ROM, tick "I have Radio S-OFF" in the tool

Jeg har vel 2.2, så er dette risky business?

Gå inn på Innstillinger->Om telefonen->Programvarinformasjon, så ser du hvilket byggenummer du har :) Det er denne som må være under 1.7x, ikke Android-versjonen. Om den ikke er under, må du nedgradere først. Det er en guide for å gjøre dette her på forumet et sted.

Du finner også guider til alt på www.xda-developers.com/

Edit: Her er guiden for å nedgradere til 1.32 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1290322

Endret av Ewie
Lenke til kommentar

Syns dette var en håpløs guide. Bruker ord og uttrykk på ting jeg ikke har noe som helst peiling på hva er.

You need:

HTC Desire HD S-OFF ---> [TOOL] One click ENG S-OFF

Skal jeg da gjøre alt som står på siden eller kun laste ned programmet?

You need:

ClockworkMod Recovery 2.5.1.3 or 3.0.0.6 (recommended)

???

How to flash?

Download Android Revolution HD and place it on your SD card

Jaha, hvor i all verden laster man ned dette?

Må man ha et SD card?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...