Gå til innhold

HTC Desire HD - Rooting og Custom ROMs / Tips og FAQ

85 stemmer

1. 1. Foretrekker du Sense UI, eller en annen launcher

• HTC Sense UI
      24
    • Launcher Pro
      26
    • ADW Launcher
      12
    • Go Launcher EX
      10
    • Zeam
      2
    • Android vanilla
      5
    • Andre
      6

Anbefalte innlegg

La den over på sdkortet, men når jeg trykker inn på den så får jeg bare opp flere filer nedover, som jeg tilsynelatende ikke kan gjøre noe med. Får bare opp "File type img not found" når jeg trykker på en random av de.

Trykker innpå i ASTRO btw! :)

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være en ide å stikke innom swedroid's forum å lese en tråd som ligger under desire hd-forumet der. Den heter et eller annet superguide. Den funka veldig bra for min del. :)

Hvilke keyboards bruker dere? Jeg har små/korte fingre og bruker thumb-keyboard nå. Føles ut som det funker veldig bra!

Lenke til kommentar

La den over på sdkortet, men når jeg trykker inn på den så får jeg bare opp flere filer nedover, som jeg tilsynelatende ikke kan gjøre noe med. Får bare opp "File type img not found" når jeg trykker på en random av de.

reboot telefonen og hold inne mindre lyd knappen og så om det skjer noe :)

Lenke til kommentar

- Legg filen over på SDkortet

- Åpne opp CMD på PCen (start+cmd+enter) og naviger til downgrade-mappen ( C:\Users\Ditt brukernavn\xxxxxx der downgrade-mappen din ligger i systemet)

Tast dette inn i CMD:

adb push psneuter /data/local/tmp

adb push misc_version /data/local/tmp

adb shell chmod 777 /data/local/tmp/psneuter

adb shell chmod 777 /data/local/tmp/misc_version

adb shell /data/local/tmp/psneuter

adb shell

Får du # så har du temproot.

- Legg PD98IMG.zip på SD-kortet

- Slå telefonen av, og slå den på igjen mens du holder volumNED-knappen inne. Den vil nå gå inn i bootloaderen

- Følg instruksjonene

Som nevnt så står alt HER.

-

Lenke til kommentar

og naviger til downgrade-mappen ( C:\Users\Ditt brukernavn\xxxxxx der downgrade-mappen din ligger i systemet)

DETTE får jeg ikke til. Navigere i cmd? Skal jeg ekstrakte Download mappen fra Downloads til en annen plass først?

Legg mappen rett på C disken så det blir C:\navnetpåmappendin

når du åpner cmd står det som regel C:\users\navnpåbrukerendin\> da skriver du cd.. to ganger så står det C:\> da skriver du CD navnetpåmappendin

navnetpåmappendin skal du jo såklart bytte ut med det mappen heter.

Lenke til kommentar

C:\Users\Sebastian>cd..

C:\Users>cd..

C:\>CD Downgrade

C:\Downgrade>

Og når jeg nå kopierer inn som du sa, får jeg opp

C:\Downgrade>adb push psneuter /data/local/tmp

error: device not found

C:\Downgrade>adb push misc_version /data/local/tmp

C:\Downgrade>adb shell chmod 777 /data/local/tmp/psneuter

C:\Downgrade>adb shell chmod 777 /data/local/tmp/misc_version

C:\Downgrade>adb shell /data/local/tmp/psneuter

C:\Downgrade>adb shella

Lenke til kommentar

Har du lastet ned "downgrade.zip" fra enden av første posten her? her.

Den inneholder adb.exe og de filene cmd trenger.

Husk at det er "case sensitive", altså heter mappen "downgrade" så skriver du "downgrade" i CMD og ikke "Downgrade" med stor D.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Heisann!

Er det noen som har klart å installere ny bootanimation.zip via ES File explorer?

Skal man ikke egentlig bare legge zip'fila i data/local og så reboote...

Det funker ikke her ihvertfall!

Noen som har løsninga? Hva gjør jeg feil?

Er det forresten en enklere måte å gjøre dette på?

Har ARHD 3.1 installert.

Edit: Fant det ut... Viktig at fila heter bootanimation.zip, noe den ikke gjorde fra starten av, da den ble lastet ned via dropbox.

Endret av diordna
Lenke til kommentar

Usb-debug må hukes av, og kalender må fjernes fra auto-synk.. Tror det vil hjelpe!

Nå føler jeg meg litt som en amatør.. men hvordan fjerner jeg Kalender fra autosync?

Tror dette er under innstillinger - kontoer og synkronisering - google - kalender

Men er ikke helt sikker altså, men det er vel der inni en plass!

EDIT:

Idag fikk jeg min første bootloop :( Telefonen ville ikke starte, bootskjermen bare kom igjen og igjen.

Mike sa jeg skulle flashe ROM'en på nytt, men det løste ikke bootloopen, så nå sitter jeg og tar en full wipe og må legge inn ROM'en på nytt. Satan. :nei: Heldigvis tok jeg backup av det meste igår.

Endret av aussieglis
Lenke til kommentar

EDIT:

Idag fikk jeg min første bootloop :( Telefonen ville ikke starte, bootskjermen bare kom igjen og igjen.

Mike sa jeg skulle flashe ROM'en på nytt, men det løste ikke bootloopen, så nå sitter jeg og tar en full wipe og må legge inn ROM'en på nytt. Satan. :nei: Heldigvis tok jeg backup av det meste igår.

Samme skjedde med meg, men da hjalp det ikke med full wipe. Hadde flashet inn et par mods osv. Men telefonen startet opp uten problemer når jeg koblet den i PCen. Du bør vel prøve det før du tar full wipe :) Vet ikke om det virker for deg, men virket med meg. Verdt et forsøk.

EDIT: Om du ikke allerede har tatt full wipe.

Endret av Ewie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...