Gå til innhold

HTC Desire HD - Rooting og Custom ROMs / Tips og FAQ

85 stemmer

1. 1. Foretrekker du Sense UI, eller en annen launcher

• HTC Sense UI
      24
    • Launcher Pro
      26
    • ADW Launcher
      12
    • Go Launcher EX
      10
    • Zeam
      2
    • Android vanilla
      5
    • Andre
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må legge min støtte til karen et par poster tilbake som kommenterte at MIUI ser ut som en "fattigmanns iphone". Kunne ikke vert mer enig. Siden flere i tråden her har skrytt av MIUI måtte jeg nesten prøve. Ble dypt skuffet etter installeringen og føler jeg er tilbake til min gamle iphone 1G, ting ser jo nesten identisk ut, om ikke verre!

Så nå leter jeg etter en ny ROM å legge inn, enten så blir det tilbake til CleanDHD, var veldig fornøyd med den hadde de bare fikset noen små bugs. Eller så blir det tilbake til AHDR uten sense :)

Noen som evt har andre ROMs å tipse om?

Edit: Ser ut som at CleanDHD er et utdødd prosjekt :(

Endret av Nemaid
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle teste en ny rom nå, har for øyeblikket MIUI, som er det eneste jeg har prøvd annet en stock. Har lurt litt på LeeDroid og Android Revolution, noen som har testet disse som har lyst og komme me sine synspunkter om ROM'ene? :)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle teste en ny rom nå, har for øyeblikket MIUI, som er det eneste jeg har prøvd annet en stock. Har lurt litt på LeeDroid og Android Revolution, noen som har testet disse som har lyst og komme me sine synspunkter om ROM'ene? :)

Rhd er rask og sinnsykt smooth, men jeg gikk fort lei. Lite themes og orginalt er det jo helt likt stock ROM. Også er det ikke noe themes manager, man må flashe alt av addons,.themes osv.

Har inntrykk av at leedroid er mye av det samme.

Prøvd CM7?

Lenke til kommentar

Elsker ARHD. Nettopp fordi det er stock (ingen visuelle endringer). Men sinnsykt rask, og meget bra batteritid. De "flinkeste" bruker klarer fint 35 timer med normal bruk, selv klarer jeg vel ca 30 inkl 7 timer søvn :p

Uten Sense (finnes no-sense-script) får man enda bedre ytelse, og batteritid.

Finnes en del fete themes til den også nå, bare flashe en zipfil i recovery, så er det på plass, enkelt å greit.

Er litt småproblemer med wifi på siste versjon (fix er ute), og har vært litt styr etter at de byttet til det nyeste filsystemet (ext4). Så jeg bruker versjon 5.1.6 og er happy, happy.

LeeDroid har jeg ikke prøvd, men har skjønt at det er ca som ARHD bare med noen endringer på utseende, samt litt sense 3.0 stash. Samme gjelder vel RCmixHD, bare at den er enda mer endret, og har "alt" av tilgjengelig sense 3.0 opplegg.

Finnes en "Honeycomb" look-a-like ROM også, i tillegg til MIUI (wannabe iPhone fra kina) og CM7 (er vel den mest utviklede AOSP-ROM'en).

Ellers har MDJ's ViVo Sense fått meget bra kritikk, men liker ikke theme (jeg liker ikke å bli "påtvunget" noen themes).

Finnes jo noen spinnoff av disse.

Velg etter eget beghov og smak :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

heisann.

Har prøvd å følge utallige guider nå om hvordan å downgrade min desire hd, men til ingen nytte.

den kjører:

Android 2.3.3

htc sense 2.1

byggenummer 2.36.405.8

Så vidt jeg forstår så kan dette byggenummeret rootes, men ikke 2.37 og nyere. Stemmer det?

I alle fall har jeg sett igjennom de fleste guider nå, men det stopper på det første steget under downgradinga.

Etter jeg har skrevet inn "adb push misc_version /data/local/tmp" i dos vinduet i downgrade folderen så kommer bare disse meldingene opp:

*daemon not running. starting it now on port 5037*

*daemon started successfully*

error: device not found

Prøver jeg igjen går den bare til: error: device not found

Da må jeg starte maskina på nytt for at den skal kjøre den daemon greia igjen.

Noen som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett meg grundig lei av MIUI (1.5 et eller annet) sine bugs. Skrev for noen uker siden at jeg ikke la merke til noen, men nå har jeg opplevd flere. Launcher Pro henger seg hver gang jeg starter telefonen. Fikses med en force close, men det er irriterende at det tar tid før den våkner til liv. Har også flere ganger opplved å ikke få ringt ut og må restarte telefonen. Kameraet henger seg opp i tide og utide og force closer.

Da får vi prøve LeeDroid :-)

Lenke til kommentar

Det med LauncherPro opplever jeg også og det problemet har jeg alltid hatt. Slik jeg vet så er dette en bug i LauncherPro og ikke MIUI, og Federico er fullt klar over denne buggen. Han er dog opptatt med WP7 musikk-appen og den nye versjonen av LP, så det er nok noe vi må leve med litt fremover.

Forøvrig er jeg fortsatt på MIUI 1.4.29 og har fortsatt ikke opplevd noen bugs som kan klages på. Med en gang MIUI gikk over til 2.3.4 så ble det bare problemer og jeg er ikke interessert i det, så jeg sitter trygt på "den andre siden" og leser om alle som sliter :p

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

hmmmm...

Uansett om jeg prøver og manuelt legge inn en ROM via recovery eller via ROM manager så ender telefonen i en sort skjerm med en rød trekant midt på skjermen.

Any ideas?

Har det noe med at jeg ikke har fått lagt inn permroot via visionary? Når jeg prøvde det så startet nemlig telefonen og restarte seg selv i en evighet. Måtte formatere den på nytt for at jeg fikk skrudd den på igjen.

Lenke til kommentar

Du har fulgt tråden som jeg linker til i førsteposten hos XDA til punkt å prikke?

Isåfall skal du ha PD98IMG.zip i root på sd-kortet ditt. Dersom du etter å ha endret versjonsnummeret lar telefonen starte opp igjen, vil versjonsnummeret resettes og du må sette det på nytt (så lenge du har permroot trenger du ikke gå igjennom resten av guiden på nytt).

Siden du har 2.3 skal du følge GingerBreak-metoden.

Feil "device not found", skyldes at PC'en ikke får kontakt med telefonen din. Har du HTC Sync (korrekte adb drivere) installert?

Isåfall har jeg løst samme feil, ved å starte både PC og telefon på nytt, for deretter å koble telefon til PC igjen.

Jeg downgradet selv fra 1.72, men regner med at GingerBreak er rimelig likt, bare at det er en annen "hack" som utnyttes.

Lenke til kommentar

Du har fulgt tråden som jeg linker til i førsteposten hos XDA til punkt å prikke?

Isåfall skal du ha PD98IMG.zip i root på sd-kortet ditt. Dersom du etter å ha endret versjonsnummeret lar telefonen starte opp igjen, vil versjonsnummeret resettes og du må sette det på nytt (så lenge du har permroot trenger du ikke gå igjennom resten av guiden på nytt).

Siden du har 2.3 skal du følge GingerBreak-metoden.

Feil "device not found", skyldes at PC'en ikke får kontakt med telefonen din. Har du HTC Sync (korrekte adb drivere) installert?

Isåfall har jeg løst samme feil, ved å starte både PC og telefon på nytt, for deretter å koble telefon til PC igjen.

Jeg downgradet selv fra 1.72, men regner med at GingerBreak er rimelig likt, bare at det er en annen "hack" som utnyttes.

Heh.. var ikke tydelig nok i uttalelsen min ser jeg. Har fått downgradet til 2.2 og alt det der. Nå sliter jeg med å legge inn et ROM jeg vil bruke og lurer på om det er fordi jeg bare har permroot på den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...