Gå til innhold

HTC Desire HD - Rooting og Custom ROMs / Tips og FAQ

85 stemmer

1. 1. Foretrekker du Sense UI, eller en annen launcher

• HTC Sense UI
      24
    • Launcher Pro
      26
    • ADW Launcher
      12
    • Go Launcher EX
      10
    • Zeam
      2
    • Android vanilla
      5
    • Andre
      6

Anbefalte innlegg

Må bare si at jeg er veldig imponert over MIUI. Skal ikke skryte uhemmet av noe ekstreme hastigheter i forhold til ARHD, men jeg liker det generelle inntrykket. Den innebygde musikkspilleren ligger an til å vippe Winamp av pinnen (delvis pga den snedige integreringen med lockscreenen, men også andre fine funksjoner som sleep-timer) med mindre jeg skulle oppdage noe jeg ikke liker ved den, jeg har allerede bytta ut Handcent med MIUI's innebygde sms-behandling. Den omfattende tooglemenyen man får opp når man holder inne av/på-knappen gjør at jeg ikke lenger trenger extended controls for å styre Wifi, APN, GPS osv. (selv om dette også er gjort mye bedre i Android 2.3 for de som har det). Dialeren er IMO penere enn Sense sin og den inneholder mer informasjon presentert på en ryddig måte (i lista over siste anrop står det når de forskjellige samtalene tok sted og hvor lenge de varte, ubesvarte innrop forteller deg også hvor mange ring personen ventet. Ikke akkurat livsviktig, men en artig detalj).

En totalrenovering av menyer gjør at man bruker noe ekstra tid på finne igjen forskjellige innstillinger, men det at det ser så pent ut som det gjør mer enn veier opp for dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DHD+MUIU=Fattigmanns Iphone?

Neida, men velger og ikke gå for MUIU fordi det er for likt iphone. Kjenner jeg er drit lei alt som har med iphone å gjøre.

(nei, jeg har ikke testet MUIU eller "gjort ditt og datt for å fjerne ditt og legge til datt)

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke måten iOS gjør det med alle ikonene på "homescreene" så jeg bruker Launcher Pro med normal appdrawer. Det at MIUI legger ikonene på skrivebordet er vel også det eneste som gjør at det ligner på en iOS. Ingenting annet ligner på iOS så du kan tydeligvis ikke ha sjekket ut hva MIUI har å by på.

Å kalle en telefon til 5000 for en fattigmannskopi av en telefon som koster ca. det samme blir jo bare teit.

Det blir bare så likt iOS som du velger å gjøre det selv.

Lenke til kommentar

Så hva var poenget med det innlegget?

Først så sier du:

"DHD+MUIU=Fattigmanns Iphone?"

Så dette:

"Neida, men velger og ikke gå for MUIU fordi det er for likt iphone. Kjenner jeg er drit lei alt som har med iphone å gjøre."

Forså å smelle til med dette:

"(nei, jeg har ikke testet MUIU eller "gjort ditt og datt for å fjerne ditt og legge til datt)"

Lenke til kommentar

Noen generelle råd ang. radioer? Ser noen advarer mot enkelte raioer, bla ikke flashe anbefalt radio for MUIU før man er sikker på dette er den romen man skal bruke.

Altså, på hvilke måter låser man seg til de forskjellige radioene?

Er disse radioene custom made eller er de alle offesielle versjoner fra diverse modeller?

Lenke til kommentar

Står mye om radioer i denne tråden hos XDA: The HTC Desire HD Radio Thread.

Flashing av "feil" radio kan ødelegge "bricke" telefonen din - så er vel det som er grunnen til at man bør utvise forsiktighet!

Anbefaler også at du flasher via adb/fastboot, da det er minst sjanse for at noe går galt.

Jeg har flashet 2 radioer uten problem.

Anbefalt radio for Android Revolution HD 3.x, og for AR HD 5.x.

Best dekning/ytelse for den for 5.x, men den bruker litt mer batteri.

Om du bruker en radio som ikke er "anbefalt" for den ROM du bruker, vil du få bedre "ytelse/batteri" ved å legge inn riktig RIL (Radio Interface Layer). Les mer om det her: RIL: Radio Interface Layer

Husk at det er forskjell på HTC/Sense og AOSP ROMs (f.eks. CM7, MIUI..) - men feil RIL kan ikke ødelegge telefonen din. Kun forårsake en bootloop, at telefonen henger eller at den ikke virker...

Løses ved å gå tilbake til en Nandroid-backup eller flashe ROM på nytt ;)

Håper det gjorde deg litt klokere!

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Etter å ha brukt telefonen min ca konstant i 6 timer i går kveld, må jeg si at jeg er mektig imponert over hvor rask Android Revolution HD 5.1.6 er. Gleder meg allerede til versjon 5.1.7 hvor alt blir basert på EXT4-filesystem.

Batterilevetiden er også bra. Selv etter gårsdagens heavy bruk, hadde jeg 25% igjen, etter ca 16 timer totalt.

Med lav normal bruk (wifi, ikke bluetooth/Gps) bruker tlf. ca 2-3% pr time.

HAPPY!!

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Det med flashing av feil radio og bricking gjelder faktisk ikke Desire HD. DHD har en backup-radio som slår automatisk inn når man flasher en radio som ikke er kompitabel. Veldig greit faktisk :)

Endret av Steffen Moss
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Står mye om radioer i denne tråden hos XDA: The HTC Desire HD Radio Thread.

Har bladd en del i den tråden nå, takker.

Flashing av "feil" radio kan ødelegge "bricke" telefonen din - så er vel det som er grunnen til at man bør utvise forsiktighet!

Anbefaler også at du flasher via adb/fastboot, da det er minst sjanse for at noe går galt.

Jeg har flashet 2 radioer uten problem.

Anbefalt radio for Android Revolution HD 3.x, og for AR HD 5.x.

Best dekning/ytelse for den for 5.x, men den bruker litt mer batteri.

Havnet i problemer pga Android SDK har endret struktur. Fikk opp "'fastboot' is not recognized as an internal or external command," og det viste seg at fastboot.exe og adbWinApi.dll som den bruker ikke ligger i samme directory lenger i siste verson. Og som gode linux programerere legger heller ikke google inn de rette pathene under install. Endte opp med flytte radio image inn i engs-off directory der begge filene befannt seg.

Håper det gjorde deg litt klokere!

Jepp. siste offesielle radio flashet (AR HD 5.1.X anbefalingen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...