Gå til innhold

HTC Desire HD - Rooting og Custom ROMs / Tips og FAQ

85 stemmer

1. 1. Foretrekker du Sense UI, eller en annen launcher

• HTC Sense UI
      24
    • Launcher Pro
      26
    • ADW Launcher
      12
    • Go Launcher EX
      10
    • Zeam
      2
    • Android vanilla
      5
    • Andre
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvekjørte selv MIUI igår, men er allerede tilbake på cleandhd. ;-)

Noen må jo være aktive i tråden der, utvikleren selv er jo stille som ei mus. Sånn sett savner jeg revolution hd.

Ja kjente igjen noen screenshots i en tråd, så regner med du er han med strutsen som profilbilde der? Hehe :-D

Hehe, ja det er ganske så stille i den tråden innimellom :p Ja, jeg er lamamannen, heheh

Lenke til kommentar

siden det har vært så stille i tråden, så tenkte jeg bare å dele at man jobber med å porte rom'en fra HTC Sensation med sense 3.0.. den er raskere enn både sense 2.1 og stock sense samt den har en rå lockscreen.. desverre har man støtt på lite problem da Sensation har høyere oppløsning men det jobbes hardt for en fiks.

Lenke til kommentar

Har lagt inn CleanDHD nå, etter å ha kjørt HD Revolution en god stund. Er så langt veldig fornøyd, men det er noen funksjoner jeg savner:

- Stoppeklokke, nedtellingstidtaker - Hele klokkefunksjonen virker veldig amputert, eller er det bare jeg som er blind?

- T9 tastatur, synst det er mye enklere enn vanlig mini-qwerty.

- Funksjon for sammenslåing av kontakter

Lenke til kommentar

Skal driste meg å komme med et par dumme spørsmål. Er fullstendig fersk i dette gamet.

Jeg har roota min telefon med Unrevoked3. Funket helt strålende.

Deretter installerte jeg custom ROMen Leedroid. Funket helt fint.

Jeg fulgte også en anbefaling om å partisjonere mit SD-kort med ensåkalt ext3-partition. Dette måtte visstnok gjøres for å ha muligheten til å tvinge apps over på SD-kortet.

Det jeg nå lurer på er følgende:

- Hvor er denne partisjonen? Jeg ser at størrelsen på mitt SD-kort er ca. 500 MB mindre enn før, noe som er logisk, da ext3-partisjonen er på 512 MB. Hvordan får man sett denne partisjonen og de filene som ligger på den? Ser den hverken på telefonen eller på pc´en når jeg mounter den.

- Det jeg ser etter å ha lagt inn Leedroid, er at jeg har større plass på internminnet. Før lå jeg rundt 15-20 MB ledig diskplass og fikk til stadighet opp advarsler om lite plass igjen. Nå ligger den ledige diskplassen på rundt 100 MB og jeg får muligheten til å flytte over en del applikasjoner til SD-kortet, som jeg ikke fikk lov til tidligere (Bl.a. Google maps m.m.). Men fortsatt er det noen apper som ikke lar seg flytte (Handcent SMS f.eks.).

- På oversikten over hva man får med Leedroid står det bl.a. dette:

A2SD+ Build de-odexed

Non A2SD+ build odexed

Non A2SD+ includes "mod install location" for FroYo A2SD (fat32)

Jeg har bare benyttet en tidlgiere app osm heter "ApptoSD" og gjørt som før. Er det rett å gjøre det, eller skal man bruke andre metoder? Er det ingen mulighet for å installere nye apps DIREKTE på sd-kortet?

Hvorfor er det kun ca. 100 MB ledig diskplass, når partisjonen var på 512?

Ok, mye spørsmål her, men er litt forvirret....

Noen andre fordeler med custom ROM enn at man får større lagringsplass?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tatt meg bryet med ext3 og Apps2SD - er jo nok av plass på Desire HD.

Har heller ikke testet LeeDroid.

Men du spurte om hva som er fordelen med Custom ROM;

• Bedre batteri (bruker mindre strøm)
  • Raskere(!)
  • Nyeste versjon av Android/Sense/Apps osv.
  • Overklokking av CPU - bedre ytelse
  • mm.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tatt meg bryet med ext3 og Apps2SD - er jo nok av plass på Desire HD.

Har heller ikke testet LeeDroid.

Men du spurte om hva som er fordelen med Custom ROM;

• Bedre batteri (bruker mindre strøm)
  • Raskere(!)
  • Nyeste versjon av Android/Sense/Apps osv.
  • Overklokking av CPU - bedre ytelse
  • mm.

Huff.... nå ser jeg at det står Desire HD i tråden.... Jeg har Desire... Beklager feilposting, men de generelle spørsmålene er likevel de samme...

Lenke til kommentar

Jeg brukte 12.41.60.19U_26.06.04.14_M på 2.3.2 (og bruker den nå på 2.2.1) uten at noen har klaget på lydkvaliteten.

(Det medfølgende handsfree-settet skurrer (defekt) med uten det tilkoblet er lyden bra).

Ellers, så kan det hjelpe å bruke korrekt "RIL" (Radio Interface Layer).

Mer info hos "Google" og XDA

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Jeg har nå brukt Revolution HD Rom siden jeg kjøpte mobilen, er nå på Versjon 3.6

Men jeg er nyskjerrig på Revolution 4.0 β4 som kjører Android 2.3.2

noen her inne som bruker denne? er det stabilt og bra nok? hvilken fordeler/forbedringer får jeg evt til å gå over til 2.3?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

2.3.2 ser nokså lik ut, så du får en plagsom scrolling i appdrawer, ingen custom kernel (er rett rundt hjørnet), og generelt litt dårligere ytelse enn 3.7 (2.2.1).

Men du får Gingerbread da :p

Edit: Og den er like stabil som versjon 3.x :)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg er litt keen på å prøve ett nyt ROM. har lastet ned Rom manager og installert. Men, får opp feilmelding: You must root you phone for Rom manager to function. Superuser was noe found at:/System/bin/su or /system/xbin/su. Hva gjør jeg nå?

Har trykket OK, og kommer inn på programmen, men får ikke gjort noe for det kommer opp en Error..

Er ganske fersk på dette, så trenger alle tipsene jeg kan få.

Ingen som tilfeldigvis bor i nærheten av Lambertseter som kunne vist meg hvordan det gjøres, evt gjort det for meg?:)

Lasse

Endret av lasse_fu
Lenke til kommentar

Du må ha Root først.

Sjekk disse guidene hos XDA (på eget ansvar!!).

Jeg brukte den første og kan anbefale den, men jeg måtte nedgradere [* Orginale tråden: [GUIDE] How to downgrade 1.7x/1.8x/2.x to 1.32.405.6] først.

Sa jeg at du gjør dette på eget ansvar? Garantien din ryker.

Edit: Lagt til lenke til Nedgraderingsguiden hos XDA, som er mer oppdatert :)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Ny Gingerbread leak fra HTC!

Denne gang WWE (istedenfor China)!

post-50616-0-18818900-1303982122_thumb.png

Som dere ser er mike1986 allerede i gang med første versjon av Android Revolution HD versjon 5(!)

(Dog med gammel radio...)

Er nok ikke lenge til offisiell release, og da må HTC frigi kildekoden til kernelen - så ikke lenge til vi har Custom kernel til GB fra flere utviklere :)

Snart kan vi legge Froyo død ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...