Gå til innhold

HTC Desire HD - Rooting og Custom ROMs / Tips og FAQ


  

85 stemmer

  1. 1. Foretrekker du Sense UI, eller en annen launcher

    • HTC Sense UI
      24
    • Launcher Pro
      26
    • ADW Launcher
      12
    • Go Launcher EX
      10
    • Zeam
      2
    • Android vanilla
      5
    • Andre
      6


Anbefalte innlegg

Desire HD'en min vil ikke skru seg på med power knappen lenger. Må ta batteriet ut og sette det inn igjen for å skru den på (Da kommer den på automatisk). Knappen fungerer helt fint inne i OSet, og har tatt key-test med clockwork. men når jeg skrur den av vil den ikke komme på igjen.

 

Hadde custom firmware, og har gått tilbake til orginal, Radio-S og ENG-S ON og orginial HBOOT uten hell. Har noen opplevd det samme? Har ikke veldig lyst til å sende den inn for så å vente i 2-3 uker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt cleandhd noen dager og har funnet ut at den ikke støtter bankid for mobil. Iallfall ikke min, mulig det er android 2.3.3 som ikke støttes. Fikk det til tidligere. Har ikke forsket veldig mye på det.

 

Ett annet problem er gpsen, om jeg slår på gpsen får jeg ikke slått den av igjen. Det står at den er slått av men den står fortsatt på.

 

Det siste problemet kan det være en instilling på jeg ikke har sett. På Sense (orginal, Revolution 2.x, 3.x og 4.x kunne jeg motta mms selvom datatrafikk var avslått. Med CleanDHD er ikke dette mulig. Egentlig ganske "logisk" siden mms går via datatrafikk, men er jo forskjellig APNer, så burde jo la seg gjøre.

 

Det er muligens en feilkilde her, kjører framework fra en eldre versjon tror jeg, mulig det skaper litt problemer.

 

Ellers er jeg strålende fornøyd, liker 190dpi, rask og fin. Og aller best, den er uten masse svada man ikke trenger

Lenke til kommentar

Når jeg prøver å downgrade kommer det alltid opp "0bytes in xxx.xxx s". popper opp en beskjed fra htc sync også om at "my desire hd htc sync-porten svarer ikke. Koble fra kabelen, og koble til igjen etter 10 sekunder".. spurte han som laga guiden inne på xda om problemet for noen måneder siden, sist jeg prøvde å downgrade, men han visste ikke hva det var. Kjøpte til og med mindre minnekort, fordi han mente det var lettere med minnekort med mindre plass...

 

All hjelp mottas med takk! :)

 

edit: Så nå at jeg skrev i feil tråd, hadde denne og tutorialen i hver sin tab, å ting gikk litt fort for seg ;) Om jeg skal slette denne så er det bare å si fra.

Endret av tommmy
Lenke til kommentar

i terminalwinduet (cmd) skriv: adb devices, og se om telefonen din kommer opp på lista. Om den ikke gjør det, kan du starte både PC og telefon på nytt før du prøver adb devices igjen. Når det fungerer er du sikker på at du har kontakt med telefonen.

 

Så er det bare følge guiden til punkt og prikke, så burde du få root (#), og mulighet til å legge over filene.

 

PS! Koble til som diskstasjon og legg PD98.IMG (eller hva den nå heter) på SD-kortet ditt (ikke i en undermappe). Deretter velger du kun lading.

 

PPS! Husk å aktivere USB-debugging.

 

Om du legger ut ett skjermbilde over hva du har skrevet osv i CMD-vinduet og fått som svar, er det lettere å hjelpe.

Lenke til kommentar

Hvilken rom syns dere har best batterikapasitet? Syns CleanDHD må lades forholdsvis mye forhold til Revolution 3.3. Mulig det bare er noe jeg tror

Har bedre batteri på CleanDHD. Gingerbread virker som det bruker mindre strøm enn froyo.

 

Håper (og tror) CleanDHD vil bli enda bedre om jeg finner en radio som passer bedre batterimessig.

Lenke til kommentar

Husker jeg hadde mye bedre batteri med CleanHD enn med ARHD. Husker dog ikke hvilken radio og kernel jeg brukte. Ser forresten at du er svært aktiv i CleanHD-tråden Aussieglis :) Jeg er innom innimellom for å sjekke hvordan utviklingen går. Som du sikkert har fått med deg så har jeg flyttet til MIUI. Vet du forresten hvem jeg er på XDA? :p

Lenke til kommentar

Prøvekjørte selv MIUI igår, men er allerede tilbake på cleandhd. ;-)

 

Noen må jo være aktive i tråden der, utvikleren selv er jo stille som ei mus. Sånn sett savner jeg revolution hd.

 

Ja kjente igjen noen screenshots i en tråd, så regner med du er han med strutsen som profilbilde der? Hehe :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...