Gå til innhold

HTC Desire HD - Rooting og Custom ROMs / Tips og FAQ

85 stemmer

1. 1. Foretrekker du Sense UI, eller en annen launcher

• HTC Sense UI
      24
    • Launcher Pro
      26
    • ADW Launcher
      12
    • Go Launcher EX
      10
    • Zeam
      2
    • Android vanilla
      5
    • Andre
      6

Anbefalte innlegg

Jeg vil prøve Gingerbread "stock" (default gui, launcher, dialer, etc).

Hvilken ROM?

Og er det andre her som har hatt problemer med HSDPA på RevolutionHD? Jeg får dårlig dekning, og ikke "H" like ofte som før. OG en speedtest med "H" ga meg 400 kbps mot 4500-7000 kbps før. Noen som gjør at YouTube-appen ikke er like gøy å bruke lengre :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: FAEN! Jeg som har brukt 4 uker på å skrive denne :(:p

- Last ned Gingerbread

- Legg den over på SD-kortet ditt

- Gå inn på ROM Manager på telefonen (Last det ned fra market om du ikke har det)

- Trykk på "Flash ClockworkMod Recovery

- BACKUP din nårværende ROM ved å trykke på "Backup current ROM"

La den gjøre sitt, og vent til den rebooter.

- Trykk Reboot into Recovery

- Trykk på Wipe Data/Factory Reset (HUSK at når du gjør dette så wiper du alt. IKKE slå av telefonen på dette stadiet!)

- Trykk "Install ZIP from SD-card

- Finn Zip-filen ved å bla deg ned ved å bruke volumtasten, og trykk OK på noe a la "Revolution_4.0.zip".

- Trykk "OK"

- Vent til den er ferdig

- Trykk "Go back++"

- Trykk "Reboot now".

Nå har du Gingerbread. Legg merke til at det står at det kan ta tid før den booter opp den første gangen etter installasjonen. IKKE prøv å slå den av. La den gå.

Voila! Nå vet du hvordan du installerer ROMs. Bestemmer du deg for å flashe en annen ROM, så gjør du dette igjen, bortsett fra rooting osv. Da er det bare å legge Zip-filen over og flashe den i Recovery. HUSK å alltid les før du flasher noe.

Takk for en fin guid. Men hvor kommer RADIO-OFF inn i bildet? Skal legge inne R HD 4.0

Endret av ombay
Lenke til kommentar

Hei igjen og god kveld, prøver å kjøre "temproot now" i visionary+ r14 men får bare svart skjerm med statuslinje i toppen. Telefonen virker elles som den skal, riktig nok tregere enn normalt.

Har Deire HD 1.72.405.3 må jeg downgrade?

Har slått på "debugging"

Endret av ombay
Lenke til kommentar

Hei igjen, sliter med å laste inn den nye ROMen altså PD98IMG.zip. Har sjekket at MD5SUM stemmer. Men i Bootloader står det at den ikke finner filen på minnekortett. Den ligger selvfølgelig der, har også prøvd å skrive .zip, selv om den jo er det. Men uten noe hell.

Hva gjør jeg feil. Telefonen skal ikke være opperatørlåst på noen måte, og derfor tror jeg ikke at jeg trenger et goldcard. Men er dette en error man får hvis man skulle hatt et goldcard?

På forrhånd tusen takk!

Lenke til kommentar

Husk at dersom telefonen din starter opp normalt etter at du har gjort alle stegene i guiden, så vil du være tilbake til 1.72, og det vil ikke fungerer, siden du ikke kan nedgradere.

Så derfor må du gjenta de første stegene.

1) Legg zipfila på sdkortet ditt

2) Følg guiden

3) Skru av.

4) Skru på mens du holder Volum-Ned-knappen nede (vær tolmodig)

5) Nå skal det skje ting, og du vil få spørsmål om du ønsker å installere (eller lignende).

6) Svar Ja/Yes.

Lenke til kommentar

Da har også jeg flashet CleanDHD, og må si jeg er imponert av hvor glatt den den, men det er tre ting jeg savner fra Sense. Og det er SRS-forbedringen i musikkspilleren, det at jeg kan fokusere hvor jeg vil med kameraet og HTC-widgets (Friendstream og vær). Noen som vet om noen alternativer?

Lenke til kommentar

Da har også jeg flashet CleanDHD, og må si jeg er imponert av hvor glatt den den, men det er tre ting jeg savner fra Sense. Og det er SRS-forbedringen i musikkspilleren, det at jeg kan fokusere hvor jeg vil med kameraet og HTC-widgets (Friendstream og vær). Noen som vet om noen alternativer?

Alternativer (som jeg har brukt) er:

Friendstream -> Launcher Pro Plus (Friends-widget)

HTC vær/klokke -> Yr fra Pixelspore (og Beautiful Widgets)

Disse er dog ikke gratis.

Lenke til kommentar

Vil du ha de widgetsene må du bruke sense ROM. F.eks revolution hd.

Har hatt ARHD i et par måneder nå, men følte for å prøve noe nytt. Er heller ikke ute etter de samme widgetene, for det vet jeg ikke går, men jeg ser etter alternativer.

Alternativer (som jeg har brukt) er:

Friendstream -> Launcher Pro Plus (Friends-widget)

HTC vær/klokke -> Yr fra Pixelspore (og Beautiful Widgets)

Disse er dog ikke gratis.

Takk, skal se på de i morgen :)

Lenke til kommentar

SRS var det jeg var redd for at jeg kom til å savne, men jeg synes at "DSP Manager" som er allerede installert fungerer veldig bra. Her kan du aktivere/deaktivere kompresjon, effekt, finjustere equalizeren, aktivere virtuelle rom som studio, scene osv. Det fungerer veldig bra for meg, og vil mest sannsynlig fungere veldig bra for deg også - med mindre du er Audiofil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...