Gå til innhold

HTC Desire HD - Rooting og Custom ROMs / Tips og FAQ

85 stemmer

1. 1. Foretrekker du Sense UI, eller en annen launcher

• HTC Sense UI
      24
    • Launcher Pro
      26
    • ADW Launcher
      12
    • Go Launcher EX
      10
    • Zeam
      2
    • Android vanilla
      5
    • Andre
      6

Anbefalte innlegg

Det du beskriver er standard på Android 2.3(Gingerbread) da :p Har forøvrig har Cyanogen 7 nightly (nummer usikkert)i et par måneder nå og det funker utmerket! Blir nok å oppdatere til den offisielle fra HTC etterhvert, evt flashe nyere rom uten sense. (sense er ubrukelig syntes jeg)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du beskriver er standard på Android 2.3(Gingerbread) da :p Har forøvrig har Cyanogen 7 nightly (nummer usikkert)i et par måneder nå og det funker utmerket! Blir nok å oppdatere til den offisielle fra HTC etterhvert, evt flashe nyere rom uten sense. (sense er ubrukelig syntes jeg)

Det er slik Gingerbread pleier å være ja, men den beta-greien jeg først lastet ned var også Gingerbread, men den var helt annerledes. Tenkte derfor at jeg måtte legge til at dette er den fancye gingerbread-oppdateringen :p

Lenke til kommentar

ROMen jeg har lastet ned har Gingerbread og er utrolig fancy. Interfacen blir veldig forandret og man får blant annet 3D meny på menyen som viser alle programmene på telefonen. Den kommer ikke med noe særlig med widgets, men alt man trenger av widgets kan man jo enkelt finne på Android Market. Denne versionen ser også ut til å ha fått et par ekstra ting som smartingen som lagde ROMen har laget og lagt inn.

Alt funker perfekt for meg. Det eneste han nevner er at ikke funker er autofokus

Det er denne ROM'en ikke sant?

Dersom du opplever den som så bra/stabil at den kan anbefales til andre, vil jeg gjerne legge den til i førstetråden, slik at det ikke bare ser ut til å dreie seg om Revolution HD-ROMene (som jeg har brukt så langt).

;)

Lenke til kommentar

Da har jeg installert CleanDHD som er på minimale 65 MB (!), og kjører som en kule! Denne ROMen er omtrent så stock man kommer, OG den har den gøye animasjonen når man skrur av skjermen, hehe :p

Noen erfaringer så langt?

Hadde vært gøy å teste ut «nonsense» (tok du 'an?)

Lenke til kommentar

Jepp, bruker det fortsatt. Den er orginalt satt til 192 DPI (sjekk screenshot i min forrige post), den er sinnsykt rask, og all bloatware er vekke, så det er utrolig digg. Den er stabil og har aldri krasjet, og batteriet er bedre (ved bruk av anbefalt radio) enn det jeg hadde med ARHD 3.2.

Lenke til kommentar

ROMen jeg har lastet ned har Gingerbread og er utrolig fancy. Interfacen blir veldig forandret og man får blant annet 3D meny på menyen som viser alle programmene på telefonen. Den kommer ikke med noe særlig med widgets, men alt man trenger av widgets kan man jo enkelt finne på Android Market. Denne versionen ser også ut til å ha fått et par ekstra ting som smartingen som lagde ROMen har laget og lagt inn.

Alt funker perfekt for meg. Det eneste han nevner er at ikke funker er autofokus

Dersom du opplever den som så bra/stabil at den kan anbefales til andre, vil jeg gjerne legge den til i førstetråden, slik at det ikke bare ser ut til å dreie seg om Revolution HD-ROMene (som jeg har brukt så langt).

;)

Det er den ROMen, ja.

Jeg er så langt veldig fornøyd og har ingenting å utsette på den. :)

Lenke til kommentar

Får kernel med ROM'en så vidt jeg har skjønt.

PS! Som dere ser har en hyggelig moderator flyttet over 5 sider med innlegg fra Tips & triks-tråden. Jeg måtte sende en liste over innleggene jeg mente burde flyttes, så ble temmelig manuelt arbeid - så dersom dere føler det er flere innlegg som burde over, er det bare å rapportere tips og triks tråden, og skrive ned hvilke innlegg som skal flyttes hit (nummeret til høyre (dette er innlegg #192).

Lenke til kommentar

Flottings!

@Aussieglis: Kernel trenger du ikke å flashe, men en annen radio er anbefalt. Du trenger dog ikke å flashe ny radio om du kun tenker å teste ROMen. Planlegger du å beholde den en stund så anbefaler jeg å flashe den anbefalte radioen. Jeg har mye bedre batteri nå med CleanDHD enn med ARHD. Nå har det gått rundt 26 timer, og jeg har 35% igjen. Da har jeg spilt Angry Birds Rio i rundt 45 min - 1 time, ringt en del, sendt meldinger, streamet musikk, drevet med random trykking og modding, lest nyheter osv. Jeg er imponert! Men med tanke på at det ikke er mye dilldall som kjører i bakgrunnen, siden Sense og all bloatwaren er fjernet så er jeg ikke så overrasket. Dette viser jo bare at HTC ødelegger for seg selv når du legger inn så mye søppel.

Lenke til kommentar

Jepp, bruker det fortsatt. Den er orginalt satt til 192 DPI (sjekk screenshot i min forrige post), den er sinnsykt rask, og all bloatware er vekke, så det er utrolig digg. Den er stabil og har aldri krasjet, og batteriet er bedre (ved bruk av anbefalt radio) enn det jeg hadde med ARHD 3.2.

&

;)

Det er den ROMen, ja.

Jeg er så langt veldig fornøyd og har ingenting å utsette på den. :)

Har dere lyst til å sende meg en ferdigskrevet "anbefaling" etter malen i førsteinnlegget [eller tilsvarende :)] (eller skrive her i tråden) - sånn at jeg får lagt de inn, slik at det ikke bare blir RevHD der? Ta gjerne med hva som ikke virker. Sikkert lurt å skrive at CleanDHD er basert på CM7 Nightly (sånn at den har samme feil/bugs/mangler).

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

OMG så sexy alt var da! Også den snertne animasjonen når skjermen slår seg av da! Har innbilt meg at det var en nexus-greie, men er jo tydeligvis en gingerbread-greie? :love:

Nå gleder jeg meg til å fikle mer :D

Men apropo batteri, jeg lå på 0-10mpA når jeg brukte RHD med wifi påslått (men satt til å slå seg av etter 15min. med avslått skjerm)

Det er ikke dårlig, men så skiftet jeg til en radio som ikke var anbefalt av mike. Er overbevist om at den gjorde susen for min del.

Lenke til kommentar

Kan jeg flashe themes til CM oppå denne ROM'en da? Var litt utseendemessige greier rundt om som gjorde at det rykket litt i sense-savnet allerede :ph34r:

Jeg er litt usikker angående themes. Det finnes en del themes, men jeg vet ikke hvilke som kan flashes. Jeg ville holdt meg i Desire HD-forumet for å være på den trygge siden. Jeg har lest om folk som f.eks har flashet EVO-themes til Desire HD, som f.eks MattedBlue, men jeg tør ikke prøve (enda).

Nå kjører jo CleanDHD på 192 DPI mot den normale 240, så føler du for å skifte tilbake til 240 DPI (og miste mye skjermplass), så kan dette enkelt gjøres ved å installere DensityChanger fra Market. Tenkte å kun si ifra i tilfelle du lurer.

Nå vet jeg ikke hvordan batteriet ditt er, men som nevnt så blir denne super når du har flashet ny radio. Men bare se deg litt rundt og sjekk om du liker den eller ikke. Animasjonen som kommer når man slår skjermen av er jo nesten kun grunnen til at jeg bruker denne ROMen, hehe. Det er så rått! Liker også fargen som kommer når man har nådd topp/bunn av en liste. Er mye smådetaljer som er nytt og pent i Gingerbread :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...