Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig ping, hva er problemet?

Anbefalte innlegg

Heisann! ;) Ja, for omtrent ett år tilbake hadde jeg stabilt 25 i ms, omtrent. Her i dag sitter jeg med en stor variasjon innenfor pingen! Skrev "/ping www.vg.no -t" i kjør, og får stort sett 20, 22, 25, som jo er meget bra. Men om kvelden blir det ofte annerledes. Da spretter den ofte oppe i 100 og litt mer. Dette er ufattelig irriterende, i og med at jeg spiller cs. Hva kan dette skyldes??? På speedtest får jeg 5 i ned, og 1 opp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Kan være mulig, du kan jo logge deg på routeren å sjekke i loggen hvilke trafikk som går ifra hvor.

Har et lignende problem der jeg leier (bruker dama som eier huset's nett), får som regel høy ping på kveldene, sjekket loggene og fant ut at omtrent all trafikk gikk utifra en klient uten navn(mistenksomt). Skal høre med dama idag om noen i hennes familie har en Mac, ettersom jeg sporet MAC-adressen til et apple produkt :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det kommer veldig an på routeren din, og hvilket ip-adresser som er satt.

En generell måte å finne ut dette er å gjøre følgende:

1. Windows-knapp + R, skriv CMD og trykk enter

2. I det svarte vinduet, skriv IPCONFIG

3. I teksten som dukker opp leter du etter DEFAULT GATEWAY

4. Den IP-adressen der skriver du inn i adresse feltet ditt i nettleseren din, du vil da høyst sannsynlig få opp en innlogging.

5. Hva innloggingen er kommer an på om konfigurasjons veiviseren har default admin passord fra fabrikk, eller om den som har satt opp routeren bytta det.

F.eks. kan du finne default admin passord ved å google D-LINK DIR-655 DEFAULT ADMIN PASSWORD

Hvor loggen er inne på den menyen du kommer inn i etter at du har logget inn, varierer også fra router til router.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...