fjarle Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Nettbutikk vil selge Angry Birds i "App Store". Les mer Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Nå går Apple for langt. "Apps" er jo et "lingo", de kan ikke ta rettigheter over et ord. Hva neste? Skal Apple gå etter dagligvare butikker pga "Apples" skilt i frukt avdelingen? 1 Lenke til kommentar
lasseoj Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 http://www.youtube.com/watch?v=tVvVQc3O01U Det er jo de som fant opp app store og apps, ja det fantes butiker for mobilprogram men ikke i samme størrelse. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) @Avid Gamer: Så du mener at det er fritt fram for å bruke ord som "Micro", "soft" og "Windows", og kombinasjoner av disse ordene ifb. med f.eks operativsystem og programvare? Alt er jo helt vanlige ord...så da er det vel greit om jeg begynner å selge en grønn liten boks der det står "Micro soft Windows 7 Home Premium" i hvit skrift utenpå, ingen kan jo ha rettigheter over vanlige ord... Skjønner du i det hele tatt hva det innebærer å ha skaffet seg et registrert varemerke (trademark), og hvorfor dette kan ha stor betydning for næringsdrivende som investerer betydelige ressurser i å bygge opp et merkenavn eller produktnavn? Endret 22. mars 2011 av Newton Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Microsoft er jo et varemerke, og ikke et daglig ord som også betegner et annet "produkt". Ordet "Apps" er IKKE et registrert varemerke. 1 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Men jeg har ikke tenkt å bruke ordet Microsoft, jeg bruker de to ordene Micro og soft...men ved en typografisk "feil" ble visst mellomromstegnet mellom de to ordene veldig lite... De to ordene "APP STORE" i kombinasjon er et registrert varemerke, noe et enkelt søk her viser: http://www.uspto.gov/trademarks/index.jsp Endret 22. mars 2011 av Newton Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Microsoft er jo et varemerke, og ikke et daglig ord som også betegner et annet "produkt". Ordet "Apps" er IKKE et registrert varemerke. Nå var det vel ikke "Apps" alene, men "App Store" Amazon bruker. Amazon er jo et gammelt ord, så da mener du vel at det skal være fritt fram å starte nettbutikk under det navnet også, eller? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Er jo det samme som om Amazon skal saksøke noen for å bruke betegnelsen "books" i en Books store..... Apps Store er ikke registrert som et varemerke, det er en forklaring på hva de selger. Apple har ALDRI reklamert "Apps Store" som et produkt, eller en butikk. Står ikke noe varemerke symbol på den, og står heller ikke på websiden at "Apps Store" er et registrert varemerke. Skal f.eks andre norske forum saksøke Diskusjon.no fordi de har et forum avdeling med navnet "Data"? Endret 22. mars 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
lasseoj Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 @AvidGamer drama queen ro deg ned bare vent og se, apple fortjener og vinne mot copycats :!: Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Ro meg ned? Er ikke noe hissig, har ikke brukt noe form for å hinte på å være "hissig". Jeg enkelt og greit forklarer mitt standpunk på saken. Synes derimot, at ditt kommentar er veldig usaklig. Denne saken minner meg stort på da Gulesider.no forsøkte å saksøke Gul.no. Noe de tapte. Endret 22. mars 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 @AvidGamer drama queen ro deg ned bare vent og se, apple fortjener og vinne mot copycats :!: Den som er drama queen er vel de som saksøker over at noe "[produkt] store", håper de taper. AtW Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Don't feed the troll ... lasseoj er en fjortis som har fått seg iPhone og er ute og fisker etter bråk i alle mobiltelefontråder. 1 Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 @AvidGamer drama queen ro deg ned bare vent og se, apple fortjener og vinne mot copycats :!: På tide å innse at Apple verken selger telefoner og "apps" av ren veldedighet. De fortjener sunn konkurranse. Det finnes selskap der ute som prøver å ta patent på gener hos eks. gorillaen uten at de har funnet disse "genene" opp. Skumle tendenser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg