Gå til innhold

Krav fra UPS


V-by

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et inkassokrav fra UPS for en pakke jeg innførte i ca januar 2009, denne fikk jeg i januar i år.

Først tulla de og mente det var noe jeg hadde bestilt i år, noe jeg selvfølgelig ikke hadde gjort og ville da ikke betale. Tilslutt finner de ut at den egentlig var fra 2009.

Siden jeg foreløpig bor på annen adresse enn min folkeregistrerte og posten blir ettersendt tar det litt til før den kommer.

 

Poenget er at orginalregninga i januar ble sendt til adressen jeg hadde i 2009, som heller aldri har vert folkeregistrert adresse, bare en leveringsadresse.

Jeg mener jeg ikke er pliktig til å oppdatere min nye adresse til de, da våres kundeforhold opphørte da jeg mottok pakka. At de venter to år med å sende fakturaen, da burde de sjekke opp om jeg har ny adresse.

 

Men så fikk jeg beskjed over telefon at jeg bare skulle betale orginalfakturaen som jeg hadde fått ettersendt til min nåværendes adresse, og kravet skulle slettes.

Jeg gjorde det, og ante fred og ingen fare, før tidlig i forrige uke ramlet det inn et nytt inkassokrav på omkostninger og slikt.

Jeg har purret et par ganger men ikke fått pratet med noen som kan hjelpe meg.

Må jeg betale, eller er det en sjangse for at jeg slipper?

 

Selvfølgelig vil jeg gjøre opp for meg. Men jeg mener at min avtale med UPS var at jeg skulle betale orginalfakturaen og saken var ute av verden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg fått beskjed fra UPS om at kravet er slettet, mens inkassoselskapet fremdeles mener det ikke er slettet. I følge UPS ble kravet slettet ca en måned siden, og kan derfor ikke være noen forsinkelser. Kjenner jeg gleder meg til å se hvor dette går :p

Lenke til kommentar

Send beskjed (skriftlig) til inkassoselskapet, hvor du vedlegger bekreftelse fra UPS på at kravet er slettet. Det burde holde for å stoppe papirstrømmen derfra.

Jeg mener det ikke er min jobb.

Men jeg gleder meg egentlig litt til å se hvor dette tar veien, mulig det bare er noen udugelige kundesupportere jeg har fått kontakt med hos inkassobyrået.

Lenke til kommentar

Dersom det er et litt seriøst inkassoselskap, burde det holde med en e-post til dem.

 

Send dem noe slit:

 

«Viser til mottatt krav med saksnummer XYZ

 

I tråd med avtale med UPS skal dette kravet være trukket hos dere, da de gjorde feil ved utsendelse av original faktura. Jeg ber dere derfor ta kontakt med de slik at dette blir bekreftet.

 

Gjør for ordenskyld oppmerksom på at deres siste faktura er omtvistet og at det således vil stride mot god inkassoskikk å fortsette inndrivelse. Dersom dere mener kravet er reelt må dere sende saken over til Forliksrådet i $V-bys-hjemkommune-i-folkeregistret

 

Med vennlig hilsen

 

V-by»

 

Om dette er en noenlunde seriøst selskap, veit de at dette er riktig, at de risikerer å miste inkassobevilgningen sin dersom de fortsetter å sende krav til deg. De vil da garantert sjekke saken med UPS :-) Dog bare send denne henvendelsen dersom du er helt sikker på avtalen din med UPS, om de sender saken til forliksrådet risikerer du ca. 1720 kroner ekstra...

Lenke til kommentar

Send beskjed (skriftlig) til inkassoselskapet, hvor du vedlegger bekreftelse fra UPS på at kravet er slettet. Det burde holde for å stoppe papirstrømmen derfra.

Jeg mener det ikke er min jobb.

Men jeg gleder meg egentlig litt til å se hvor dette tar veien, mulig det bare er noen udugelige kundesupportere jeg har fått kontakt med hos inkassobyrået.

Det er din jobb og plikt!

Lenke til kommentar

Det er din jobb og plikt!

Hvorfor er det min plikt å være mellommann mellom UPS og inkassoselskapet?

 

Når UPS innrømmer at saken aldri skuille ha hvert sendt til inkasso, er det ikke min plikt og jobb å sørge for at disse to får dokumentasjon fra hverandre.

Lenke til kommentar

Hadde en veeeldig lik sak for ikke lenge siden. Fikk bekreftelse nr 2 på mail fra firmaet som sendte regningen på at saken var avsluttet, så når purring nr 3 dukket opp fra inkassofirmaet sendte jeg mail til det opprinnelige firmaet, med innholdet fra dems bekreftelse og en kopi til inkasso firmaet. Dagen derpå fikk jeg svar fra inkassofirmaet at kravet var slettet.

Lenke til kommentar

Send beskjed (skriftlig) til inkassoselskapet, hvor du vedlegger bekreftelse fra UPS på at kravet er slettet. Det burde holde for å stoppe papirstrømmen derfra.

Jeg mener det ikke er min jobb.

Men jeg gleder meg egentlig litt til å se hvor dette tar veien, mulig det bare er noen udugelige kundesupportere jeg har fått kontakt med hos inkassobyrået.

Det er din jobb og plikt!

Ikke hør på dette, det er jo bare tull!

Lenke til kommentar

Det er din jobb og plikt!

Hvorfor er det min plikt å være mellommann mellom UPS og inkassoselskapet?

 

Når UPS innrømmer at saken aldri skuille ha hvert sendt til inkasso, er det ikke min plikt og jobb å sørge for at disse to får dokumentasjon fra hverandre.

 

Fordi det er du som får krav i postkassen din, og fordi det er ditt ansvar å gi beskjed til de som sender krav/faktura til deg om at kravet er omtvistet.

 

Dersom du bare ignorerer inkassovarslet og påfølgende brev fra dem, samt andre ting i saken... så har du etterhvert en fraværsdom mot deg fra forliksrådet evt. namsmannen.

 

Så kanskje ikke din plikt eller jobb, men desidert i din interesse. Bruk gjerne forslaget mitt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...