Gå til innhold

Frimureriet og dets makt i samfunnet og i verden

Anbefalte innlegg

Diskuter her.

frimurerlogdrammen.jpg

ddr_flag.gif

jodefrimur.jpg

vitriol.jpg

greatseal.jpg

Er du frimurer selv så kom gjerne med egne synspunkter.

Det går også bra å diskutere "broderskap" som Skull & Bones, Druidenes Orden, Bohemian Grove o.a.

Endret av BelzeBob
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan de ønsker å fremstå og hvordan de faktisk oppfører seg er to temmelig forskjellige ting. Anbefaler å lese boken Frimurernes hemmeligheter hvis du vil vite mer om hva som skjer der. Selve ritualene og "troen" er såpass tåpelig at jeg tviler på at mange av medlemmene tar det seriøst. Jeg tror de fleste er med fordi de synes det er stas å være medlem i en hemmelig klubb som kan gi dem fordeler i den virkelige verden.

Lenke til kommentar

Hadde trodd den skulle være ganske kjedelig, men jeg ble positivt overrasket. Bladde riktig nok fortere og fortere gjennom ritualene, siden alt av ritualer er med, og det blir ganske mange sider med babbel og oppdiktet historie. Jeg har lite tålmodighet med sånt. Det interessante var det som skjedde mellom. Han forteller bla. om hvordan han opplevde utviklingen, hvordan medlemmene påvirkes, og hvordan det skapes et miljø som undertrykker kritikk samtidig som samholdet er ekstremt sterkt.

Når det gjelder forfatteren tror jeg nok han er i overkant konfronterende når han først har bestemt seg for noe. På den andre siden finner jeg lite som tyder på at han bare er ute etter å sverte frimurerordenen, slik de som er med ville ha det til i diskusjonen som var da den kom ut.

Lenke til kommentar

Jeg syns boken var ganske tam. Men samtidig: man fikk en anelse om hvor mye som foregår i det skjulte også her i Norge. Er du ikke frimurer så er det visse ting ... du går glipp av.

---------------------

Men nå over til en video av herr Jüri Lina. Videoen er i 3 deler, så klikk deg fram til del 2 og 3 også:

http://www.youtube.com/watch?v=fUWbNlrgKh8&feature=related

Det Jüri forteller om er sammenhengen mellom frimureriet, kommunismen og jødedommen. Jüri har forbud mot å holde presentasjoner i Sverige der han er bosatt, og hans bøker og DVDer selges ikke i svenske butikker. Her er hans hjemmeside.

En film til - også av Jüri Lina - om frimureriets historie:

http://www.youtube.com/watch?v=_U6rS6OFYbo

Denne er den beste. Forklarer forbindelsen mellom frimureriet og kommunistenes (satanistenes) massemord i Russland:

http://www.youtube.com/watch?v=v4__jeW7D-o

Endret av BelzeBob
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda flere konspirasjonsteorier bygget på YouTube-videoer? Frimurerordenen er et broderskap med hemmelige ritualer. Medlemslistene er likevel åpne, så det er ikke så skummet som mange skulle ønske at det var Det verste som foregår er vel at medlemmer kanskje hjelper hverandre litt ekstra i samfunnet, men det er ikke verre enn annen kameratskap og nettverksvirksomhet.

Lenke til kommentar

Min bestefar var innbitt motstander av både frimurerlosjen og odd fellow.

Etter krigen hadde han anledning til å kjøpe et stort landområde i området Stangnes i Harstad, hvor han bodde, med sine barn.

Dette var da et landlig område, nær sagt uten bebyggelse. Han var slakter i Harstad.

For å gjøre en lang historie kort, endte dette med at noen i frimurerlosjen brukte sin losjestatus til å tvinge frem forkjøpsrett.

Innen frimurerlosjen er det slike regler vet du, at i alle situasjoner skal man tilgodese et medlem av losjen foran ikke-medlemmer.

Selv om min bestefar hadde en avtale om å kjøpe dette landområdet, ble dette på et eller annet vis kjent i losjen, og en eller annen losjefjott benyttet seg av sin mulighet til å hevde sin rett overfor dette losjemedlemmet som da skulle selge.

I senere tid er dette området av Harstad tett bebygget, og landområdet har nok økt betydelig i verdi siden den gang.

Bestefar påsto hardnakket at losjemedlemmer ofte var homofile, da brukte han ikke dette som et skjellsord, men hevdet helt saklig at de hadde sex med andre menn.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er helt enig med det Tabris skriver, men det som er dårlig med disse menneskene er jo at de gir hverandre fordeler i samfunnet når de er brødre i nettverket. Jeg er derfor redd det kan skje i stor skalla..

Kan noen opplyse meg med gode kilder for påstanden om at medlemmer i disse hemmelige nettverkene er noe som religiøse kaller for avgudsdyrkere?

Lenke til kommentar

det som er dårlig med disse menneskene er jo at de gir hverandre fordeler i samfunnet når de er brødre i nettverket.

Akkurat.

Hva tror du skjer når en losjemedlem er politianmeldt for noe, og vedkommende politijurist som får saken på bordet sitt er losjemedlem?

"Henlagt grunnet bevisets stilling."

Hva tror du skjer når f ex kommunen skal selge eiendommer, og det er mange som ønsker å kjøpe, og kanskje både den offentlig ansatte og en av kjøperne er losjemedlem?

Her er det endeløse korrupsjonsmuligheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at korrupsjonsmulighetene er endeløse uansett hvor du snur deg hen.. Det dere beskriver er ikke noe unikt, rent bortsett fra at de vi snakker om kaller seg frimurere. (tilfeldige fotballag, vennegjenger, familier osv kan oppføre seg HELT likt om de vil)

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar

familier kan oppføre seg HELT likt om de vil

Det stemmer ikke. Du må ikke uttale deg om ting du ikke vet noe om.

Forvaltningsloven angir klare begrensninger for hvordan dette foregår.

Enhver er forhindret fra å ta del i avgjørelser hvor man kan begunstige noen i slike forhold som du beskriver.

Forvaltningsloven §6 om inhabilitet, jeg siterer:

§ 6. (habilitetskrav).

En offentlig tjenestemann er ugild til å tilrettelegge grunnlaget for en avgjørelse eller til å treffe avgjørelse i en forvaltningssak

a) når han selv er part i saken;

b) når han er i slekt eller svogerskap med en part i opp- eller nedstigende linje eller i sidelinje så nær som søsken;

c) når han er eller har vært gift med eller er forlovet med eller er fosterfar, fostermor eller fosterbarn til en part;

d) når han er verge eller fullmektig for en part i saken eller har vært verge eller fullmektig for en part etter at saken begynte;

e) når han leder eller har ledende stilling i, eller er medlem av styret eller bedriftsforsamling for, et selskap som er part i saken og ikke helt ut eies av stat eller kommune, et samvirkeforetak, eller en forening, sparebank eller stiftelse som er part i saken.

Likeså er han ugild når andre særegne forhold foreligger som er egnet til å svekke tilliten til hans upartiskhet; blant annet skal legges vekt på om avgjørelsen i saken kan innebære særlig fordel, tap eller ulempe for ham selv eller noen som han har nær personlig tilknytning til. Det skal også legges vekt på om ugildhetsinnsigelse er reist av en part.

Er den overordnede tjenestemann ugild, kan avgjørelse i saken heller ikke treffes av en direkte underordnet tjenestemann i samme forvaltningsorgan.

Problemet her er at disse losjene er fulle av hemmelighetskremmeri, og det er ikke offentlig tilgjengelig hvem som er medlem.

Hvem som er i familie med og gift med hvem, er ofte åpenbart (samme etternavn) og allment kjent. Det samme gjelder hvem som er med i et fotball-lag, alle vet dette.

Ingen vet hvem som er med i losjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er helt enig med det Tabris skriver, men det som er dårlig med disse menneskene er jo at de gir hverandre fordeler i samfunnet når de er brødre i nettverket. Jeg er derfor redd det kan skje i stor skalla..

Kan noen opplyse meg med gode kilder for påstanden om at medlemmer i disse hemmelige nettverkene er noe som religiøse kaller for avgudsdyrkere?

Du kan jo se den nederste av de 3 videoene jeg limte inn. Om ikke det er for mye forlangt. Når du ser videoen kan du også bruke pause-knappen og prøve å sjekke om det som hevdes i dokumentaren faktisk har noe for seg, eller om det bare er tull.

Lenke til kommentar

Du kan jo se den nederste av de 3 videoene jeg limte inn. Om ikke det er for mye forlangt. Når du ser videoen kan du også bruke pause-knappen og prøve å sjekke om det som hevdes i dokumentaren faktisk har noe for seg, eller om det bare er tull.

Hva om du heller skriver en post hvor du forklarer disse påstandene, og så kommer med lenker som dokumenterer dem? (Og da ikke flere YouTube-videoer, jeg antar jo at påstandene i videoene dine har hentet dokumentasjonen sin fra et annet sted enn videoer). Jeg ønsker ikke å debattere mot videoer men mot andre medlemmer på forumet.

Lenke til kommentar

Den kjente frimureren Albert Pike og forfatter av boken Morals and Dogma sa følgene om frimurernes syn på Gud:

"Det som vi må si til mengden er - vi tilber en Gud, men det er den Gud at man forguder uten overtro Til deg, Sovereign Grand Inspektører General (av den 33. grad), vi sier dette, at du kan gjenta det. til brødrene i den 32., 31. og 30. grader - Det Masonic Religion bør være, av oss alle initierer av høye grader, opprettholdt i renhet Luciferian læren.

Hvordan skal man tolke dette? Hva er den Lucifer læren han refererer til?

Endret av jord
Lenke til kommentar

Problemet er at korrupsjonsmulighetene er endeløse uansett hvor du snur deg hen.. Det dere beskriver er ikke noe unikt, rent bortsett fra at de vi snakker om kaller seg frimurere. (tilfeldige fotballag, vennegjenger, familier osv kan oppføre seg HELT likt om de vil)

Det er temmelig stor forskjell på en hemmelig klubb med 19 000 medlemmer som jevnlig sverger underkastelse for avgjørelsene lederene i "klubben" tar i alle sammenhenger, og f.eks. et fotballag. Når det gjelder familiemedlemmer så er det i mange sammenhenger påbudt å erklære seg inhabil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...