Rudde Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Hello, jeg er ute etter en switch som kan monteres i rack for små lan-treff og for bruk i hjemmet. Jeg har idag en 8 port 3com switch som gir meg veldig dårlig hastighet, når jeg begynner en overføring (når den er kjølig) kan jeg få oppimot 25 MB/s men ettervert som den blir varm faller det somregel ned på 15 MB/s som ikke er stort bedre en hva jeg får fra Linksys 100 mbit switchen min. Jeg har lyst på en gigabit switch som kan levere gigabit helst over flere kanaler. Switchen vil jeg ha managed, så jeg kan se hva som foregår. Prisklassen 1000-3000 kr +/- Cisco har jeg hørt veldig mye bra om, også god erfaring med det fra der jeg jobbet før men de er jo litt dyrere en de andre merkene, jeg har også sett på D-Link DGS-1210-24 men er skeptisk til D-Link da jeg har hatt en venn som ikke gjorde annet en å klage på D-link, dog så klaget han på hjemme-serien, men jeg er skeptisk på grunn av uvitenhet. Jeg har også ett spm angående SFP da de alltid skriver 1000 mbit + SFP f.eks. så det jeg lurer på er om speed på en SFP port er begrenset i modulen du kjøper til den eller om de er begrenset i porten også? Så det jeg vil ha er en rack-monterbar managed switch med lever gigabit og har muligheten til å kjøre mer enn en uplink. Og den må støtte IPv6 Endret 22. mars 2011 av Rudde93 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Switch jungel er stor og jeg har ikke satt meg noe spesielt inn i det, utenom at jeg vett at Cisco og HP Procurve er greiene. Kan anbefale og søke etter disse på bruktmarkedet, her er de ofte langt billigere og utvalget er temmelig stort. HUSK! Kan være en switch ikke har IPv6 støtte ut av boksen, men at en firmware oppgradering kan ordne dette. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg fant HP ProCurve Switch 2848 brukt ganske billig, men tviler på at den er der da jeg kommer hjem da jeg ikke er hjemme før i Juni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå