Gå til innhold

[Android] App release: Norsk Radio

Anbefalte innlegg

Hei,

etter at Norsk TV-guide er sånn passe fungerende ville jeg finne en nytt område som er manglende på Android. Jeg kom da opp med Norsk Radio.

Jeg trenger litt tilbakemelding på design, kanaler, kræsj osv. Så tenkte jeg skulle opprette denne tråden for å få litt feedback. Programmet blir reklame eller betal på sikt.

Først et par advarsler:

Programmet er BETA!

- Det finnes bugs, ikke kjør denne opp på et sted du må ha kontroll på lyden, er ikke garantert at den lystrer som den skal...

- Den har ikke komplett programliste enda, flere kanaler kommer. Vil du ha inn en kanal, send meg lenker til mp3-streamer (lav og høy kvalitet) så skal jeg vurdere det.

- Du kan i prinsippet dra den hvite delen på toppen nedover for å få opp innstillinger, men de fungerer ikke enda.

- Foreløpig ligger bare kanaler i høy kvalitet, kun P4-kanalene fungerer av og til på EDGE.

- Pass på databruken. Det gis ingen garantier for at programmet fungerer skikkelig.

Så, hva er bra? Hva er dårlig? Hva savner du?

Ting som kommer:

- Alarm/vekkerklokke.

- Neste/forrige kanal med mediaknapper.

- Hva mer?

EDIT: Programmet ligger nå på market!

Takk på forhånd for all tilbakemelding!

post-86899-0-58386700-1300753618_thumb.png

Endret av SveinT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal det fungere. Var en litt stygg bug som gjorde at den kunne fortsette å laste ned data selv om programmet tilsynelatende var avslått, og da jeg ikke hadde tid til å fikse det i går så fjerna jeg fila.

Nå er den fiksa så har lagt opp igjen fila. Men vær forsiktig om du betaler per megabyte! De flyr fort og det kan fortsatt være bugs igjen. Jeg tar uansett ikke noe ansvar for dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sortering og fjerning av kanaler er et ønske. Ellers fungerte dette meget bra med tanke på at det er første utgave :)

Takk, det kommer nok en "Legg til kanal"-funksjon eller noe lignende ala Norsk TV-guide etter hvert som flere kanaler blir lagt til.

Sortering er mer arbeid, men skal ha det i bakhodet :)

Lenke til kommentar

Her krasjer den ved oppstart.. Har sendt inn feilrapport.

Ah, du bruker tydeligvis roaming? Den kræsjer når den prøver å varsle om dette, men dette skulle egentlig ikke skjedd ved oppstart. Takk for info, skal lansere en fiks snart (kan ta et par dager i verste fall).

Endret av SveinT
Lenke til kommentar

Ingen problem med roaming her. Prøvde akkurat å skru av wifi og startet appen. Kom fint inn og fikk høre på radio. Bruker OneCall som roamer i Telenor sitt nett. Telefonen er HTC Desire.

Men kommer det opp et varsel fra programmet? Hvis ikke så registreres ikke dette som roaming i android systemet? Fikk aldri noe beskjed om sånt da jeg hadde OneCall på min Desire.

Lenke til kommentar

Prøvde nå å avslutte programmet fra systemet (innstillinger -> applikasjoner -> ... -> tving lukking). Slo så av wifi, men lot mobilt nettverk være på. Startet appen, og alt fungerte flott og uten varsel av noen slag.

Under instillingene mine er dataroaming aktivert, og det er en R over antennesignalet i displayet. Når det er sagt, så er det vel ikke noen vei utenom roaming hos OneCall med mindre man bor i Oslo. Bor selv på Sørlandet, og her går det i Telenor sitt nett.

Lenke til kommentar

Ah, du bruker tydeligvis roaming? Den kræsjer når den prøver å varsle om dette, men dette skulle egentlig ikke skjedd ved oppstart. Takk for info, skal lansere en fiks snart (kan ta et par dager i verste fall).

Jepp, jeg roamer, men var tilkoblet WLAN i tillegg da jeg testet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...