Moen22 Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Kjøpte playstation 3 i England for nærmere 3 år siden (?), rett etter release og i det siste har jeg hatt problemer med den. Skal prøve å forklare best mulig, men bare å stille spørsmål så jeg kan besvare! Altså, når jeg spiller feks. Fifa11 så kan jeg spille en liten stund (varierer, men idag har det kun vært en kamp online) før kameraet bare fortsetter å gå i ring rundt stadion etter en kamp feks. Kan ikke trykke noe, bortsett fra playstation knappen i midten, å avslutte spillet. Når jeg gjør dette hender det av å til at jeg ender opp på den normale startsiden til playstationen, av og til blir det helt svart. Jeg kan deretter skru på playstationen en stund etter, og det samme problemet vil skje igjen. Playstationen lager rare lyder hvert 3 sekund. Derfor tror jeg at det er avleseren som sliter litt. Kan spille demospill og diverse uten problemer så.. Etter det har "krasjet" kan jeg ikke spille noen andre spill heller (det vises ikke at spillet er satt inn) Har også lurt på om playstation blir alt for varm i og med at både plata og selve maskinen virker litt overheated, men tror som sagt ikke at dette er selve problemet.. I og med at jeg kjøpte den i England har jeg vel ingen garanti eller reklamasjon etc vel? evt, hvor kan jeg reparere den billigst mulig? Hadde satt stor pris på all hjelp Lenke til kommentar
Zaplame Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Blu-ray leseren din holder på å dø. Etterhvert så vil spill så vidt starte. Når dette skjedde med meg så spilte jeg CoD 4. Jeg kunne spille en runde online men når den skulle laste inn en ny bane så frosset den og hvis jeg trykket på PS knappen så ble spillet svart og jeg var nødt til å restarte. Det jeg fant ut var det at drevet i ps3'en slutter å lese, fordi den sikkert er utslitt. Det er iallfall dette jeg tror er problemet med PS3'en din, men er ikke helt sikker på det med garantien pga. du kjøpte den i England. Lenke til kommentar
Moen22 Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Ser ut som vi har hatt akkuratt samme problem ja! Hvordan fikset du dette problemet? Reparerte den? Betalte du noe? Takk Endret 22. mars 2011 av Moen22 Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Har også hatt samme feil for en tid tilbake siden (1,5år siden). Kjøpte ny laser fra modnet.no og byttet denne selv. Fungerer den dag i dag. Garantien din er like lang som garanti tiden i england er. Tviler på at den er så lang som her i Norge da vi har gode garanti/reklamasjoner. Finnes flere guider på hvordan bytte laser på youtube. Lenke til kommentar
Moen22 Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 Takker! Tenkte å bestille en av http://www.modnet.no/index.php?cPath=200_138_186 disse, har vel 160GB, så er vel kanskje den i midten jeg skal bestille da? Er vel ikke mulig å få det så mye billigere regner jeg med, så med en gang jeg har fått vite riktig laser skal jeg bestille den Og i samme slengen, fungerer http://www.modnet.no/product_info.php?cPath=200_138_148&products_id=4660 denne den dag idag? Bare å sette inn spillet ++ så slipper du å bruke spillet hver gang? Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Hvilken maskin har du? Hvis det er en 60gb vil jeg tippe det er en 400AAA laser du har. Men anbefaler deg å åpne maskina for å dobbeltsjekke at det er riktig laser. Lenke til kommentar
Moen22 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Som sagt er det vel 160GB versjonen jeg har.. Var vel den de solgte helt i starten? Rimelig sikker på at det er det jeg har iallefall Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 160gb de solgte i starten? Den kom nok ut en del år etter da 160gb kom som slim maskin. Du mener vel 60gb maskin. Burde sjekke litt bedre hvis du ikke vet om det er 160 eller 60gb hdd du har. Og jeg anbefaler deg uansett å demontere maskina for å se hvilken laser du har. Lenke til kommentar
Moen22 Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Er selvfølgelig 60GB versjonen jeg har ja! Med andre ord fungerer denne http://www.modnet.no/product_info.php?cPath=200_138_186&products_id=3648 ? Er det mulig å finne billigere noen steder tror du? Og, det var lett å fikse selv? Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Da er det høyst sannsynlig den lasern du linka til nå ja. Hvis du følger guide på youtube og har litt teknisk innsikt skulle det gå greit. Kan være behjelpelig med rep om ønskelig, du må selv skaffe laser. Du kan kaaaanskje finne den 100,- billigere hvis du leter. Men jeg har handlet litt hos modnet, og de leverer kjapt og er enkle å ha med å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå