Gå til innhold

får ikke nett via 2 pcer

Anbefalte innlegg

heisann. jeg bruker to datamaskiner, ene er bærbar for å få nett, og den andre er stasjonær(den jeg bruker til vanlig.)

nå i forrige uke, fikk jeg ikke kontakt via nettverkskabel. så jeg har bare nett på bærbare. og jeg vil ha nett på den stasjonære..

jeg prøvde å løse dette via windows hjelp, men fikk beskjed att ipen er ikke gyldig.

den bærbare er sinnsykt treg, og den ligger på en hylle nesten med taket..

jeg bruker såklart usikret nett, for har ikke nett her nå.

trenger kjapt hjelp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha kontakt med nettverkskabelen så må du jo shuske på å koble til på andre siden. Og så må du se til at du ikke roter med patch-kabel og krysset kabel.

På hvilken måte er hyllen og taket relevant for nettverksproblemene?

Hvis maskinen din er treg så er den sikkert fullstappa av virus, malware og annet som dere har matet den med. Stakkars maskin :tease:

Lenke til kommentar

problemet ligger er att jeg ikke får noe nett via den stasjonære, får lett nett via den bærbare.

maskinen er treg pga pcen ikke takler OS'en jeg har. ++ vifta er helt forferdelig - pcen er utrolig varm.

jeg har alltid brukt den nettverkskabelen, og dette har funket før. Nettverket jeg bruker er usikret, så jeg får jo ikke tullet med routeren e.l

Lenke til kommentar

Men siden du nevnte det der med hyllen og taket. Jeg tror du har fått nettverkskabelen i klem. Eller noen har snublet i den.

Jeg ville iallefall ikke ha lagt den slik.

Det kan jo ikke stemme, med tanke på att jeg fikk nett nå i helgen, med en annen PC.

Men tok å formaterte pcen min nå i helgen, så får bare installere driverene på nytt, så får jeg se om dette vil virke.

Vet du om ett driverprogram som installerer alt via et program?

Lenke til kommentar
Det kan jo ikke stemme, med tanke på att jeg fikk nett nå i helgen, med en annen PC.
På hvilken måte får du det ikke til å stemme på. Det er nå iallefall slik jeg tolker ditt tidligere innlegg.

Men tok å formaterte pcen min nå i helgen, så får bare installere driverene på nytt, så får jeg se om dette vil virke.
Jepp. Lykke til ;)

Vet du om ett driverprogram som installerer alt via et program?
Prøv å søk på "automagisk". Ikke sikker på hva det blir på engelsk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...