mp7913 Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Hei. Jeg har en Sony Vario VGN-FW21Z, som jeg synes er litt for treg... Kan jeg bytte harddisken med en ssd-disk? Hvis ja, hvilken skal jeg velge?? Lenke til kommentar
Protest Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Hei. Jeg har en Sony Vario VGN-FW21Z, som jeg synes er litt for treg... Kan jeg bytte harddisken med en ssd-disk? Hvis ja, hvilken skal jeg velge?? Ja I og for seg akkurat det samme. Kjøp etter lommebok og behov. Som regel holder det med 80 GB SSD for de fleste. I praktisk bruk er det ikke så store forskjellen, selv om den ene er raskere enn den andre. Regner med at du har Win 7. Den har støtte for trim. Jeg foretrekker Intel sine, men det er begrunnet at de var først ute med trim støtte i forfjor da jeg kjøpte min. Nå har Intel også kommet med en trim verktøykasse. Jeg har enda ikke prøvd ut den, men tror nok at den funker bra. Hadde en annen trim funksjon. Du vil nok føle at du har en annen maskin når du får installert SSD. Lykke til. Her finner du masse råd og vink hvordan du skal installere disken, om du har behov for det. Det er dog ikke noe hokus pokus. Det er som om du installere en helt vanlig snurredisk. Endret 21. mars 2011 av Protest Lenke til kommentar
Protest Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Her har du enda to tråder hvor du finner svar på absolutt alt om SSD. SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå