Gå til innhold

[Løst] Passer disse delene bra sammen?

Anbefalte innlegg

Etter som jeg nå har kjøpt meg ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "DirectCU II", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, DisplayPort. Så har jeg fått ett litt uventet problem med mitt P6T Deluxe hovedkort, da jeg rett og slett ikke får plass til lydkortet og grafikkortet samtidig.

P6T Deluxe kortet har 3 PCI porter, en port som står alene og to som står sammen. Jeg bruker da den porten som står alene da jeg ikke har plass på de andre portene grunnet kortet er for stort, er noen store vifter på det :p Men når jeg da velger den den porten som står alene så dekker da også kortet over plassen til lydkortet, da dette kortet tar tre slots . Jeg har ett Kabinett av typen Cooler Master Stacker 831 Sort, 2x12cm som jeg bruker nå. Med dette kabinettet og hovedkortet så blir det rett og slett for trangt til og skulle få plass til begge kortene.

Så jeg vurderer da og kjøpe inn ett nytt hovedkort, har sett litt på dette kortet her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593866

Og tittet videre på dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=369755#extra. Da jeg vil ha ett kabinett som har god plass og det ser det ut til at dette kabinettet har.

Så da bare lurer jeg på om disse to tingene vil passe godt sammen, og vil min CPU Kjøler av typen:

NOCTUA NH-U12P SE1366 CPU Fan Socket 1366, 19,8 dBA (NH-U12P SE1366)

passe fint inn her?

Ser ihvertfall ut til at jeg skal få plass nok til mine to kort :)

Og litt sånn til slutt, vurderer denne ssd'n http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617896#reviews også til og kjøre systemet på. Er denne noe bra eller vil dere heller anbefale meg og bruke en annen en?

Kom gjerne med tips til eventuelle andre hovedkort eller kabinetter som ville ha passet bedre sammen ;)

Endret av Halky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med ett 1366 system har du INGENTING å bytte ut til.

Du må nok vente på Socket 2011 for en arvtager eller handle deg 6'rn til 1366 om du har penger å svi av.

Ny GPU derimot, der kan du trimme og leke deg litt.

Socket 2011 ser du ikke før sommeren omtrent.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Ehm bump :p

Har dukket opp ett lite problem, kjøpte meg ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "DirectCU II", GDDR5 kortet

Men trenger ett nytt hk da det har dukket opp ett problem grunnet grafikkortet er for stort Det dekker liksom over begge slotsene som jeg kan sette lydkortet i Det gamle grafikk kortet mitt som var Geforce GTX 295 gikk helt fint sammen med lydkortet da det bare trengte en slot plass, mens det nye trenger to og da dekker over alle plassene jeg kan sette mitt lydkort.

Har dette hovedkortet far før: ASUS Mainboard S-1366 X58 ATX 2xPCI-E Audio7.1 2xGbLAN 1394 SATA-II Raid DDR3 Retail (P6T Deluxe)

Og forresten kom gjerne med tips en en god ssd disk også, vil ha en raskere og mindre disk til os'et ;)

Bruker dette Kabinettet: Cooler Master Stacker 831 Sort, 2x12cm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...