Gå til innhold

Hvor kan man få kjøpt terrarium?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Trenger nytt og større terrarium til skilpadden min, og lurer på hvor jeg kan få tak i dette. Bor i stavanger, og har ikke funnet noen butikker som selger store nok terarium. Er det noen som vet om noen butikker som selger terrarium med grei størrelse, eventuelt nettbutikker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir fort rimelig dyrt med slike mål. Oftest må det spesialbestilles. Alternativet er å lage dette selv.

 

Snakker du med en glassmester skal du ikke se bort fra at denne har noen glassrester liggende som kan kappes til for en OK pris. Silikon (egnet for akvariebruk, inneholder ikke giftstoffer) får du rimelig på Clas Ohlson. Søker du så etter liming av akvarier/terrarier kommer det opp flere framgangsmåter. Et par måter blir beskrevet her og her. I den første artikkelen står det at du kan bruke rødsprit til avfetting før du limer, det er feil. Rødsprit er ikke rent nok til at silikonen hefter tilstrekkelig. Bruk heller isopopropanol eller aceton.

 

Butikkjøpte kar er oftest limt fint, noe som kan være en liten utfordring ved selvbygg. Med litt tålmodighet og fingerferdighet går det som regel greit å få det fint til selv også. Skulle du vurdere selvbygg og trenger mer detaljert framgangsmåte er det bare å spørre, har bygget en del kar selv gjennom årene.

Lenke til kommentar

Con Calore(den ved IKEA) holder på å flytte, så er omtrent ingenting der.. Men det er salg på mye rart, blandt annet kjempekule planter :p

 

Tenkte kanskje at de har på tropehuset, men hadde dårlig tid når jeg var der så fikk ikke sjekka, men skal tilbake om ikke så lenge(er sykt billig der, men anbefaler ikke å kjøpe mat der)

Lenke til kommentar

Con Calore(den ved IKEA) holder på å flytte, så er omtrent ingenting der.. Men det er salg på mye rart, blandt annet kjempekule planter :p

 

 

Å, ok. Jeg har flyttet fra stavanger for en liten stund siden, og har vel ikke fått med meg at de flytter :hmm:

 

EDIT:

Kom på at det er en butikk på kvadrat også, har du sjekket der?

Endret av INBU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...