Prologue Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Hei! Lurer på om noen har erfaringer fra E-business hos NITH eller Nettverksadministrator Sikkerhet hos eCadamy? Vurderer disse to, eller er det noe tilsvarende jeg kan studere på universitet/høgskole? Lenke til kommentar
keeisr Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Hei! Lurer på om noen har erfaringer fra E-business hos NITH eller Nettverksadministrator Sikkerhet hos eCadamy? Vurderer disse to, eller er det noe tilsvarende jeg kan studere på universitet/høgskole? Hei Prologue! Jeg begynner å nærme meg slutten på 2.året på NITH nå, så tenkte jeg kunne slenge ut mine erfaringer:) Jeg studerer "E-Business" linja, og er veldig fornøyd! Mye av årsaken skyldes nok det lille sosiale miljøet, på rundt 600 studenter, her på skolen. Etter hva jeg har erfart er dette noe som har resultert i at det er veldig tett forhold mellom studenter og forelesere, som gir muligheten for å få raske tilbakemeldinger / hjelp med ting du arbeider med. Egentlig bare å banke på døra:) Skolen er også veldig flinke til å integrere arbeidslivet alle mulighe sammenhenger. Det være seg enten "Karrieredag" hvor hele skolen er full av IT-bedrifter, at vi løser reelle "caser" som innleveringer eller siste semester av 3.klasse der vi jobber ute i en bedrift som et hovedprosjekt! Når jeg begynte med E-business fagene mine fant jeg raskt ut at jeg hadde valgt riktig linje! Her lærer du først en del grunnleggende teori om forretningsdrift, før dette settes i live praktisk. Med det praktiske tenker jeg da på at vi får teste 2 forskjellige ERP / CRM -systemer. Det er i disse systemene du kjenner igjen teorien E-Business linjen er helt klart den linjen hvor man kan benytte seg av sine kritiske og analytiske egenskaper. En annen ting som sikkert kan være greit å nevne er jo at arbeidsgivere blir mere å mere interessert i E-business studenter. Nettopp fordi at etterspørselen etter en som kan både IT og forretningsdrift er blitt større Håper dette kan hjelpe deg litt på veien Hvis du sitter på flere spørsmål anbefaler jeg deg å adde "NITH Aleksander" på Facebook =) Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Ok, takk for svar. Er det noen spesielle egenskaper eller forutsetninger man bør ha før man begynner på en slik linje? Går det mye i matematikk og utregninger? Hvordan er studiet ellers lagt opp? Lenke til kommentar
keeisr Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg hadde kun VGS allmennfag før jeg begynte der. Og studiet er lagt opp til at du lærer alt underveis. Så forkunnskaper er altså ingen forutsettning for å gjøre det bra Du finner en kort beskrivelse av studieprogrammet på: http://nith.no/bachelor/studieprogrammer/e-business Når det kommer til matte, er det kun enkle greier i bedriftsøkonomi og da gjerne prosentregning =) Så det er ikke matte som man forbinder med f.eks VGS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå