Gå til innhold

E-business NITH/eCadamy erfaringer

Prologue

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Lurer på om noen har erfaringer fra E-business hos NITH eller Nettverksadministrator Sikkerhet hos eCadamy?

Vurderer disse to, eller er det noe tilsvarende jeg kan studere på universitet/høgskole?

Hei Prologue!

Jeg begynner å nærme meg slutten på 2.året på NITH nå, så tenkte jeg kunne slenge ut mine erfaringer:)

Jeg studerer "E-Business" linja, og er veldig fornøyd! Mye av årsaken skyldes nok det lille sosiale miljøet, på rundt 600 studenter, her på skolen. Etter hva jeg har erfart er dette noe som har resultert i at det er veldig tett forhold mellom studenter og forelesere, som gir muligheten for å få raske tilbakemeldinger / hjelp med ting du arbeider med. Egentlig bare å banke på døra:) Skolen er også veldig flinke til å integrere arbeidslivet alle mulighe sammenhenger. Det være seg enten "Karrieredag" hvor hele skolen er full av IT-bedrifter, at vi løser reelle "caser" som innleveringer eller siste semester av 3.klasse der vi jobber ute i en bedrift som et hovedprosjekt!

Når jeg begynte med E-business fagene mine fant jeg raskt ut at jeg hadde valgt riktig linje! Her lærer du først en del grunnleggende teori om forretningsdrift, før dette settes i live praktisk. Med det praktiske tenker jeg da på at vi får teste 2 forskjellige ERP / CRM -systemer. Det er i disse systemene du kjenner igjen teorien ;)

E-Business linjen er helt klart den linjen hvor man kan benytte seg av sine kritiske og analytiske egenskaper. En annen ting som sikkert kan være greit å nevne er jo at arbeidsgivere blir mere å mere interessert i E-business studenter. Nettopp fordi at etterspørselen etter en som kan både IT og forretningsdrift er blitt større :)

Håper dette kan hjelpe deg litt på veien :)

Hvis du sitter på flere spørsmål anbefaler jeg deg å adde "NITH Aleksander" på Facebook =)

Lenke til kommentar

Jeg hadde kun VGS allmennfag før jeg begynte der. Og studiet er lagt opp til at du lærer alt underveis. Så forkunnskaper er altså ingen forutsettning for å gjøre det bra :)

Du finner en kort beskrivelse av studieprogrammet på:

http://nith.no/bachelor/studieprogrammer/e-business

Når det kommer til matte, er det kun enkle greier i bedriftsøkonomi og da gjerne prosentregning =) Så det er ikke matte som man forbinder med f.eks VGS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...