AnonymDiskusjon Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Hei, jeg er gutt 25 år. Jeg sliter veldig med selvtillit som svinger fra dag til dag. Er stortsett "nede" uten at jeg helt vet hvorfor. Er bare helt giddalaus, ikke lyst til å prate med noen. Eller gå ut i det hele tatt. Tenker og overanalyserer også veldig mye. Og på gode dager, som kommer ganske sjeldent, kan jeg værte midtpunktet. Føle meg helt fantastisk superbra, og alt er en fryd. Får folk til å smile og le. Er akkurat som om jeg ikke kjenner meg selv igjen. Har jo så lyst til å være glad hele tiden. Har oppsøkt psykolog i fjor sommer, men det er lang ventetid. Skulle få time etter nyttår sa legen da. Men er det noen kjenner seg igjen? Eller vet noe om dette? humør som svinger, hvordan takler man det? Prøver jo å dra ut så mye som mulig til venner og trening. Og det hjelper jo litt så lenge jeg ikke begynner å havne i den negative sirkelen av onde tanker. Postet av anonym: 359b91ad9ed299294d37916b140ce757 Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Om jeg kjenner deg rett, må du gjøre noe bra og få skryt for det for å føle deg "bra"? Du må få godkjenning av andre at du er en alright fyr, at du gjør noe riktig? Da får du bra tanker om deg selv, og får da andre til å le og sånt? Vet ikke om du har et ganske stillestående liv? Eller om det er mye forskjellig som skjer i livet? Eller blir det det samme hver dag, om og om igjen? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Det er helt riktig. Føler det sånn at aksept fra andre er viktig. Vet det er feil, men er det som trigger godfølelsen, desverre. Tja, lever et ganske stille liv egentlig. Er med og trener 3 dager i uka på helsestudio og kampsport hvertfall en gang i uka. Men hverdagene ser ganske like ut. Postet av anonym: 359b91ad9ed299294d37916b140ce757 Lenke til kommentar
Nyskjerrigperen Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Føler meg på akkurat samme måte. Jeg sitter som regel hjemme og gjør ingenting og tenker meg ihjel. Tenker som regel alltid at "NÅ skal jeg ta i et tak og gjøre noe, og tørre å være med folk", men jeg gjør det aldri. En gang i blant kan jeg finne meg i å kose meg skikkelig og folk er hyggelig og jeg føler alt bare plutselig gikk på skinner. Så neste dag er det på an igjen med selvdestruktive tanker og kjedelig hverdag. Av og til lurer jeg på om jeg ikke er med folk fordi jeg bare er feig, eller om jeg faktisk bare ikke har LYST.. Poenget er bare at du absolutt ikke er alene ang selvtilliten. Jeg gikk til psykolog i ca et halvt år. Det hjalp egentlig lite (men det er nok fordi jeg ikke hadde særlig connection med psykologen, og jeg følte han ikke skjønte meg). Lenke til kommentar
slacky Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Om jeg kjenner deg rett, må du gjøre noe bra og få skryt for det for å føle deg "bra"? Du må få godkjenning av andre at du er en alright fyr, at du gjør noe riktig? Da får du bra tanker om deg selv, og får da andre til å le og sånt? Vet ikke om du har et ganske stillestående liv? Eller om det er mye forskjellig som skjer i livet? Eller blir det det samme hver dag, om og om igjen? Damn! You just hit me, HARD! Løsning takk! Men, altså det er mange som blir truffet av det du, og det som blir skrevet i førstepost.. Det er helt normalt.. En tanke nevner jeg like under. Tanke/Idè: Sosial akseptering er viktig for mange av oss.. Selv har jeg forsøkt litt på noen nye "greier", endre mine vaner, gjøre nye saker.. Stikke på besøk til folk jeg kjeldent drar til. Går nye veier når jeg skal hjem. The kode: TVING DEG SELV INN I NYE SITUASJONER! Hjernen din vil da bli mer åpen for å ta i mot nye hindringer, problemstillinger og enkel informasjon... Omgi deg mer med folk, kan være en idè å starte med 1-3 personer, dermed rangere oppover, i antall. Er mye lettere å aksepteres av en eller to personer.. Er som å bygge en liten bro, du kan ikke starte på andre siden av elven! Endret 22. mars 2011 av tROOP4H Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Jeg har et par ting som funker. Kan ikke love at det funker for dere, men her er mine tanker om det: 1. Når jeg har god selvtillit, og folker liker å være med meg, tenker jeg: Hva er EGENTLIG grunnen til at at det går så bra nå? Hva gjør jeg riktig, og hvordan kan jeg prøve å beholde de riktige handlingene jeg gjør nå? Hva er det av det jeg gjør, som gjør at folk ler MED meg, gjør meg populær og liker å være med meg? Når dere tenker ut det, og finner det ut: Prøv å holde på den tanken, og gjenta det. Prøv å gjøre det samme, tenke det samme, og handle likt som når du har god selvtillit. 2. Prøvd Hypnose? Vet ikke om jeg får reklamere her, men jeg kan anbefale èn hypnotisør som endrer hvordan du tenker. Du tenker egentlig MASSE, som du ikke tenker over. Du tenker ubevisst. Han kan endre måten du tenker på, uten at du trenger å tenke på det. Han har gjort underverker med meg, og forandret livet mitt totalt. Men man må TRO på at det funker, for hvis man er helt skeptisk til at hypnose funker, kan det fungere dårlig. 3. Når du har dårlig selvtillit, finn ut hva du gjør galt i forhold til det andre populære folk gjør. Hva er det DE gjør, som får andre til å le? Hvordan oppfører de seg? Hva gjør de på fritida? Er de negative til alt? Tullete? Positive? Hyggelige? Imøtekommende? Eller er de egentlig ikke noen andre liker å være med? Hva er det DE gjør, som du ikke gjør? Hva er det DE gjør, som DU gjør når du har god selvtillit? Noe å tenke på, for oss tenkere Endret 22. mars 2011 av Mads7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå