Gå til innhold

Redde skjermkortet mitt?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med et 4870x2 i maskinen min. Har hatt det i to år, og det har vert fantastisk!

Problemet mitt er at den siste tiden har det kommet opp en del artifacts i spill. Det første som kommer er masse firkanter rundt omkring. Hvis ikke systemet krasjer, utvikler dette seg til at lange tydelige streker kommer frem.

Ut fra alle de postene jeg har lest, er det godt mulig at RAM'en min er røket. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Har ikke så veldig lyst å kjøpe nytt kort hvis jeg kan redde det jeg allerede har.

Har testet:

- Bytte pci-e slot

- oppdatere drivere

- Sette fan-speed på 90% (mye lavere temp [50*C], og høres ut som en orkan)

- Underklokke kortet

Ingen gode resultater av disse testene.

Har sluppet opp for flere ideer, så det er på tide å få et kyndig svar.

(Har for sikkerhets skyld begynt å lete etter nytt kort, men må jo teste alle muligheter først)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk takk.

Skal sende en e-post til Komplett i kveld.

I følge Sapphire, er det bare 2 års garanti på kortene deres. Det stilige er jo at kortet røk etter 2år og 13 dager.

Får håpe jeg kan få noe fornuftig tilbake fra Komplett. Kortet er av gammel modell, så det er ikke i salg lenger. Men kan alltids håpe på nytt, erstatning eller et tilsvarende kort.

Edit: Har nå sendt en forespørsel til Komplett, så da er det bare å se om jeg er like heldig som "Knegg", som fikk et nytt 6970.

Endret av Snowbear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...