SG_93 Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 leter etter en trådløs internett driver til ASUS Z53E BÆRBAR PC har prøvd ut driverne på asus siden men klarer ikke å koble meg på trådløs nettverket ps. ruteren er Netgear Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 ...klarer ikke å koble meg på trådløs nettverket ps. ruteren er Netgear Kunne du utdype litt? Hvis driveren blir innstallert og statusen er at den fungerer så er det jo ikke nødvendigvis driveren men heller fingertrøbbel. Lenke til kommentar
SG_93 Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 alle driverne bortsett fra internett driverne funker kan det ha noe med at det var vista når jeg kjøpte den og nå har jeg formatert den til XP? og hvor kan jeg finne riktige internett drivere? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Hvis det er WPA-kryptering, så må du legge inn servicepack for XP før det funker. 1 Lenke til kommentar
SG_93 Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2011 hva betyr det ? og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 WPA-kryptering er en krypteringskode som legges på trådløsnettet ditt. Dette legges inn i router og i PC. XP uten secvicepack støtter normalt ikke WPA. Du må derfor oppgradere Windows, eller endre kryptering i routeren til WEP. Lenke til kommentar
SG_93 Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 så jeg installerer en XP servicepack på maskinen så burde alt være i orden Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) så jeg installerer en XP servicepack på maskinen så burde alt være i orden HVIS driveren ser ut til å ellers fungere normalt og HVIS det er WPA du faktisk bruker som kryptering på ruteren nå så kan dette være løsningen ja. Men hvis du ikke kan svare på de to "HVIS'ene" først så er det ikke det første jeg ville prøvdt blindt (dog å instalere alle oppdateringer er som regel annbefalt uansett). Jeg sier det på denne måten fordi det kan virke som om du hopper rett på "løsningen" før du har bekreftet om de underliggende symptomene faktisk er til stede i din maskin. Kanskje jeg misforstår dog og du bare ikke har skrevet noen kommentar til det. Du kunne enkelt testet om det var et problem relatert til WPA ved å miderltidig skifte til WEP kryptering i stedet. Om det da fungerer fint så er det nok dette som nevnes som er løsningen. Jeg annbefaler dog ikke å kjøre på WEP på lengre sikert da dette er usikkert og potensiellt kan hackes av folk med litt peil som er innen rekkevidde av senderen din. Du kan dog bruke det som en test for å bekrefte med rimelig sikkerhet at feildiagnosen er den korrekte før du gjør endringer. -Stigma Endret 23. mars 2011 av Stigma Lenke til kommentar
SG_93 Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 så jeg installerer en XP servicepack på maskinen så burde alt være i orden HVIS driveren ser ut til å ellers fungere normalt og HVIS det er WPA du faktisk bruker som kryptering på ruteren nå så kan dette være løsningen ja. Men hvis du ikke kan svare på de to "HVIS'ene" først så er det ikke det første jeg ville prøvdt blindt (dog å instalere alle oppdateringer er som regel annbefalt uansett). Jeg sier det på denne måten fordi det kan virke som om du hopper rett på "løsningen" før du har bekreftet om de underliggende symptomene faktisk er til stede i din maskin. Kanskje jeg misforstår dog og du bare ikke har skrevet noen kommentar til det. Du kunne enkelt testet om det var et problem relatert til WPA ved å miderltidig skifte til WEP kryptering i stedet. Om det da fungerer fint så er det nok dette som nevnes som er løsningen. Jeg annbefaler dog ikke å kjøre på WEP på lengre sikert da dette er usikkert og potensiellt kan hackes av folk med litt peil som er innen rekkevidde av senderen din. Du kan dog bruke det som en test for å bekrefte med rimelig sikkerhet at feildiagnosen er den korrekte før du gjør endringer. -Stigma hvordan skifter jeg til WEP? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Du må logge inn på routeren og endre kryptering der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå