Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Først av alt høres dette ut som et spennende prosjekt. Ikke noe jeg personlig ville ha prøvd ettersom jeg er kronisk avhengig av sauna lignende temperatur på rommet mitt, men likeså.

For det andre føler meg yrkesmessig påbudt å nevne at det er en mulighet å kontakte barnevernet om du føler at det er så ille hjemme at du må flytte ut i skogen. Det er nå en gang slik at de gjør mer enn å ta spebarn fra mor. Det er faktisk en rekke hjelpe tiltak de kan komme med.

Hva disse er varier ganske mye fra kommune til kommune og til dels ulik praksis mellom ulike bydeler.

Men noen jeg har sett sjøl er mekling, økonomisk bistand og i noen tilfeller egen hybel.

For det tredje er det å rømme sjeldent en god ide. Vil tross alt ikke at du skal bli kjent med lomme mannens ukjente medsammensvorne lavo mannen. Men spøk satt til side. Det finnes bedre alternativer og et hjelpe apparat der ute. Ta kontakt med barnevernsvakta!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt høres dette ut som et spennende prosjekt. Ikke noe jeg personlig ville ha prøvd ettersom jeg er kronisk avhengig av sauna lignende temperatur på rommet mitt, men likeså.

For det andre føler meg yrkesmessig påbudt å nevne at det er en mulighet å kontakte barnevernet om du føler at det er så ille hjemme at du må flytte ut i skogen. Det er nå en gang slik at de gjør mer enn å ta spebarn fra mor. Det er faktisk en rekke hjelpe tiltak de kan komme med.

Hva disse er varier ganske mye fra kommune til kommune og til dels ulik praksis mellom ulike bydeler.

Men noen jeg har sett sjøl er mekling, økonomisk bistand og i noen tilfeller egen hybel.

For det tredje er det å rømme sjeldent en god ide. Vil tross alt ikke at du skal bli kjent med lomme mannens ukjente medsammensvorne lavo mannen. Men spøk satt til side. Det finnes bedre alternativer og et hjelpe apparat der ute. Ta kontakt med barnevernsvakta!

Nå blir dette offtopic, men er det din genuine mening basert på erfaringer at det er det beste å ta kontakt med barnevernet? Barnevernet i Nordland har bare forårsaket meg problemer og nervøsitet i mitt liv. Instansen mener jeg forøvrig er like ille som NAV, om ikke verre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jau det er min genuine mening. Dog forbehold om at barnevernet er underlagt kommunen og det er veldig stor variasjon i kompetanse, midler og tiltak mellom kommunene. Dessuten må jeg si at jeg betviler din påstand eller generalisering om at du har erfaringbasert kunnskap om alle de ca 70 kommunene i Nordland fylke.

anywhos så er det en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Imponerende initiativ fra en 3-åring.

Jeg gjetter trådstarter har lest boken "Doppler" av Erlend Loe. Kunne tenkt å flytte til skogs selv, men det får da være grenser. Ettersom TS ikke har svart i tråden på en stund er det vel trygt å anta at han a) ikke har flyttet til skogs, og nå skammer han seg, eller b) han har flyttet til skogs, hvor han har dårlig tilgang på internett.

Ellers er vel ikke Bergen beste stedet å flytte til skogs, om man i utgangspunktet bor sentralt. Det er i alle fall mitt inntrykk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Herlig. Jeg tror deg. Stå på!

Men hva er det du lærer broren din ved å flytte i telt? Er jo du som har det jævlig, ikke han.

Lenke til kommentar

Jeg tror dette kan bli en svært god erfaring for trådstarter. Lykke til videre. Virker som du har lært en god del allerede. ;)

Synes noe slikt burde være en selvfølge i oppdragelsen eller i skolesystemet. Eller i teorien så skal vel alle gutter i det minste gjennom militæret, men er jo ikke slik i praksis. Så kanskje en overlevelsesuke i "vilmarken" hadde vært noe for skolesystemet. :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg tror dette kan bli en svært god erfaring for trådstarter. Lykke til videre. Virker som du har lært en god del allerede. ;)

Synes noe slikt burde være en selvfølge i oppdragelsen eller i skolesystemet. Eller i teorien så skal vel alle gutter i det minste gjennom militæret, men er jo ikke slik i praksis. Så kanskje en overlevelsesuke i "vilmarken" hadde vært noe for skolesystemet. :new_woot:

I Venezuela har de et fag på skolen som heter "Pre-Militar" hvor man som regel har eks-militære lærere hvor man lærer lit tom forsvar av fedrelandet og statssystemet, masjering og litt om montering og demontering av forskjellige våpen og bruk av disse. Blant annet hvilke granater som skal brukes når. Egen uniform er en del av opplegget.

Lenke til kommentar

Tja, nå var det ikke selve forsvaret som jeg tenkte på som nødvendig, men heller det å kunne overleve uttenfor husets fire vegger. Mulig det også er inkludert i "Pre-Militar", men hørtes som om det var mest fokus på skytevåpen. :)

Nja, blir for mye surr og tull på skolen, militæret er nok det beste.

Du har nok rett i det.

Lenke til kommentar

Ja, god dag igjen!

Jeg kan nå annonsere at jeg har flyttet hjem igjen. Dette gjorde jeg på fredag. Værmeldingene viste regn de to neste ukene, og det er ikke spesielt motiverende å høre. En ting som har skuffet meg er at det bare har vært en natt uten regn eller vind, og det var natten fram til Fredag. Min bror var kastet ut for helgen, og timingen kunne ikke ha vært bedre.

Å bo i telt når det er helg er heller ikke spesielt kult. De to neste ukene er det også tentamensuker, og jeg merker at jeg ikke får hvilt ut i teltet.

Jeg funnet ut et par ting mens jeg har bodd der oppe. Blant annent at mine foreldre har vært og lest i denne, noe jeg ikke liker. Jeg hater å bli overvåket. Vet også at kontaktlæreren min har vært oppe og sett, og at en 3. klasse full av småkids kan navnet mitt. Alt dette småcreapy.

Jeg har vært dårlig på å gi oppdateringer, og dette beklager. Jeg føler egentlig at alle dagene har gått veldig fort. Så igjen, beklager.

Det har ikke vært spesielt lærerikt, eller en kamp for å overleve, men jeg føler egentlig at dette har vært bra for meg. Det eneste som har plaget meg er min mor som til alle tider skal vite hvor jeg er, og som jeg sa tidligere, jeg liker ikke å bli overvåket. Jeg hater det. Veldig, veldig mye.

For å være helt ærlig så føler jeg at jeg har fått en slags bekreftelse på at jeg liker best å bestemme selv. Her hjemme tar jeg ansvar når det trengs, så og si aldri. Jeg er ikke en person som liker at folk gir beskjeder heller, jeg vet hva du skal si og jeg føler meg ekstremt tung i kroppen når en person gjør det.

Dette var en skikkelig avsporing. Hvis dere har eventuelle spørsmål skal jeg prøve å samle alle i en tråd og lumpe meg inn igjen i denne tråden før uken er omme.

God natt og sov godt! :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Heisann!

Neste gang du gjør dette, så får du bare si det til én person, så slipper du det problemet. Du kan også (om du har tid) lage en "skikkelig" hytte med isolering og regnbeskyttelse (presenning) rundt, så du kan sette på en hengelås eller noe. Da kommer ikke noen inn..

Moro at du har gjort dette, men flott å se at du har tatt til vett og flyttet hjem igjen når det ble tentamen.

Bare av nysgjerrighet; hvorfor ble broren din kastet ut?

Hva har foreldrene dine og læreren din lest i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...