Gå til innhold

Hvordan vet man om smarttelefonen er på?

Anbefalte innlegg

Skjermen slår seg jo av, og da ligger hele greia der helt svart.

Og der er ikke blinkende diode eller annet som viser at telefonen er på.

Så i sted trodde jeg at den var på, men så viste det seg etterhvert at den var av-......

Må man stadig sjekke ved å "gå inn" på den for å vite at den er på?

Dette er et minus kontra "vanlige" telefoner syns jeg, der så man jo som regel displayet og/eller på blinkende lys at den er slått på.

Er der noen måte (apps?) som gjør at man kan se at telefonen er påslått når den ligger i ro? (standby.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det en spesiel telefon du tenker på?

har du slått på telefonen så slår den seg ikke av helt av seg selv...

Ja,

Optimus 2x.

Sånn sett var det jo bedre med hvordan det var på visse telefoner før, det LED-lyset som blinket mens den var på....

nei det skal jo noen trykk til for å slå den av, men jeg ønsker likevel å se om den er påslått når den ligger der.....

Lenke til kommentar

Det jeg hater med HTC Desire er at man ikke kan se at telefonen har slått seg av pga. strømmangel. Så slår man den på (i god tro) uten at det er noen vits, for den vil likevel slå seg av snart (om man ikke har lader i nærheten) - etter at den har startet opp med den bråkemelodien sin :hrm:

På min eldgamle K810i så fikk man jo info om tlf. var på eller slått seg av ved å trykke en av talltastene.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

På min eldgamle K810i så fikk man jo info om tlf. var på eller slått seg av ved å trykke en av talltastene.

er vel ikke så store forskjellen på å trykke på talltastene eller på boot knappen på en desire?

uansett, last ned widgetlockr fra markedet, mener du kan bruke hvilken som helst knapp for og starte skjermen med den...

Lenke til kommentar

På enkelte OS finnes apps hvor du kan programmere lysdiodene, slik at du kan få blinking.

Men er er lysdiode® på Optimus 2x?

Såvidt jeg ser er det bare "blitsen" på kameraet som er en lysdiode på den.

Har du i så tilfelle navnet på noen slike apps?

Lenke til kommentar

er vel ikke så store forskjellen på å trykke på talltastene eller på boot knappen på en desire?

uansett, last ned widgetlockr fra markedet, mener du kan bruke hvilken som helst knapp for og starte skjermen med den...

Litt kjedelig å slå på telefonen igjen når du vil sjekke at den er slått av, f.eks. på fly...

Lenke til kommentar

Litt kjedelig å slå på telefonen igjen når du vil sjekke at den er slått av, f.eks. på fly...

Flymodus er en fin ting :)

Og et raskt trykk øverst på min DHD er nok for å se om den står på, aldri sett på det som noe problem.

Like enkelt som å trykke på et tastatur....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom det er vanskelig å huske at et kort trykk tar den ut av dvale, og et langt trykk slår den på, bør man kanskje revurdere behovet for en smarttelefon :tease:

Lenke til kommentar

Dersom det er vanskelig å huske at et kort trykk tar den ut av dvale, og et langt trykk slår den på, bør man kanskje revurdere behovet for en smarttelefon :tease:

Dessverre ikke noe langt trykk for å slå på en Desire. Isåfall hadde det ikke vært noe stort problem.

Ang flymodus, så skal telefonen uansett slås av ved take off/landing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...