Gå til innhold

Ødelagt headset ledning, hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har et Sennheiser HD595, og klarte å dra for hardt i leddet som regulerer størrelsen på headsettet. Dermed røk ledningen som går fra Venstre til Høyre høytaler ca midt på. Jeg har tatt det hele fra verandre og prøvd å skjøte sammen med en ny ledning men klarer ikke få lyd på høyre høytaler (ledning fra PC er koblet på venstre høytaler). Jeg har prøvd å ta ledningen fra venstre høytaler direkte på loddefestene på høyre, og får da lyd så det er bare snakk om å få skjøtet gjort riktig og det er her jeg trenger litt hjelp.

 

Det er en ledning med 2 deler i. Hver del ser ut til å være noe veldig tynn fiber polstret av noe annet. Er det noen som har noen aning hva slags ledning jeg bør bruke for å gjøre skjøten. Skulle jeg kanskje ikke skjøte men bytte ut hele ledningen fra venstre til høyre høytaler? Kanskje det er noen guides for hvordan gjøre dette noe sted som jeg kan bli linket til?

 

Takk for eventuell hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare kobberen som trenger skjøtes. Let og du vil finne kobber blant fiberet.

 

Har selv byttet jack kontakter på Sennheiser hodetelefoner. Den fiberen de stapper i kablene er sikkert god for avlastning av kobberet, men noe graps som alltid kommer iveien hvis du f.eks skal lodde.

 

Du kan tvinne kobberen sammen som vist her (men en fordel om det gjøres i lengderetning kontra høyde :p):

 

http://wwwdelivery.superstock.com/WI/223/1566/X0505/PreviewComp/SuperStock_1566-0186719.jpg. Tape er etterpå en rask løsning. For litt bedre holdbarhet legger en litt loddetinn over kobberet før en taper sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...