Gå til innhold

NY PC Intel oppsett

Anbefalte innlegg

HEI ALLE GLADE OG FRIE

Nå skal jeg kjøpe ny pc så det blir litt drag.

Jeg bryr meg ikke om klokking og allt det der sirrupet.

Denne skal være basert på den nye i5 2500 prossesoren. Grafikkort kjøper jeg når Battlefield 3 kommer.

Passer dette sammen og er det fortsatt defekte hovedkort til de nye intel i5'ene ?

kjpe.jpg

Skal jeg kjøpe to pakker av de minnnene slik at det blir 8 gb ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trenger ikke pro-hovedkort når du ikke skal klokke. kan bli litt penger å spare der, og på windows som lastes ned. kjøp 2 minnebrikker, feks 2x4gig eller 2x2gig, da sandy støtter dual channel. tror gtx 580 holder lenge til battlefield 3, er det beste single gpu kortet idag.

Lenke til kommentar

skjønner ikke problemet. for det første så kan du kjøpe cd/dvd rom til den nye pcen, og for det andre så kan windows installeres via usb minnepenn.

Ok, jeg har jo stasjonær fra før av som har bluescreen dritt på seg. Så kabinett og dvd brenner og allt det der har jeg, men kommer faen ikke inn på den.

Må jeg ikke ha en dvd med windows på da når jeg skal sette sammen allt ?

Lenke til kommentar

Selv om du ikke skal overklokke er det ingen grunn til å ikke kjøpe P67-hovedkort og i5-2500K prosessor. Prisforskjellen er nesten ikke-eksisterende. M-ATX hovedkort hadde jeg også styrt unna med mindre du ha det. ATX er mer fleksibelt. 4 GB RAM er ikke mer enn det må være, jeg foreslår 2x4 GB. Igjen, det er snakk om hundrelapper. Dumt å spare inn på det.

Lenke til kommentar

Kjøpe asus p8p67 pro, og klikk på "OC Tuner" og vips, en kompis av meg fikk en overklokk fra 3.7ghz til 4.3 automatisk, eneste han måtte "manuelt" fikse var volt saken på ram'en som måtte manuelt settes til 1.65 for å fungere på 1600mhz. men da må du jo ha i5-2500k.

Endret av hezzed
Lenke til kommentar

Selv om du ikke skal overklokke er det ingen grunn til å ikke kjøpe P67-hovedkort og i5-2500K prosessor. Prisforskjellen er nesten ikke-eksisterende. M-ATX hovedkort hadde jeg også styrt unna med mindre du ha det. ATX er mer fleksibelt. 4 GB RAM er ikke mer enn det må være, jeg foreslår 2x4 GB. Igjen, det er snakk om hundrelapper. Dumt å spare inn på det.

Jaha ?

Hva er det for feil på denne til 729,- da eller de to til 799,- ?

Den til 729,- ser jeg bare har to minneplasser. Da kan jeg vel ikke kjøpe to pakker av de 4gb pakkene.

Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper det til 729 får jeg bare plass til to minnebrikker da ? Hvem er best av de to til 799 da ? Er det ikke kjekt med flere minneplasser, eller er det bedre og ha høyest mulig minne på færrest mulig brikker ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...