Kvikksølv Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Er nesten på grensen til å bli undervektig, så har begynt med styrketrening for et par måneder siden. Mitt kanskje største problem er/blir nok å få i meg nok kalorier, og her om dagen kom jeg over et tips om å ta noen skjéer med olivenolje hver dag, da dette er sunt og kaloririkt. Hvor stor mengde må man få i seg daglig for at det skal bli usunt? Har også et spørsmål angående tran. Som mange vet, inneholder fisk litt kvikksølv. Tas dette opp i leveren eller "spres" det ut i hele kroppen? Hvis det samles i leveren, kan man jo lure på om tran er sunt, eller en "konsentrert kvikksølv-suppe" for å ta i litt. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Den tranen som selges i Norge er stort sett molekylærdestilert, dvs at mengden miljøgifter er neglisjerbar. Vet lofottran kom på markedet i sin tid og ikke var det, men den ble trukket tilbake og den som selges nå er filtrert. En spiseskje olivenolje inneholder rundt 100 Kcal, så det er relativt mye energi. En spiseskje eller to om dagen burde du tåle greit, med tanke på at det finnes folk som lever av primært fett som kalorikilde. Du kan prøve å supplere kroppen med mer protein. Whey tech fra proteinfabrikken er et godt tilskudd til dette. Husk at når du trener så forbrenner du ganske mye ektra energi, så ikke glem det når du planlegger måltidene dine. Hvis du har påvist unormalt høyt stoffskifte så kan du forsøke kalsiumtilskudd før du legger deg om kvelden. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Hvorfor har du problemer med og få i deg nok kcal? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå