Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hvordan skru av intel graphics?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nettopp kjøpt en 2600k CPU og et MSI P67A GD55 HK hvordan kan jeg skru av inel grafikken?!:O dene er ganske avsome da, kjører BO 91-95 fps allt på topp :D men...vil helst bruke grafikk korte mitt :/

Det er ingen behov for å slå av IGPen i prosessoren.

Hvoedkrotet ditt (P67) har ikke utgang for å bruke IGPen uansett. Da måtte du ha et H67 hovedkort, eller Z68 som kommer om en stund.

Når ikke IGPen er i bruk så er den i praksis slått av, så å disable den vil ikke påvirke noe heller - men OM du ville likevel gjøre det så går det nok ann å gjøre i BIOSen i så fall. Som sagt vil det gjøre absolutt null og niks på ditt system dog, så jeg vet ikke helt hvorfor du ville bruke tid på noe sånt.

-Stigma

Lenke til kommentar

hmmmm that may be...men grafikk kortet hadde 0% activity å vifta jikk så vidt rundt :S

"Intel grafikken" som du sier er et "skjermkort" (IGP) inne i CPUen.

Om du snakker om at CPU viften går så er det fordi CPU uansett vil trenge noe kjøling - også når den er idle. Når CPU er helt idle lager den også noe varme, selv om det er bare noen få watt (i størrelsesorden rundt 5-10watt eller noe slikt). Husk å skru på viftestyring i BIOS så hovedkortet kan regulere viftehastigheten avhengig av temperaturen på CPU slik at den lger minimalt med støy når maskinen er idle.

Snakker du om viften på sjermkortet ditt så er det helt uavhengig av intel IGPen. Skjermkortet ditt trekker også noe strøm og lager varme når det er idle. Realtivt lite (mer enn CPUen dog), men fremdeles nok til at det er behov for at viften går på et minimum. Med riktige drivere skal viftene justere seg automatisk i hastighet etter behov.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...