Johnny Chase Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Til alle filosofer der ute: Hva er godt? Skal ved å sammenstille tankene til Sokrates og Buddhismen komme fram til noe vettugt om hva som er godt. Tenker å snevre inn oppgaven til hva som er et godt liv eller hva som er et godt menneske. Noen som har noen tanker de vil dele? Takk for svar. Lenke til kommentar
S&S Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 (endret) Jeg mener dette: Godt liv: En som har et godt liv må være lykkelig med det livet den personen har. Andre (kanskje) mindre punkter. God helse, avslappet, ha en tilfredsstillende økonomi slik at personen til en viss grad kan kjøpe det den ønsker seg og at f.eks 5 utenlandsreiser ikke skal være noe problem, venner og famile. Godt menneske: Ønske det beste for andre, ærlig, trofast, trøstende, hjelpsom, glad. Edit: rettet skrivefeil. Endret 20. april 2011 av S&S Lenke til kommentar
felicity Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Et godt menneske er et menneske som evner å fokusere på de gode tingene i livet, og som ønsker det gode for andre på lik linje med seg selv. Et godt menneske har et godt liv. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Et godt menneske er et menneske som evner å fokusere på de gode tingene i livet, og som ønsker det gode for andre på lik linje med seg selv. Et godt menneske har et godt liv. Høres ut som meg, det. 1 Lenke til kommentar
felicity Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Høres ut som meg, det. Da er du et godt menneske med et godt liv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå