Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel Kgun, ingen har bevist at Gaddafi begikk forbrytelser mot egen befolkning heller.

Det finnes ingen tvil om at Gaddafi har begått forbrytelser mot egen befolkning både før og etter denne konflikten begynnte.. det enetste som kan diskuteres er omfanget.

 

Da protestene begynnte, stengte Kadaffi internett tilgang, og begrenset all telekommunikasjon, og utenlandske journalister ble nektet adgang til landet, uten invitasjon... hvem er det egentlig som hadde noe å skjule?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Støre: Libya må selv ta ansvar

 

Som et eksempel på utfordringene som Libya står foran, har NRKs fotograf i Libya blitt truet med våpen til å ta av seg klær. Har Norge noe ansvar for at ikke også det nye Libya blir et diktatur?

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7797311

 

Blair i hemmelige Gaddafi-møter

 

Tony Blair skal ha vært på to private besøk til Muammar al-Gaddafi i forbindelse med løslatelsen av Lockerbie-bomberen i 2009.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7797748

 

Overgangsrådet sliter mot Gadafi-styrkene

 

De siste restene av Gadafis hær nekter å gi opp Sirte og Bani Walid.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4230471.ece

 

Jeg er enig med Støre i at libyerne må ta ansvaret for å lede Libya på riktig vei etter mer enn 40 år med Gaddafis terror-regime, men vi kan godt hjelpe om det trengs. Når det gjelder de nye opplysningene om Blair så vil jeg vente til det kommer fram mer før jeg sier noe spesielt. At opprørssoldatene har støtt på hard motstand er trist, men de har kontroll over det meste av landet og jeg overbevist om at Gaddafis siste lojale styrker vil bli knust de og.

Lenke til kommentar

Videoene er falske og produsert i Quatar...

Noe vanskeligere å fake dette enn å sette opp en enkelt fasade og en liten scene samt hyre noen dårlige skuespillere til å "feire".

 

Enkelte på dette forumet burde bli skutt og dumpet i en umerket grav.

Du imponerer meg stadig vekk med dine gjennomtenkte, rasjonelle og logiske innlegg. Bånn gass!

Hey, samme til deg herr pannekaketeorist. Ser forøvrig ikke noe kontroversielt med å henrette soldater som forsøker å selge løgner til Norges befolkning med det utfall at uskyldige mennesker i et land som aldri har truet vår sikkerhet dør.

 

Øye for øye, tann for tann. De personer jeg snakker om er uansett ikke privatepersoner som ytrer seg på dette forumet, men individer som gjør dette mot betaling og derav kan ikke betrakte eller erkjenne sannhet. De er lavere enn griser og aper.

Endret av Juviking
Lenke til kommentar

Ikke mot meg spesifikt, men det er de som prøver å lage godvilje hos befolkningen for denne morderiske konflikten mot betaling, akkurat det er jeg ikke i tvil om. At NATO har tjenere som jobber opp mot forum og andre lignende kommunikasjonskanaler tror jeg ikke det er noe særlig kontroversielt å hevde.. at disse vil innrømme å tilhøre en sådann gruppering er heller tvilsomt, men når disse får presentert bevis etter bevis på at krigen er basert på løgner, at media har sendt haugevis av såkalte seiersscener fra Qatar uten at disse viser det minste interesse for å komme til bunns i dette men i stedet bare fortsette samme fornektelse og skrike ut de konstant repeterende frasene om tyranner, despotter, terror, terror, terror og overgrep, ja da må det være noe alvorlig feil en eller annen plass.

 

Skal selvsagt ikke se bort i fra at vi også har et ekstremt tilfelle av åndssvakhet, men at også NATO-tilknyttede er på dette forumet er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

De to libyske pilotene som defekterte til Malta for 6 måneder siden har kommet hjem, pilotene var Libyas eneste to flyinstruktører, og Malta avslo Ghaddafi-regimet sine krav om å få flyene tilbake.

Flyene vil bli gitt tilbake til Libya når FN sine våpen sanksjoner er fjernet.

 

Two Libyan fighter pilots who defected to Malta instead of bombing their own citizens have returned to Tripoli and a hero's welcome.

 

The two men have spent the last six months in exile in Malta after refusing to fire on protesters in Benghazi last February.

 

As they stepped off a small Maltese air force plane onto the tarmac in Tripoli, their priority was the families they left behind to face the wrath of the Gaddafi regime.

 

Their names were given as Abdullah al Salheen and Ali al Rabti.

 

To cheers and hugs from friends and supporters, they were led away to be reunited with their loved ones.

 

http://news.sky.com/home/article/16072175

 

NTC skal gjøre forandringer i kabinettet sitt slik at det blir mer inkluderende for områder som har blitt frigjort siden sist:

 

36 interim cabinet members are expected to be announced at about 16:00 GMT, as the NTC continues to debate the make up of the new government.

 

"What we know for sure is that it will be represented 36 people from different parts of Libya," Al Jazeera's Hashem Ahelbarra reporting from Tripoli said.

 

"By that they would like to ensure a representation that takes into account all different ethnic groups and all different cities.

 

"They do understand that the stakes ahead and the challenges facing this pro-Gaddafi Libya are going to be incredibly high, and for this they want people who no affiliations with the Gaddafi time."

 

http://blogs.aljazeera.net/liveblog/libya-sep-18-2011-1328

 

In a live report on AJE, Ahelbarra said the cabinet was to include 2 women, and would not include the current NTC ministers of defense and interior.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff her glemte jeg nesten jobben min som NATO propagandaminister for nordkalotten! Vil jo ikke at Fogh Rasmussen skulle måtte ringe meg igjen fordi jeg ikke passer på Juviking :blush:

 

 

Dette er hva det betyr å beskytte sivile.

 

Ja hva er det vi ser her da? Ble bygningen brukt som Command and Control center? Hadde de plassert våpensystemer på taket? Ble den brukt som observasjonspost? Det vet vi ingenting om.

 

Det vi vet er at NATO ikke helt uten videre slipper bomber ut i det blå, de går til store lengder for å unngå sivile dødsfall, prosedyrer er på plass som må gjennomgåes og tillatelser innhentes før bombene faller. Et så stort mål som dette har nok vært overvåket i flere dager for å konstatere at det var et legitimt mål.

 

Her er et eksempel fra Misrata:

 

Royal Air Force Tornados in Libya have successfully destroyed part of a building being used by Gaddafi-regime forces to launch attacks on Misurata.

 

The aircraft were ordered to destroy only the top two floors of the building on the outskirts of the besieged Libyan city, and did exactly that, in an attack that demonstrated the level of precision that RAF crews can deliver.

 

The building was being used by pro-regime forces to target Misurata with rocket, artillery and heavy machine gun fire. RAF aircraft were directed to the area early on Sunday 8 May 2011.

 

A number of checks are carried out before any attack to ensure that the target is legitimate and that collateral damage is minimised. They are often carried out by pilots, but in this case they were complete, meaning that the Tornado could strike immediately.

 

848bd80e-ccbc-4d35-91db-c49977266c79.Full.jpg

http://www.mod.uk/DefenceInternet/DefenceNews/MilitaryOperations/RafTornadosAttackGaddafiregimeBuilding.htm

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke mot meg spesifikt, men det er de som prøver å lage godvilje hos befolkningen for denne morderiske konflikten mot betaling, akkurat det er jeg ikke i tvil om. At NATO har tjenere som jobber opp mot forum og andre lignende kommunikasjonskanaler tror jeg ikke det er noe særlig kontroversielt å hevde.. at disse vil innrømme å tilhøre en sådann gruppering er heller tvilsomt, men når disse får presentert bevis etter bevis på at krigen er basert på løgner, at media har sendt haugevis av såkalte seiersscener fra Qatar uten at disse viser det minste interesse for å komme til bunns i dette men i stedet bare fortsette samme fornektelse og skrike ut de konstant repeterende frasene om tyranner, despotter, terror, terror, terror og overgrep, ja da må det være noe alvorlig feil en eller annen plass.

 

Skal selvsagt ikke se bort i fra at vi også har et ekstremt tilfelle av åndssvakhet, men at også NATO-tilknyttede er på dette forumet er det ingen tvil om.

 

Hverken du eller noen andre har klar å bevise noe som helst hverken om falske videoer eller om annen propaganda!

 

Og jeg spør igjen siden du har nektet å svare hittil: Hvilken grunn har du til å støtte Muammar al-Gaddafi og hans regime? Ønsker du diktatur høyere enn demokrati?

Lenke til kommentar

Så lenge det beskrives som "evil NATO" er hele greia opplagt propagada! Er flere ting jeg gjerne skulle visst ang. dem som lagde filmen og da ikke minst hva de karakteriserer gaddafiregimet som dersom NATO er ondt...

 

Tja.. på sett og vis er jo nesten alt vi mates med propaganda i en eller annen form...

 

Men nå er det nyhets kanalen RT som har laget reportasjen da.. Kan godt laste den opp på youtube på nytt og skrive "Beloved NATO assist civilians in Gadaffi stronghold" om det hjelper på moralen din...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=t9K-NaTbKGw

 

My message to those Libyans with dignity and cannot carry arms and fight with the volunteers is to not accept or obey the traitors and to make life difficult for them.

 

I have seen in the eyes of the youths of Zletin, Trahuna, Sirte, Beni Walid, Al jamiel, Gardalin, Al Magarha, Al hasoun and all the diginified towns, I have seen in those volunteer youth's eyes their determination to die for their country.

 

NATO and their traitors are bombing Sirte and Beni Walid from land, air and sea in the case of Sirte and hundreds are dying every day.

 

We have managed to arrested 17 NATO special forces as they were being dropped in Beni Walid yesterday some of them high ranking and all of them foreign and some Qataris.

 

We will not surrender and we will be back and free Libya in total from the invaders and traitors.

 

Sirte is an example of steadfast and crushes the NATO Gangs to Wadi Dinar and they are trying to about their fleeing and it was and organised retreat

 

Ras Lanuf has been liberated since 15/sept/11 according to new reports. At the 15th, NATO militias received a devastating defeat and were forced to flee the outskirts of Sirte and wait for NATO to once again continues intensify terror operations killing more than 300 civilians in the town.

 

Other reports suggests that the Libyan Army has entered Misratah, a town which has detached itself from NTC.

 

18/sept/11

 

The lowest figure of civilians who were abducted in Tripoli is estimated to be 50,000. The highest number is estimated to be 120,000. Now new reports reveal that those 50 to 120 thousands Libyan hostages have been forced to give blood, because too many NATO militias and Mercenaries have been injured every time they pose to the camera.

 

As time passes by, more in the International community realize that this war had nothing to do with "saving civilian lives", or "caring whether civilians live or die". NATO has shown continuously its murderous behaviour, its terrorist characteristics and its ability to destroy a prosperous nation back to the stone ages

 

---------

 

Ikke hør på den løgnaktige nato propaganden som blir forsøkt solgt til godtroende fjols på dette forumet.

Endret av Juviking
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...