Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Franske, britiske og amerikanske rådgivere var også på plass da opprøret begynte i midten av februar.

 

Ser denne påstanden kommer opp på banen her og der, men absolutt alle artikler basert rundt dette peker mot Debkafile og deres anonyme kilde som blir bekreftet av en annen anonym kilde.

 

Den originale påstanden er altså at flere hundre special forces/militære rådgivere ble sjøsatt fra krigskip og kom på land øst i libya og hadde som oppdrag og trene opprørerne mot Ghaddafi og gjøre ting klart for en land invasjon fra egypt.

 

Spesielt når Debkafile er en Jerusalem basert engelskspråklig israelsk åpen kilde militær intelligens side beskrevet som professor Michael C. Dorf "favorite alarmist Israeli website trading in rumors." så lover ikke dette bra :ph34r:

 

Alle de "seriøse" avisene skriver at Frankrike/England sendte inn rådgivere 20 april og at USA ikke har villet sende noen militære rådgivere i det hele tatt.

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Ser denne påstanden kommer opp på banen her og der, men absolutt alle artikler basert rundt dette peker mot Debkafile og deres anonyme kilde som blir bekreftet av en annen anonym kilde.

 

Jeg har ikke sett DEBKA-file om dette. Men går det ann å tro at vestlige etterretningstjenester ikke har hatt folk inne i Libya i flere tiår?

 

Det ville vel i så fall vært tjenesteforsømmelse.

 

Ser i artikkelen som glimti linket til tidligere her, at Helge Lurås sier at hvis norsk etterretning ikke har folk inne i Libya nå, så er det tjenesteforsømmelse.

 

"Nyttig E-tjeneste, attraktivt diplomati

 

Han tror norsk etterretning er inne i Libya - noe annet ville nærmest være en tjenesteforsømmelse, mener han."

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4220810.ece

 

Hele poenget med etterretningstjeneste er vel at man forteller ikke om alt man gjør.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Og det er vel at for bare få år siden, støttet de samme folkene Gadaffi

 

Akkurat den saken er ikke unik. Da Saddam Hussein først kom til makten i Irak annså USA ham som en litt tvilsom alliert og en nyttig motvekt til Iran. Selvom de solgte våpen også til Iran under Den påtvunge krigen på 80-tallet støttet de hovedsakelig Irak med både våpen og etterettning. De skiftet ikke synet på Saddam Hussein før han beordert invasjonen av Kuwait.

 

Poenget mitt er altså at det langt ifra er unikt at forholdene mellom land og regjeringer/regimer endrer seg. Muammar al-Gaddafi har vært fram og tilbake med Vesten i årevis, men nå viste han seg omsider som en tyrann og despot som vil slakte sitt eget folk dersom det er nødvendig for å beholde makten! Han har tideligere vist seg som terrorist! Selv mener jeg det er et mysterium at han har hatt et godt forhold til Vesten så lenge samt at han har blitt stående ved makten så lenge.

Lenke til kommentar

Ser denne påstanden kommer opp på banen her og der, men absolutt alle artikler basert rundt dette peker mot Debkafile og deres anonyme kilde som blir bekreftet av en annen anonym kilde.

Jeg har ikke sett DEBKA-file om dette. Men går det ann å tro at vestlige etterretningstjenester ikke har hatt folk inne i Libya i flere tiår?

 

Jeg kan egentlig fint tro det men det må nesten være basert på noe sterkere enn "bruk hodet mann!"

 

Så vidt jeg kan se så er alle artikler om at vestlige militære rådgivere var på plass i Libya i februar basert på Debkafile sin artikkel og anonyme kilde og at, igjen som jeg kan se akkurat nå, ingen andre aviser skriver om deres nærvær der før 20 april. skal se litt mer inn i den siste påstanden min.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se så er alle artikler om at vestlige militære rådgivere var på plass i Libya i februar basert på Debkafile sin artikkel

 

Nå vil jeg si at "militære rådgivere" er èn ting, og at tilstedeværelse av vestlig etterretning er noe litt annet.

 

Uansett virker det for meg som om det jeg har sagt om at hvis Gadaffi hadde vært en nyttig mann for Vesten, så ville ikke opprørerne ha turt å ta til våpen, står like støtt.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se så er alle artikler om at vestlige militære rådgivere var på plass i Libya i februar basert på Debkafile sin artikkel

Nå vil jeg si at "militære rådgivere" er èn ting, og at tilstedeværelse av vestlig etterretning er noe litt annet.

 

Uansett virker det for meg som om det jeg har sagt om at hvis Gadaffi hadde vært en nyttig mann for Vesten, så ville ikke opprørerne ha turt å ta til våpen, står like støtt.

 

Ja du har helt rett, men nå var det da påstanden fra den artikkelen du linket/siterte til om militære rådgiver i libya jeg fokuserte på. Hadde sett den før og begynte å sjekke litt rundt, er bare tilfeldig at det var akkurat din post jeg skulle "debunke" den i.

edit: hvorfor snakker du egentlig om vestlig etterretning i Libya?

Fordi jeg spurte om det, my bad.

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

[Ja du har helt rett, men nå var det da påstanden fra den artikkelen du linket/siterte til om militære rådgiver i libya jeg fokuserte på.

 

Riktig. Det forblir en påstand. Vi kan ikke vite, hvem som var der når, og hvilken rolle de spilte.

 

Jeg fant noe fra slutten av Mars, der det blir sagt at amerikanske agenter har vært der i flere uker allerede.

 

Jeg tror ikke det kan avgjøres, vi vet det rett og slett ikke.

 

Men som sagt, jeg føler heller ikke at det er et avgjørende spørsmål.

 

--------------------

 

"Libyske opprørere får bistand fra vestlig etterretning.

 

Amerikansk og britisk etterretning har agenter på plass i Libya, der de bistår opprørerne i kampen mot Muammar Gaddafis regime.

 

Kilder i Det hvite hus bekrefter at president Barack Obama har gitt amerikansk etterretning grønt lys til å støtte opprørerne i Libya.

 

Obama har undertegnet en presidentordre som åpner for en hemmelig CIA-operasjon i landet, noe som også kan innebære våpenstøtte til opprørerne.

 

Ifølge The New York Times har CIA-agenter bistått opprørerne i flere uker alt, blant annet ved å forsyne vestlige fly med bombemål."

 

http://www.abcnyheter.no/nyheter/110331/libyske-opprorere-far-bistand-fra-vestlig-etterretning

Lenke til kommentar

Riktig. Det forblir en påstand. Vi kan ikke vite, hvem som var der når, og hvilken rolle de spilte.

 

Jeg fant noe fra slutten av Mars, der det blir sagt at amerikanske agenter har vært der i flere uker allerede.

 

Jeg tror ikke det kan avgjøres, vi vet det rett og slett ikke.

 

Men som sagt, jeg føler heller ikke at det er et avgjørende spørsmål.

 

Ikke bare har du helt normale holdninger, du brukte faktisk en kilde som ikke var en eller annen konspirasjonsteori-webside :blink:

 

Vel, da er det på tide for meg å pakke sakene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke bare har du helt normale holdninger, du brukte faktisk en kilde som ikke var en eller annen konspirasjonsteori-webside :blink:

 

Vel, da er det på tide for meg å pakke sakene.

 

He he. Tommel for den.

 

Det ble ganske rørete framlagt fra min side. Men poenget mitt var vestlige makters realpolitikk, og at jeg tror at hvis Gadaffi hadde vært en nyttig leder for disse, så tror jeg ikke de hadde gitt (eksil-)opprørslederne særlig mye i diskusjoner før opprøret. Jeg tror de ville bare høyst ha truffet opprørslederne helt formelt, og ikke gitt dem noe inntrykk av at det var noe støtte å hente hvis de tenkte på et væpnet opprør. Og at det da heller ikke hadde blitt noe væpnet opprør.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Intet tyder på at Frankrikes første flyangrep var planlagt lenge før opprøret begynte.

 

Slik jeg ser det, var det en spontan ad hoc løsning på et prekært problem.

 

Det punktet blir det forskjellige oppfatninger om. Men jeg vil si at uavhengig av det, så står det like støtt at hvis Gadaffi hadde vært en mann som Vesten anså som gunstig for oss, så ville dette ikke skjedd, siden opprørerne ville ikke turt å ta til våpen, og ville ikke hatt våpen å ta til.

 

Har du hørt om den sosiale media revolusjonen på Facebook og andre medier? Mener du det samme gjaldt Tunisia opprøret http://no.wikipedia.org/wiki/Den_tunisiske_revolusjon_i_2011 og opprøret i den arabiske verden http://no.wikipedia.org/wiki/Oppr%C3%B8ret_i_den_arabiske_verden_i_2011 generelt, nå også med Syria, der sivile daglig blir skutt av regimet?

 

Så du mener at opprøret i Libya skiller seg fra de andre opprørene?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

2) NATO er ikke det minste kontrollert av jøder. USA kan være det til en viss grad, men det er noe annet.

 

Både USA, NATO og europas regjeringer, også den norske regjering,er kontrollert av jøder.

 

Det hele handler om NWO og en jødisk verdensregjering,bestående av rike inernasjonale jødiske bankeiere med Rotschild i spissen.

Krigen i Libya vil ikke gi noe frihet til folket, men er som jeg har sagt før, starten på 3 verdenskrig som etter planen skal bane veien for endelig jødisk overtakelse av verden, og den nye jødiske verdensregjeringen.

Jødenes nikkedukker som har gjort grovarbeidet for dem i håp om å bli en del av den fremtidige eliten i den nye verdensordenen vil også bli eliminert når det ikke er bruk for dem mer.

 

De fleste tror at dette er tull og fantasifulle konspirasjonsteorier, og nettopp derfor er det mulig for dem å gjennomføre dette.

Lenke til kommentar

David Shayler MI5 agent speaks in 2005 of MI6 and CIA in Libya, NATO Crimes In Libya

 

http://www.youtube.com/watch?v=jydQuGYyLog

 

Det var jo en kjekk sak som gav et ganske klart og tydelig bilde på at de har arbeidet svært lenge i Libya...

 

Mislykkes man i snikdrap så får man ta det på den røffe måten...

 

Fy flate... dette stikker dypere enn jeg hadde trodd...

Lenke til kommentar

Har du hørt om den sosiale media revolusjonen på Facebook og andre medier? Mener du det samme gjaldt Tunisia opprøret http://no.wikipedia.org/wiki/Den_tunisiske_revolusjon_i_2011 og opprøret i den arabiske verden http://no.wikipedia.org/wiki/Oppr%C3%B8ret_i_den_arabiske_verden_i_2011 generelt, nå også med Syria, der sivile daglig blir skutt av regimet?

 

Så du mener at opprøret i Libya skiller seg fra de andre opprørene?

 

Hvis vi tar opprørene i Tunisia og Egypt, så tror jeg at opprøret i Libya skiller seg fra disse på det viset at jeg tror ikke opprørerne i Tunisia eller Egypt hadde fått noe som helst forespeilinger fra de vestlige maktene om at disse vestlige maktene ville kunne tre støttende til, i et opprør.

 

Og det ble heller ikke nødvendig i Tunisia og Egypt.

 

I Libya tror jeg (eksil-)opprørsledere fikk slike forespeilinger. Og at det var avgjørende for at opprøret kom i gang. Og vi så jo også at de hadde ikke klart det ellers.

Lenke til kommentar

 

Fy flate... dette stikker dypere enn jeg hadde trodd...

 

Ja, veldig mye dypere. Det har vært planlagt i mer enn hundre år.

 

The Illuminati plan for World War 3 August 15, 1871

 

"The First World War must be brought about in order to permit the Illuminati to overthrow the power of the Czars in Russia and of making that country a fortress of atheistic Communism. The divergences caused by the "agentur" (agents) of the Illuminati between the British and Germanic Empires will be used to foment this war. At the end of the war, Communism will be built and used in order to destroy the other governments and in order to weaken the religions."

 

"The Second World War must be fomented by taking advantage of the differences between the Fascists and the political Zionists. This war must be brought about so that Nazism is destroyed and that the political Zionism be strong enough to institute a sovereign state of Israel in Palestine. During the Second World War, International Communism must become strong enough in order to balance Christendom, which would be then restrained and held in check until the time when we would need it for the final social cataclysm."

 

"The Third World War must be fomented by taking advantage of the differences caused by the "agentur" of the "Illuminati" between the political Zionists and the leaders of Islamic World. The war must be conducted in such a way that Islam (the Moslem Arabic World) and political Zionism (the State of Israel) mutually destroy each other. Meanwhile the other nations, once more divided on this issue will be constrained to fight to the point of complete physical, moral, spiritual and economical exhaustion…We shall unleash the Nihilists and the atheists, and we shall provoke a formidable social cataclysm which in all its horror will show clearly to the nations the effect of absolute atheism, origin of savagery and of the most bloody turmoil. Then everywhere, the citizens, obliged to defend themselves against the world minority of revolutionaries, will exterminate those destroyers of civilization, and the multitude, disillusioned with Christianity, whose deistic spirits will from that moment be without compass or direction, anxious for an ideal, but without knowing where to render its adoration, will receive the true light through the universal manifestation of the pure doctrine of Lucifer, brought finally out in the public view. This manifestation will result from the general reactionary movement which will follow the destruction of Christianity and atheism, both conquered and exterminated at the same time."

 

http://www.youtube.com/watch?v=wS_MgNOlRuI&feature=player_embedded

 

http://geraldcelentechannel.blogspot.com/2010/07/albert-pike-letter-to-mazzini.html

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

2) NATO er ikke det minste kontrollert av jøder. USA kan være det til en viss grad, men det er noe annet.

 

Både USA, NATO og europas regjeringer, også den norske regjering,er kontrollert av jøder.

 

Det hele handler om NWO og en jødisk verdensregjering,bestående av rike inernasjonale jødiske bankeiere med Rotschild i spissen.

Krigen i Libya vil ikke gi noe frihet til folket, men er som jeg har sagt før, starten på 3 verdenskrig som etter planen skal bane veien for endelig jødisk overtakelse av verden, og den nye jødiske verdensregjeringen.

Jødenes nikkedukker som har gjort grovarbeidet for dem i håp om å bli en del av den fremtidige eliten i den nye verdensordenen vil også bli eliminert når det ikke er bruk for dem mer.

Og dette tøvet tror du på? Hadde du våget å skrive dette med fullt navn? Noen ganger lurer jeg på om lignende innlegg som det forresten har vært mange av opp gjennom historien er ment som en spøk eller provokasjon for at noen godtroende som meg skal svare. Jeg er vel snart den eneste som gidder kommentere slike poster :sleep:

 

De fleste tror at dette er tull og fantasifulle konspirasjonsteorier, og nettopp derfor er det mulig for dem å gjennomføre dette.

Jeg tror mer på en invasjone av grønne menn fra mars. Det vil muligens ta noen år før du forstår hvor dumt det du skrev i den posten var, så det er nok en fordel at du er annonym. :sleep:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

I Libya tror jeg (eksil-)opprørsledere fikk slike forespeilinger. Og at det var avgjørende for at opprøret kom i gang. Og vi så jo også at de hadde ikke klart det ellers.

Dersom man først skal tro :dribble: , kan også jeg tro at det franske flyangrepet kom ganske så spontant for å unngå massedrap på sivile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...