Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Jeg må spy...

Hva med tanks som sto oppmasjert for å rykke inn å slakte sivile, men som ble forhindret fordi Frankrike reagerte på egen hånd.

 

Ingen har enda tilbakevist at Frankrike ikke forhindret et større massedrap på sivile den kvelden franske fly stoppet diktatoren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi hører i grunn veldig lite om feiltagene disse apekattene og laverestående beistene gjør når de i sin idioti angriper et samlet og forent folk.

 

Du har rett, jeg antar at grunnen er at etter 7 måneder med krig så har de endelig lært seg de elementære stegene ved krigføring og slike grove taktiske feiltagelser som man så ved starten av krigen har drastisk gått ned.

 

Hjelper så klart ikke at du linker til et gammelt bilde av NATO fly som bomber Ghaddafi styrker utenfor sirte.

Lenke til kommentar

Jepps.. har sett over... Og selv om en selvsagt ser noe gammelt groms her så virker det som om Libya er et flott sted...

 

Mener du at man skal glemme gamle terrorhandlinger og vilkårlige tortur og henrettelsesmetoder folk har stått bak?

 

Det er utallige andre land i verden hvor folket har ekstremt mye mer å slite med enn hva Libyere har hatt...

 

Besvart for lengst.

 

At politisk motstand blir møtt med styggedom som fengsling og dritt er jo tross alt ikke unikt for Libya.

 

Det gjør ikke situasjonen i Libya noe bedre.

 

Hva med Kina da?? Det burde jo bli neste stopp nå, eller Iran (det kommer jo uansett til å smelle), eller hva med å angripe USA som har vedtatt en lov hvor de kan fengsle mennesker på ubestemt tid uten dom og torturere dem...

 

Mange steder det burde gripes inn i ja. Dog mener jeg ikke at USA er et av dem.

 

Det er i alle fall ikke noen årsaker som kan skrives til nyere tid som skulle legitimere eller forsvare et statskupp i Libya i dag.

 

Som sagt kan ikke tideligere hendelser glemmes og når Gaddafi ville slakte sivile og sa nei til alle tilbud om forhandlinger han fikk hadde vi ikke noe valg!

 

Det blir bare for teit å komme rekende med 20 år gamle synder.

 

Tenke du i det hele tatt på offrene og de pårørende? Det eneste som er sinnsykt er at det tok så lang tid å få fjernet Gaddafi og hans regime!

 

Jeg synes USA burde bli holdt ansvarlig for alle uskyldige de har drept i både Afganistan og Irak, men det er jo ikke så viktig...

 

Der er du ikke alene. Men kan iallefall nevne at tideligere president George W. Bush knapt kan dra utenlands nå av frykt for å bli arrestert og stilt for en domstol. Var derfor han måtte avlyse en tur til Canada før sommeren.

 

Det er en skam at folk rettferdiggjør kriger som dette og på toppen av det hele har god samvittighet.

 

Jeg ser ingen problemer med denne krigen!

 

jeg mister helt troen på hele menneskeheten når vi kan være så grusomme... Her sitter vi å klager over drap og så støtter vi handlinger som tar mange flere liv..

 

Hvis du kaller det å forhindre Gaddafis folkemord for grusomt, hva vil du da kalle det om vi ikke hadde gjort noe som helst og bare hadde latt ham holde på slik vi gjorde med Saddam Hussein og hans regime under opprøret etter Golfkrigen?

 

Jeg må spy...

 

Gjør det av de riktige grunnene...

Lenke til kommentar

Så det har noe å si hvem som slipper bomber på bildet mener du? har jeg gitt intrykk for at bildet illustrerer noe annet enn krigen?

 

Haha ja det skulle jeg mene, viktig at man skriver under illustrasjonen at det er en illustrasjon/ikke relatert slik at misforståelser hvor folk tror at bildet faktisk er fra det som omtales i saken ikke oppstår, stusset litt på hvorfor du linket bildet også isteden for bare teksten. Kanskje du trodde det var fra et slag hvor Ghaddafi slår tilbake opprørerne? Hvem vet.

 

 

960x.jpg

 

 

 

Faktisk hvis du leser denne posten i bloggen du linker til:

http://ozyism.blogspot.com/2011/09/nato-used-mustard-gas-in-bani-walid.html

Så poster han et bilde uten noen tekst så ser du det utløper seg litt drama i kommentarfeltet som kunne vært unngått :roll:

Endret av Kirikovski
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprørerne på vei inn i Sirte

 

Opprørsstyrkene til overgangsregjeringen i Libya har gått inn i den beleirede byen Sirte fra minst to sider, melder Al Jazeera-TV torsdag ettermiddag.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7795252

 

Dette ser jo ut til å gå riktig vei! :thumbup: For bare håpe at de klarer å ta over denne og de andre to byene som er igjen fort slik at krigen slipper å bli dratt ut!

Lenke til kommentar

Så det har noe å si hvem som slipper bomber på bildet mener du? har jeg gitt intrykk for at bildet illustrerer noe annet enn krigen?

 

Haha ja det skulle jeg mene, viktig at man skriver under illustrasjonen at det er en illustrasjon/ikke relatert slik at misforståelser hvor folk tror at bildet faktisk er fra det som omtales i saken ikke oppstår, stusset litt på hvorfor du linket bildet også isteden for bare teksten. Kanskje du trodde det var fra et slag hvor Ghaddafi slår tilbake opprørerne? Hvem vet.

 

 

960x.jpg

 

 

Vel, vi hører veldig sjeldent om hvordan disse terroristene som er hyret av NATO blir slaktet som de hundene de er, noe som har skjedd ikke rent få ganger.

 

Om jeg forstår deg riktig så er ditt problem at det ble vist en bombe som går av i samme artikkel hvor det står at terroristene må trekke seg tilbake og at denne bomben da kunne gi inntrykk av at de som er hyret av dine oppdragsgivere på dette forumet er de som fikk smake på bomben. Igjen så tenker jeg på dette med hvor impotent og desperat dere er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

cameron_sarkozy_1494990a.jpg

 

Ikke vanskelig å se de undermenneskelige trekkene.

Hva slags undermenneskelige trekk er det du ser, O Store Hirdmann? Vær presis nå.

Jfr Ibsens pardoks:

 

Det ble med stort flertall vedtatt at mindretallet alltid har rett.

:hmm:

 

Tilføyd etter svar:

 

Forresten, hvilken vitenskapsmann var det som var så opptatt av å karakterisere mennesketyper etter kroppslig type?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Begge herrer ble i dag mottatt som helter i Libya. Håper bare vi ikke får et nytt Iran.

 

Jeg vil nok ikke savne Ghadaffi, men vil jeg like neste over stamme høvding?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Ruhollah_Khomeini fortsatte vel sine studier i Paris før han vendte hjem til Tehran. :roll:

 

Jeg savnet ikke Sjahen, men han vi fikk i stedet var verre slik jeg ser det.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Noe nytt Iran tror jeg aldri vi ser. Men det er selvsagt bekymringer til stede. Den amerikanske generalen Carter Ham som har ansvaret for USAs operasjoner i Afrika frykter at flere terrorgrupper skal slå seg sammen og bla. få fotfeste i Libya. Bekymringer for Al Qaida i Libya har jeg alt linket til her i tråden. Og general Ham frykter samarbeid mellom terrororganisasjonene:

 

General frykter afrikanske terrororganisasjoner

 

Amerikansk general er bekymret for at de kan komme til å angripe vestlige og amerikanske mål.

 

Bekymringer i Libya

Amerikanske antiterroroperasjoner har i løpet av 2011 drept åtte av al-Qaidas 20 toppledere, ifølge en representant for amerikanske myndigheter. De forventer at ved vedvarende innsats så kan al-Qaidas kjerne bli såpass redusert at terrororganisasjonen blir fragmentert og kun vil fungere som en propagandakanal.

 

Et stadig mindre og operasjonsdyktig al-Qaida åpner allikevel muligheten for at andre grupperinger øker sin betydning og sine ambisjoner.

 

Både general Ham og andre tjenestemenn utrykker også en bekymring for at voldelige ekstremister nå forsøker å få fotfeste i et Libya etter Gadafi. Foreløpig skal ikke ekstremister ha fått noen stor innflytelse der, men Ham er allikevel bekymret.

 

- Det er en veldig reell bekymring. I de siste årene har vi sett at Libya har blitt brukt som transittland for utenlandske krigere, sier Ham.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4227539.ece

Lenke til kommentar

Om jeg forstår deg riktig så er ditt problem at det ble vist en bombe som går av i samme artikkel hvor det står at terroristene må trekke seg tilbake og at denne bomben da kunne gi inntrykk av at de som er hyret av dine oppdragsgivere på dette forumet er de som fikk smake på bomben.

 

Riktig! Tenk hvis jeg linket til en artikkel som handlet om ødeleggelsene Ghaddafi hadde gjort mot Benghazi og et bilde av Misrata var det eneste bildet i artikkelen uten at det stod noen tekst som forklarte hva bildet egentlig var av.

Ville jo ha vært lureri

 

Er det noe med Libya & Løver jeg burde vite?

Juviking kaller Ghaddafi for Afrikas løve, en av Ghaddafis sønner hadde en ekte løve, Tripoli Brigaden kaller seg selv for løver og har en løve som deres emblem samtidig som Sam kalte en av de fallene som en "ekte løve", Cameron kom til Tripoli og sa "It is great to be in free Libya," Mr Cameron said. "Col Gaddafi said he would hunt you down like rats, but you showed the courage of lions." :blink:

 

Og en bra en:

'He called us rats, but he is the one hiding.'

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Forøvrig, hvorfor ikke fjerne en diktator som utfører massemord på egen befolkning og som har utført terrorisme i utlandet?

 

Så det er kommet dit nå ja... ??

 

Var det sånn at noen plutselig fant ut dette i år da eller??

 

Poenget forsvant litt. Og det er vel at for bare få år siden, støttet de samme folkene Gadaffi, og utleverte libyske opposisjonelle til ham.

 

Så en må ikke bli blind for realpolitikken til vestmaktene her. Hvis Gadaffi hadde opptrådd som en hersker som var nyttig for vestmaktene, så hadde ikke dette skjedd.

 

Da hadde opprørerne i Libya ikke turt å ta til våpen. De ville ikke ha hatt noen våpen å ta til. Og hele opprøret hadde blitt som opprøret i Bahrain, som ble slått ned fort og greit, mens vestmaktenes kritikk gikk ut på at selvsagt har Bahrain full rett til å slå ned opprøret, men prøv å ikke gjør det så brutalt.

 

Og noen måneder senere ville Cameron ha invitert lederen som slo ned opprøret til en fotosession utenfor Downing Street 10.

 

-------------

 

"Landet ( Libya ) har ikke bare det mest sprikende, minst organiserte og mest militariserte opprøret. Franske, britiske og amerikanske rådgivere var også på plass da opprøret begynte i midten av februar. Opprørerne i Benghazi opprettet en ny nasjonalbank ved hjelp av den britiske banken som forvalter en stor del av Libyas formue. Mens fransk etterretning planla flyangrep på en afrikansk diktator alt i november i fjor.

 

Denne kortversjonen av opplysninger fra norske aviser de siste dagene underbygger en mistanke om at krigen var planlagt lenge før opprøret begynte."

 

http://www.nationen.no/2011/05/30/politikk/kommentar/krig/libya/6662021/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Denne kortversjonen av opplysninger fra norske aviser de siste dagene underbygger en mistanke om at krigen var planlagt lenge før opprøret begynte.

Intet tyder på at Frankrikes første flyangrep var planlagt lenge før opprøret begynte.

 

Slik jeg ser det, var det en spontan ad hoc løsning på et prekært problem.

Lenke til kommentar

Intet tyder på at Frankrikes første flyangrep var planlagt lenge før opprøret begynte.

 

Slik jeg ser det, var det en spontan ad hoc løsning på et prekært problem.

 

Det punktet blir det forskjellige oppfatninger om. Men jeg vil si at uavhengig av det, så står det like støtt at hvis Gadaffi hadde vært en mann som Vesten anså som gunstig for oss, så ville dette ikke skjedd, siden opprørerne ville ikke turt å ta til våpen, og ville ikke hatt våpen å ta til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg forstår deg riktig så er ditt problem at det ble vist en bombe som går av i samme artikkel hvor det står at terroristene må trekke seg tilbake og at denne bomben da kunne gi inntrykk av at de som er hyret av dine oppdragsgivere på dette forumet er de som fikk smake på bomben.

 

Riktig! Tenk hvis jeg linket til en artikkel som handlet om ødeleggelsene Ghaddafi hadde gjort mot Benghazi og et bilde av Misrata var det eneste bildet i artikkelen uten at det stod noen tekst som forklarte hva bildet egentlig var av.

Ville jo ha vært lureri

Sier en som representerer en side som har blitt tatt med buksa nede når de produserte falske seiersscener med hjelp av deres allierte i Qatar for å så sende de på libyske tv-kanaler etter at dere har bombet deres tv-stasjoner for å erstatte dem med deres egne.

 

Komisk at du skal henge deg såpass opp i et enkelt bilde som ikke hevder å representere den ene eller andre siden. Ganske... hyklersk, men hva kan man egentlig forvente av barnemordere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...