Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Urgh, must protect civilians, must make world safe fer democracy hurr durr.

 

Kan vel merke seg at det der er Mishrata og at det er Ghaddafi styrker i "kamper" mot opprørere som har vært på tur og ikke NATO. De gule lastebilene fulle av sand er f.eks plassert der av opprørerne som en type veisperring.

Plassen så rimelig ille ut allerede før NATO kom inn i bildet.

 

Mer om Sarko/Cameron, utenriksministeren til england er med Cameron.

 

Both leaders are hugely popular on the streets of Libya, where "Merci Sarkozy" and "Thank you Britain" are common graffiti slogans. Both may hope to earn political dividends back home from what now appears to have been a successful bet.

 

But on the eve of their visit, the leader of Libya's National Transitional Council said heavy battles lie ahead against Gaddafi loyalists who have refused to surrender.

 

National Transitional Council vice chairman Abdel Hafiz Ghogo told Reuters the two leaders would visit both Tripoli and Benghazi, where the NTC rulers are still based even though Gaddafi opponents seized the capital more than three weeks ago.

Both leaders are hugely popular on the streets of Libya, where "Merci Sarkozy" and "Thank you Britain" are common graffiti slogans. Both may hope to earn political dividends back home from what now appears to have been a successful bet.

 

But on the eve of their visit, the leader of Libya's National Transitional Council said heavy battles lie ahead against Gaddafi loyalists who have refused to surrender.

 

National Transitional Council vice chairman Abdel Hafiz Ghogo told Reuters the two leaders would visit both Tripoli and Benghazi, where the NTC rulers are still based even though Gaddafi opponents seized the capital more than three weeks ago.

 

Reuters also reports that Turkish prime minister Recep Tayyip Erdogan is expected in Libya on Friday with Egypt's foreign minister, Mohammed Kamel Amr.

http://www.guardian.co.uk/world/middle-east-live/2011/sep/15/libya-world-leaders-visit-tripoli#block-2

Endret av Kirikovski
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som var villig til å sloss ble trolig med Gadaffi, sånn at han kunne forsette kampen. Han visste nok at han ville tape Tropoli uansett, spesielt med NATOs hjelp.

 

Kan godt være, men da var uansett skuespillet om Tripoli falskt. Forøvrig burde han forstå at han aldri kan vinne uansett dersom han innså Tripolis nederlag. Hvordan vil du da forklare at han fortsette å mane til kamp? Vil han bare se så mange som mulig kjempe og dø før det er slutt tror du slik det var med Adolf Hitler?

 

Det er ingen som sier at gadaffi var en snill diktator, men at det er langt viktigere konflikter her i verden som vi heller burde ha fokusert på, f.eks. Syria.

 

Dette har jeg besvart så mange ganger at jeg ikke gidder å besvare det en gang til.

 

De hadde helt klart strategiske intereser. Spesielt siden de var på ingen måte villige til å forhandle og gikk inn i landet nesten umidelbart.

 

Det var de fullt villige til, men Gaddafi sa plent nei til dem!

Lenke til kommentar

Fengsling, tortur og drap på enhver som ikke underkastet seg Gaddafi!

Men hva betyr egentlig dette?

 

Libya hadde et meget flott og helt gratis skolevesen og betalte glatt for at folk kunne studere i utlandet. Kvinner hadde også samme rettigheter...

 

Helsevesenet og tannhelsetjenesten var også gratis og svært avansert.

 

Var det slike ring man ikke ville ha da eller?

 

Så vist jeg ser er alle livsnødvendige forhold ivaretatt free of charge..

 

Hvorfor få til krig for å fjerne dette?

Lenke til kommentar

Det betyr at Gaddafi var en tyrann og despot som fengslet, torturerte og drepte enhver som ikke underkastet seg ham! Du fikk mye flotte tilbud så lenge du underkastet deg Gaddafi som tok makten gjennom et kupp og har stått bak slakting av sivile, folkemord og terrorisme!

 

Om du er hjemme nå og kan bruke maskin istedefor mobilen så se gjerne på det jeg skrev til deg som du ikke fikk besvart på mobilen. Poenget mitt kommer tydelig fram der.

 

Forøvrig, hvorfor ikke fjerne en diktator som utfører massemord på egen befolkning og som har utført terrorisme i utlandet?

Lenke til kommentar

Så du påstår at Gaddafi ikke har brukt vold for å beholde makten som alle andre diktatorer og despoter? Har du hørt noe fra dem som selv har vært der? Sett alle som fester og feirer nå som regimet er styrtet? Sett bilder av massegravene og offrene?

Jeg har sett videoene som er filmet i Qatar ja, propaganda som du uten skam fortsetter å videreformidle enda det forlengst har blitt tilbakevist.

Endret av Juviking
Lenke til kommentar

Fengsling, tortur og drap på enhver som ikke underkastet seg Gaddafi!

Men hva betyr egentlig dette?

 

Libya hadde et meget flott og helt gratis skolevesen og betalte glatt for at folk kunne studere i utlandet. Kvinner hadde også samme rettigheter...

 

Helsevesenet og tannhelsetjenesten var også gratis og svært avansert.

 

Var det slike ring man ikke ville ha da eller?

 

Så vist jeg ser er alle livsnødvendige forhold ivaretatt free of charge..

 

Hvorfor få til krig for å fjerne dette?

Viktig at vi i vesten ikke får ideer vettu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...