Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

At Libyas nye ledere får de rettmessige midlene til Libya betyr ikke at Vesten styrer noe som helst.

Du vet at folket i Libya ikke manglet noe før opprøret?

 

Ja klart hvis du ser bort fra enkle ting som pressefrihet, ytringsfrihet, politisk frihet, en enorm boligmangel + en allerede dårlig boligstandard, 1/3 av befolkningen under landets nasjonale fattigdomsgrense, massiv korrupsjon og 20-30% arbeidsledighet osv.

Endret av Kirikovski
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pfft, NATO er en Rothschild front som så mye annet. Vi trenger ikke spekulere i hva slags holdninger til Israel et eventuelt "demokratisk innsatt" styre vil ha.

 

Når fikk Israel noe som helst med dette å gjøre?

*redigert videoopptak*

 

Hmm, visste ikke at Israel produserte en AK variant eller at Ghaddafi hadde kjøpt disse og brukte de mot opprørerne. Her er det uredigerte opptaket:

 

 

Edit: Er jo en Galil! Herregud burde jeg jo ha visst at Israel produserte.

 

Burde ha visst at Israel produserte Galil men riflen er ikke en Galil, er en type AK variant. Ikke fra Israel.

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Våpen fra israelsk cache.

 

Videoen til Glimti her beviser forresten ingen ting, det er kun en samling med gore.

 

Faktisk så er det ikke en Galil likevel :hrm:

Riflen er ikke israelsk, det er en eller annen AK variant som ligner, du kan se det på rangefinderen på 00:08, den finner du ikke på Galil. Er heller ikke akter-sikte.

Faktisk vedder jeg på at det er en AK-74

*host* sa jeg AK-74? Mente så klart denne AK-103'n!:

 

ak103.jpg

 

En Israelsk Galil til sammenligning:

galil-arm-r.jpg

Endret av Kirikovski
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her følger en dokumentar ang. blodutgytelsen, torturen og henrettelsene samt maktbruk og missbruk mot demonstranter Muammar al-Gaddafi og regimet hans i Libya har stått bak. Desverre er ikke denne dokumentaren oversatt så de færreste uttalelsene og skriveriene er på engelsk. Det meste er på arabisk, men videoene gir et svært godt bilde av hva slags terroristregime Muammar al-Gaddafi har ledet siden han tok makten i Libya. Hver av filmene tar over ti minutter så skal man se alle syv tar det sin tid. Det er også litt for mange propagandabilder innimellom, men de gir et godt bilde av det regimet befolkningen i Libya har måttet leve under og som de omsider er kvitt. Som man kan lese om dokumentaren:

 

A documentary about gaddafi's atrocities and heinous crimes committed in Libya and abroad. He is a bloody terrorist and a dictator ruling Libya since he confiscated power through a coup in 1969. He liquidated all his opponents without trials and imprisoned any one who criticized him. He hung people in public squares and stadiums and broadcasted their hanging on TV in the holy month of Ramadan. He sent his death squads of revolutionary committees to kill Libyans abroad for just running away from his regime or voicing their opinions against it. He ordered the killing of 1200 political prisoners in abusleem prison uprising demanding fair trials and improvement in their miserable living conditions. He committed international terrorist activities by bombing planes over Lockerbie Scotland and Niger desert and engaging in wars against his neighbouring countries, not to mention supporting terrorist groups worldwide and plotting to assassinate Arab leaders.

 

Unfortunately, the whole world has ignored gaddafi's record of widespread human rights abuses and the plight of the Libyan people under his brutal regime. It is sad to see world leaders rolling the red carpet for this terrorist to welcome him back to the international community for the sake of oil and winning huge contracts worth $ billions that serve their own interests rather than the Libyan people most of whom are still living under the poverty line. Gaddafi is opening to the west, not because he is a reformed man but rather seeking allies and putting all Libyan resources in their baskets in exchange for protection and maintaining his grip on power.

 

 

Gaddafi's Brutality And Heinous Crimes In Libya (1)

 

 

Gaddafi's Brutality And Heinous Crimes In Libya (2)

 

 

Gaddafi's Brutality And Heinous Crimes In Libya (3)

 

 

Gaddafi's Brutality And Heinous Crimes In Libya (4)

 

 

Gaddafi's Brutality And Heinous Crimes In Libya (5)

 

 

Gaddafi's Brutality And Heinous Crimes In Libya (6)

 

 

Gaddafi's Brutality And Heinous Crimes In Libya (7)

Lenke til kommentar

Massegrav funnet i Libya

 

Likene av 34 mennesker er funnet i en massegrav vest i Libya, opplyser menneskerettsgruppa Human Rights Watch.

 

I en skog utenfor byen Galaa ved Nafusa-fjellene i Libya er det funnet en massegrav med 34 lik. Stedet ligger vel 120 kilometer fra Tripoli og man mistenker at en massehenrettelse har funnet sted, utført av Gaddafi-tilhengere.

 

– Det er sterke bevis for at de ble pågrepet og henrettet tidlig i juni, før Gaddafi-styrkene flyktet fra området i Nafusa-fjellene, skrev Human Rights Watch (HRW) i en uttalelse onsdag.

 

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/-massegrav-funnet-i-libya-3585124.html

 

Igjen rulles grusomhetene til gaddafiregimet opp... Jeg håper virkelig at alle og enhver som har ønsket denne maktsyke og bestialske diktatoren lykke til under opprørert og håper han fortsatt kan slå tilbake nå vil innse hva slags grusomheter Gaddafi har stått bak og hvor heldig ikke bare Libya er, men hele verden som omsider er kvitt ham og hans regime!

Lenke til kommentar

Sarkozy og Cameron skal til Libya

 

Frankrikes president Nicolas Sarkozy og britenes statsminister David Cameron planlegger å besøke Libya torsdag, melder nyhetsbyrået AFP.

 

Storbritannia og Frankrike har stått i spissen for militæroperasjonen mot Muammar Gaddafis styrker, noe som har hjulpet libyske opprørere på veien mot å ta over makten i landet.

 

Sverige forlenger innsatsen

 

Onsdag kveld melder også SVT at Sverige forlenger innsatsen i Libya.

 

Forslaget om å forlenge bidraget med én måned er ventet å bli lagt fram for den svenske riksdagen torsdag. Det nåværende mandatet går ut 27. september.

 

Statsminister Fredrik Reinfeldt sier til SVTs Rapport at innsatsen i Libya etter planen skal avsluttes etter den ekstra måneden. Deretter skal Sverige bidra mer innenfor humanitær hjelp og bistand.

 

- Vi vil at det libyske folket skal få mulighet til å bygge opp landet sitt, og da kreves det en kortere periode med et militært nærvær, sier Socialdemokraternas utenrikspolitiske talsmann Urban Ahlin til nyhetsbyrået TT.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/libya/artikkel.php?artid=10010158

 

Gledelige nyheter! Statsledere fra de største bidragsyterne på besøk viser et sterkt signal om at Libya er tryggere enn det var for kort tid siden. Skulle gjerne sett Barack Obama komme også så viktige som USA har vært i dette. Nyheten om en ekstra måned fra Sverige er også glimrende. Det er tydelig folk ser at bidraget til opprørerne har nyttet og at det fortsatt er viktig å bidra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

The american/jew government have brainwashed Libyans."

Hvorfor skal alltid jødene trekkes inn i slike konflikter? Jødene styrer ikke USA og nå har vi endog en svart president. Er du ikke litt feig når du og dine likesinnede alltid må trekke et av de minste folkeslag inn i alle slike konflikter?

 

Vi ser jo nå at Israls ambassade i Egypt er angrept og forlatt. Det er ikke alltid lett å være jøde.

 

Jeg øsnker ingen fortsettelse der Isral å jødene trekkes inn. Det er en vanlig del av retorikken i lignende tråder på dette forumet og er ofte siste steg før personlig skittkasting. Et tegn på at man er i ferd med å gå opp for argumenter.

 

Kan hende skulle jeg be deg om unnskyld fordi jeg kaller deg feig, men jeg gjør det fordi du trekker inn et tredje land som har ligget svært lavt i denne konflikten. USA har også ligget laver i denne krigen enn de har gjort i tidligere konflikter.

 

Til orientering så er jeg ikke enig i alt Israel gjør, men jeg håper at jeg har et mer nyansert syn en din ensidige retoriske fordømmelse av Israel.

 

Så vennligst la den ballen ligge om du vil har kommentarer fra meg i fortsettelsen. :yes:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Om Israel.

 

Her er en ganske merkelig sak. En video fra Gordon Duff.

 

5 minutter ut, snakker han om et møte i Kairo ( i August ), mellom israelske representanter, representanter fra Bechtel, og representanter fra Gadaffi, og han mener at dette var et forsøk fra Israel på å få slått kursen inn mot en forhandlingsløsning, som altså skulle berge Gadaffi (!)

 

Høres veldig rart ut. Men her er i hvertfall videoen :

 

http://www.youtube.com/watch?v=HVwpq1ujy4o&feature=player_embedded

Endret av Kubin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

At vi vet hvem vi er kvitt, men ikke hvem vi får :roll:

 

Antok at du mente de neste som ville bli fjernet. Ser du virkelig noe negativt i overgangsrådet i Libya foreløbig?

Jeg er skeptisk, men håper på det beste ...

 

Amensty har da påvist at det har blitt begått overgrep på begge sider.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Om Israel.

Tror du på videoer med den overskriften?

 

Ville du trodd på en video jeg publiserte med overskriften:

 

"Invasjon av grønne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: menn fra mars?"

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hmm, tror videoen har misforstått hvordan Israel skulle hjelpe Gaddafi beholde makten, her er sitatet han tenker på:

 

The document says that in an August 2 meeting in Cairo, Welch advised Gaddafi's team on winning the propaganda war, suggesting methods of undermining Libya's rebels and deflecting international attention from the country's uprising. Welch now works for Bechtel, a multinational company based in the US with billion-dollar construction deals across the Middle East and North Africa.

 

"Any information related to al-Qaida or other terrorist extremist organizations should be found and given to the American administration but only via the intelligence agencies of either Israel, Egypt, Morocco, or Jordan," the document says. "America will listen to them … It's better to receive this information as if it originated from those countries."

http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=236375

 

Er dog ingen hemmelighet at Israel ville ha foretrukket status quo med diktatorene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...