Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Forvørig en tankevekker at Libyas symbol på revolusjonen, helten Gadaffi kan hilse massene og ha såpass åpenlys bred støtte, selv her på bjerget farter jo vår statsminister rundt i en pansret bil til enhver tid, har hardt for å se for meg Stoltenberg i samme positur som Afrikas Løve Gadaffi gjør i videoen over.

 

Ville bare bemerke at afrikas løve er på det nåværende tidspunkt best omtalt som Afrikas Rotte :p

 

Møtte faktisk på statsministeren under en begravelse i Nord-Norge, ingen pansret bil der nei, ei hadde han en eskorte på 40 soldater.

Føler du deg beæret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Live ammunition fired at Libyan people as Gaddafi orders "shoot to kill"

 

 

Jeg finner hverken Muammar al Gaddafi som noen helt eller stor leder, men som en diktator og despot som gjør hva som helst for å beholde makten! Ikke akkurat ulikt Saddam Hussein, Kim Jong-il, Robert Mugabe samt en rekke andre grusomme folkemordere som holder folket stille ved hjelp av terror og frykt...

Lenke til kommentar

Hmm, høres kjent ut den frasen der. En beleilig løgn når det ikke finnes beviser for det som skal ha legitimert denne blodige konflikten.

 

Yellowcake fra Niger, weapons of mass destruction etc.

 

Vi har sett det før og det fungerer ikke denne gangen heller.

 

"Weapons of mass destruction"... Hvis det er invasjonen og krigen i Irak du tenker på kan det ikke sammenlinges med angrepet på Gaddafis regime i det hele tatt! Den saken har vi vært igjennom flere ganger i denne tråden.

Lenke til kommentar

Det Glimti her presenterer er det eneste "beviset" jeg har fått på overgrep mot befolkningen begått av Gadaffi og da i et kornete videoklipp som kan være filmet hvor som helst.

 

Jeg har på den annen side set bilder av barn som har fått sine skaller rivd i to på grunn av NATOs bombinger.

 

Hmm, høres kjent ut den frasen der. En beleilig løgn når det ikke finnes beviser for det som skal ha legitimert denne blodige konflikten.

 

Yellowcake fra Niger, weapons of mass destruction etc.

 

Vi har sett det før og det fungerer ikke denne gangen heller.

 

"Weapons of mass destruction"... Hvis det er invasjonen og krigen i Irak du tenker på kan det ikke sammenlinges med angrepet på Gaddafis regime i det hele tatt! Den saken har vi vært igjennom flere ganger i denne tråden.

Hvorfor kan det ikke sammenlignes? det er en krig i samme region og som også er basert på løgn.

Endret av Juviking
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ingen som tvinger deg til å se dem, men du kan vel ikke garantere at det er tull og tøys uten å ha sett dem?

Jeg har sett nok av dem fra andre tråder på dette forumet.

 

Jeg velger å bruke min tid på andre enn kopikatter, der lite av det det som serveres er fra pålitelige kilder.

 

Jeg kunne nok begrunnet at jeg mener mange av dere er kopikatter som ikke leser andres poster. Det bruker jeg heller ikke tid på.

 

Du bør for øvrig lese tråden før du hopper inn i en diskusjon uten å bidra med noe nytt.

Lenke til kommentar

Amnesty: - Mord og tortur på begge sider i Libya

 

Noen av de verste overgrepene er mot uskyldige afrikanere, sier Libya-ekspert

 

Amnesty er svært bekymret for tortureringen av fanger i Libya - utført av både opprørsstyrker og Gaddafi-forkjempere.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/libya/artikkel.php?artid=10098813

 

Dette har jeg slengt med noen artikler om før i dag og. Ikke at det overrasker meg akkurat. Ser ganske klare likhetstrekk mellom dette om opprøret mot Baathregimet i Irak etter Golfkrigen. Forskjellen er at opprøret i Irak ble tapt fordi opprørerne sto alene.

 

Uansett, får håpe at dette ikke er noe som skal prege Libya i lang tid framover og at overgangsrådet og de militære styrkene opptrer anderledes enn hva Gaddafi og hans regime har gjort i alle år så snart denne krigen er vunnet.

Lenke til kommentar

Det Glimti her presenterer er det eneste "beviset" jeg har fått på overgrep mot befolkningen begått av Gadaffi og da i et kornete videoklipp som kan være filmet hvor som helst.

 

Jeg har på den annen side set bilder av barn som har fått sine skaller rivd i to på grunn av NATOs bombinger.

 

Det blir ikke særlig troverdig at at du avviser den ene informasjonen du får som falsk og den andre du selv finner som riktig.

 

Hvorfor kan det ikke sammenlignes? det er en krig i samme region og som også er basert på løgn.

 

Pga følgende: Angrepet på Irak var basert på rene løgner og propaganda fra regjeringene i USA og Storbritania og de samt resten av koallisjonen gikk til angrep på Irak uten å ha fått godkjennelse fra FN og til tross for at nesten hele resten av verden protesterte!

 

Når det gjelder dette angrepet på Gaddafis regime i Libya gjorde ingen noe som helst før FN gav godkjennelse til å gripe inn og selvom det har vært diskutert om NATO har gått over mandatet sitt eller ikke har man ikke kommet fram til noen endelig avgjørelse.

 

La meg også minne deg på at USA var skeptisk til å ta ledelsen i det hele tatt og da de gjorde det ville de så fort som mulig at NATO skulle overta.

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

Sitater fra Mustafa Abdul Jalil sin tale.

 

Aljazeera spekulerer i at han la til at de ville basere seg på sharia lov til at det var frykt blant muslimer om at landet kom til å bli sekulært :ph34r:"I think he [Abdul-Jalil] wanted to make sure that people understand that this revolution is not going to steer the state towards either a liberal, western-style state or an extremist-style like some people would like to have - which I believe is a minority."

 

“Women will be ambassadors. Women will be ministers.” said Mustafa Abdel Jalil, the head of Libya’s National Transitional Council in his first speech in Tripoli, said to cheering. He also stated that the Libyan government would seek to be one of moderate Islam, rejecting extremism but based on faith.

 

"We want rule of law and democratic institutions. Our Islam is moderate; we will not, we will not, we will not tolerate any kind of extremism."

 

"Women are our mothers, sisters, aunts, and daughters. They will be our ambassadors, and ministers. They will have a role to play in the future of our country. The Libyan youth and women come first."

 

"No retribution, no taking matters into your own hands and no oppression. I hope that the revolution will not stumble because of any of these things,"

Lenke til kommentar

Gadafis sønn i husarrest i Niger

 

Saadi Gadafi, den ene av sønnene til Libyas styrtede leder, holdes nå i husarrest i det vestafrikanske landet Niger.

 

– Han sitter etter det vi kan forstå i husarrest i et statlig gjestehus og det er nå på sin plass med et samarbeid mellom Niger og Det nasjonale overgangsrådet i Libya, sier en talskvinne for amerikansk UD, Victoria Nuland.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4226461.ece

 

Dette var en god nyhet. Hadde vært grusomt om noen tok imot Gaddafis familie eller andre lojale uten videre.

Lenke til kommentar

Hundrevis kommer hver dag for å ta bilder med oss

 

På den nydøpte «Martyrplassen» i Tripoli var det feststemning i går kveld. Etter fire tiår under Gaddafis regime hylles opprørerne for sin innsats for frihet.

 

Det var karnevalstemning i sentrum av Tripoli i går. Rundt om på plassen ble det solgt sukkerspinn og det nye libyske flagget ble holdt høyt av både store og små.

 

Hundrevis var samlet til fest - og opprørssoldatene blir hyllet som helter av folket. Mange ønsket å ta sine bilder sammen med soldatene, og deres våpen.

 

– Det er fullt her fra morgen til kveld, og flere hundre familier kommer innom for å få tatt sine bilder sammen med oss.

 

De libyske barna vil også ta del i feiringen, forteller en far.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7792369

 

Unner dem virkelig friheten og gleden ette rå være kvitt Muammar al-Gaddafi og hans terror-regime! :thumbup::thumbs:

Lenke til kommentar

Mere nyheter produsert i Qatar?

 

 

Palmen i siste del av innslaget er der i 2008.

 

Er ikke der under Ghaddafi protestene som vist i videoen.

 

Men er der under Anti-Ghaddafi september protestene igjen!

 

Jeg kan bare trekke konklusjonen om at Ghaddafi protestene er forfalskninger/arkivfoto! :ohmy:

 

Dagen etter aljazeera sine opptak hvor du kan se den samme sølv pickupen:

rrdh.jpg

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Må si at jeg synes det virker pussig å produsere det der...

 

Hva skulle være poenget med det da?

 

Må være en naturlig forklaring på dette

Jepp, den virker ekstremt suspekt, men det er bare optiske illusjoner. F.eks. himmelen er faktisk en kirke. Det er årsaken til at himmelen under buen er lysere.

 

Deres merkelig oppførsel kommer trolig fordi det er spilt inn, for å vise verden at de har tatt over Tropoli.

 

Men, BBC og CNN sin video er forsatt like falske.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Vel nå fant jeg high res versjonen av opptaket hvor du kan se mursteiner osv når han zoomer inn.

 

 

Men, BBC og CNN sin video er forsatt like falske.

 

BBC sin er vel egentlig ikke en fake? Mer en feil, de kuttet ut innlegget så fort de oppdaget at det var gal feed de brukte og skrev en beklagelse, det var også demonstrasjoner i India pga anti-korrupsjonsloven, teknikerne valgte feil feed, slikt skjer, er jo ikke som om det var mangel på mennesker i Tripoli Martyr square, her fra Reuters 23 august, altså dagen før:

 

http://www.youtube.com/watch?v=FKMk1pYRKdg

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...