Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

*bytter video av Ghaddafi uniform til bilde av uniform*

gaddafi-mukhtar-2.jpg

 

Ghaddafi hadde bare en enkel lenke som dette, den stemmer ikke med lenken opprøreren har derfor er opprørerens lenke en forfalskning!

 

*Ghaddafi is not pleased..*

436x328_43128_139458.jpg

 

Er jo åpenbart samme golfbilen bare at det første bildet er tatt av et digitalkamera når bilen er i skygge mens det andre er et stillbilde i sterkt sollys tatt av et videokamera

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På Cnn opplyses det om at Sharia lover vil være en del av det nye styret. Det ser også ut til å skje i Egypt.

 

Nå er jeg usikker på hva Sharia lover er i praksis ettersom de ser ut til å praktiseres ulikt i ulike land som baserer sin lovgivning på Sharia lover.

 

Absolutt ikke lover jeg ville hatt her i landet. Jeg foretrekker sekulære lover.

 

Det jeg lurer på er bare hvor mye moderate de vil være. Nå som vi først har lagt tid og krefter i å fjerne en gal diktator samt et grusomt terror-regime ønsker jeg virkelig å se et mer demokratisk Libya. Dette har jo selv overgangsrådet forsikret om hele tiden også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har ingen illusjoner. Det verste eksemplet etter min mening, er Iran hvor man gikk fra asken til ilden. Det kan man selvsagt diskutere i det uendelige.

 

Libya er som nevnt oppsplittet i en rekke stammer. Det er greit nå når de enes om å kaste ut en eneveldig diktator. Hva skjer når krigen er over?

 

Noen ganger er det langt lettere å vinne krigen enn freden.

Lenke til kommentar

Iran er et kapittel for seg selv ja. Diskuterte det mye før, men den tråden har dabbet helt av.

 

Spørsmålet er bare om de fortsetter å enes om å gjenoppbygge Libya og holde demokratiske valg. Foreløbig synes jeg signalene de sender tyder på det. Får bare vente og håpe. Om samtidig NATO som har hjulpet til med frigjøringen også hjelper dem videre med gjenoppbygging og demokrati har jeg stor tro på at det vil gå bra. Feks. har jo Norge tilbudt hjelp til å bekjempe korrupsjon.

Lenke til kommentar

Kom over en ganske interessang artikkel ang. nettopp dette:

 

Lover demokrati fra Kadhafis talerstol

 

Den politiske lederen for den libyske revolusjonen, Mustafa Abdul-Jalil, lover demokrati og borgerlige rettigheter.

 

http://www.dagbladet.no/2011/09/13/nyheter/libya/utenriks/muammar_kadhafi/politikk/18106000/

 

De nevner faren fo spilittelse her i artikklen. Får bare håre at det ikke går slik.

Lenke til kommentar

Ja, nå som oljen der nede ikke er nasjonalisert lengere og at de får inført renter på penger og får på plass en Rothschild-administert sentralbank og kan med jevne mellomrom få være med på å velge en statsministerkandidat som den nye pressens eiere der nede føler er verdige ved å putte en lapp i en boks så blir alt så mye bedre og dette i det landet som hadde høyest levestandard i Afrika. Ja, Libya går nå inn i en ny gullalder hvor imamene er erstattet med politiske vitenskapsmenn fra vesten.

 

Norge hjelpe til med å bekjempe korrupsjon? Ja, vi har i det minste god erfaring med å skjule den så der kan vi nok bidra i overmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Siste nytt fra Cnn

 

NTC is having trouble controlling the different anti Ghadaffi groups.

 

Feks. har jo Norge tilbudt hjelp til å bekjempe korrupsjon.

 

Der får du nok trøbbel med vår venn Camlon.

 

Det er alltid fint å drømme. Nordmenn er drømmere. Dere har hele siden 1960-tallet trodd at alle skal bli som dere. At Afrika er kontinentet som skal vokse mest, fordi de lyttet mest til dere. At alle land i hele verden ser opp til Norge, fordi dere er så fantastisk gode og snille. Men verden er ikke så enkel. Det holder ikke med gode intensjoner, man må se på hva som blir konsekvensene av sin politikk. Det er derfor Norge har gjort mer vondt, enn godt til verden.

Jfr post #1247 tidligere i denne tråden.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja, nå som oljen der nede ikke er nasjonalisert lengere og at de får inført renter på penger ...

Kan du fortelle meg hva som er så galt med renter på penger? Vil du at land skal styres etter læresetninger fra det Gamle testamentet og Koranen?

 

Ågerrenter er galt etter mitt syn. Vanlige renter er betaling for en tjeneste der man kan skaffe seg varer og tjenester man ellers ikke ville kunnet skaffe til veie.

 

Er du også så dum at du tror rentefrie lån var tilgjengelige for alle Libyere?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

"er du også så dum". <-- lite gentlemanish av deg vil jeg si.

 

Antageligvis ikke tilgjengelig for alle, men yngre par i etableringsfasen kunne om de ville få $50k i rentefritt lån til å etablere seg.

 

Renter er det samme som drap og tyveri, og som profeten Mohammed (fred være med han) sa det, det å ta renter er tilsvarende å ha sex med sin egen mor. For til syvende og sist så blir velstand akkumulert på få hender siden renter aldri kan bli fult tilbakebetalt av en befolkning som ikke eier sine egne penger og dermed blir herrens velsignelser tilbakeholdt og derav større hedenskap og elendighet i samfunnet forøvrig.

 

Herren er stor.

 

Endret av Juviking
Lenke til kommentar

Ja, nå som oljen der nede ikke er nasjonalisert lengere og at de får inført renter på penger og får på plass en Rothschild-administert sentralbank og kan med jevne mellomrom få være med på å velge en statsministerkandidat som den nye pressens eiere der nede føler er verdige ved å putte en lapp i en boks så blir alt så mye bedre og dette i det landet som hadde høyest levestandard i Afrika. Ja, Libya går nå inn i en ny gullalder hvor imamene er erstattet med politiske vitenskapsmenn fra vesten.

 

Hvorfor må det konstant komme gnål om olje hver gang det er en konflikt i den delen av verden...

 

 

Norge hjelpe til med å bekjempe korrupsjon? Ja, vi har i det minste god erfaring med å skjule den så der kan vi nok bidra i overmål.

 

Niks, bekjempe. Og diskusjonen har vært tatt opp før. Anbefaler deg forøvrig å lese gjennom tråden hvis du feks. har ledig tid i kveld. Er greit å være inne i diskusjonen før du begynner.

Lenke til kommentar

På tide å dra hue ut av ræva, Norge er beyond korrupt.

 

"gnålet" om olje som du sier det er ganske enkelt fordi at det er sentralt i konflikten.

 

Det norske folk burde selv frigjøre seg fra internasjonal trelldom ved å nasjonalisere alt som har med kraft og naturressurser å gjøre.

 

Norge først, vi har ikke noe å gjøre i Libya.. Faremo burde dømmes for forbrytelser mot menneskeheten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Renter er det samme som drap og tyveri, og som profeten Mohammed (fred være med han) sa det, det å ta renter er tilsvarende å ha sex med sin egen mor. For til syvende og sist så blir velstand akkumulert på få hender siden renter aldri kan bli fult tilbakebetalt av en befolkning som ikke eier sine egne penger og dermed blir herrens velsignelser tilbakeholdt og derav større hedenskap og elendighet i samfunnet forøvrig.

 

Herren er stor.

:rofl:

 

Ja det trengs vel også litt humor i denne tråden.

 

Kan du nenve mange land hvor velstand er (var) ekkumulert på ferre hender enn i Libya? Du kan ikke ha sett mange av de ekstravaganet palasser og ferieparadis som avdekkes etter hvert som landet kontrolleres av overgangsregimet.

 

Nå er vel jeg den eneste som svarer deg i denne tråden. Kan det være siste?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Forvørig en tankevekker at Libyas symbol på revolusjonen, helten Gadaffi kan hilse massene og ha såpass åpenlys bred støtte, selv her på bjerget farter jo vår statsminister rundt i en pansret bil til enhver tid, har hardt for å se for meg Stoltenberg i samme positur som Afrikas Løve Gadaffi gjør i videoen over.

 

Renter er det samme som drap og tyveri, og som profeten Mohammed (fred være med han) sa det, det å ta renter er tilsvarende å ha sex med sin egen mor. For til syvende og sist så blir velstand akkumulert på få hender siden renter aldri kan bli fult tilbakebetalt av en befolkning som ikke eier sine egne penger og dermed blir herrens velsignelser tilbakeholdt og derav større hedenskap og elendighet i samfunnet forøvrig.

 

Herren er stor.

:rofl:

 

Ja det trengs vel også litt humor i denne tråden.

 

Nå er vel jeg den eneste som svarer deg i denne tråden. Kan det være siste?

Du skjønner vel at å produsere penger som by default har renter er en dårlig ide i lengden og at det kun vil føre til inflasjon og alt det medfører?

 

http://www.youtube.com/watch?v=I9v4Uia0NXY

 

Weimar 1923?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du skjønner vel at å produsere penger som by default har renter er en dårlig ide i lengden og at det kun vil føre til inflasjon og alt det medfører?

 

Weimar 1923?

Hvor mange tror du gidder se dine klipp fra nettet i et forsøk på å vri fakta. Kan hende skulle du begynt som barnehagelærer. Der ville muligens noen barn sett på det tøvet du serverer.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hvor mange tror du gidder se dine klipp fra nettet i et forsøk på å vri fakta. Kan hende skulle du begynt som barnehagelærer. Der ville muligens noen barn sett på det tøvet du serverer.

Mens du stempler videoer som tull og tøys uten å ha sett på dem. Ingen som tvinger deg til å se dem, men du kan vel ikke garantere at det er tull og tøys uten å ha sett dem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forvørig en tankevekker at Libyas symbol på revolusjonen, helten Gadaffi kan hilse massene og ha såpass åpenlys bred støtte, selv her på bjerget farter jo vår statsminister rundt i en pansret bil til enhver tid, har hardt for å se for meg Stoltenberg i samme positur som Afrikas Løve Gadaffi gjør i videoen over.

 

Ville bare bemerke at afrikas løve er på det nåværende tidspunkt best omtalt som Afrikas Rotte :p

 

Møtte faktisk på statsministeren under en begravelse i Nord-Norge, ingen pansret bil der nei, ei hadde han en eskorte på 40 soldater.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

How Gaddafi kills his own poeple

 

Gaddafi is killing his own people and erazing all evidences

 

*fjernet establisementpropaganda*

 

Ja, Gaddafi er jo litt av en helt...

Hmm, høres kjent ut den frasen der. En beleilig løgn når det ikke finnes beviser for det som skal ha legitimert denne blodige konflikten.

 

Yellowcake fra Niger, weapons of mass destruction etc.

 

Vi har sett det før og det fungerer ikke denne gangen heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...