Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Skulle gjerne ha et latinord for det, men hva du gjør her er å late som om jeg har kommet med et annet argument om motbeviser det istedenfor. Jeg har ikke nevnt firkanten, og det virker som om den er der. Derimot

 

Google Translate sier at Straw Man på latinsk er Homo Paleas, vet ikke helt om du skal ta den for god fisk.

Men beklager virkelig, trodde du mente det var beviset for at reportasjen deres er falsk, du ser jo selv i videoen du linker til at omrisset er markert i grønne ringer, trodde virkelig at det var fordi at DET var beviset og ikke alle de andre tingene du nevner nå som ikke ble nevnt noen sted :ohmy:

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne ha et latinord for det, men hva du gjør her er å late som om jeg har kommet med et annet argument om motbeviser det istedenfor. Jeg har ikke nevnt firkanten, og det virker som om den er der. Derimot

 

Google Translate sier at Straw Man på latinsk er Homo Paleas, vet ikke helt om du skal ta den for god fisk.

Men beklager virkelig, trodde du mente det var beviset for at reportasjen deres er falsk, du ser jo selv i videoen du linker til at omrisset er markert i grønne ringer, trodde virkelig at det var fordi at DET var beviset og ikke alle de andre tingene du nevner nå som ikke ble nevnt noen sted :ohmy:

Det ble nevnt i filmen jeg ga i starten. Det har vært mye fokus på omrisset, men jeg vet at slike ting husker de på. Men det er absolutt noe som ikke stemmer, og når både CNN og BBC har lagt ut falske videoer, så har eg ingen tro på at Al Jaazera ikke vil gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Nå til dine ferske påstander, grunnen til at det er så lyst er nok fordi det er et merkelig antall lyskastere/utebelysning rundt green square. Hvorfor Ghaddafi satte de opp vet jeg ikke.

 

 

 

20080906_Tripoli_014.JPG

 

 

 

Her kan du se gaten inne i venstre bue, du kan se trærne i den høyre buen, du kan se en av mange massive lyskastere litt til høyre for midten av bildet.

Er åpenbart at palmen i videoen var undertrykket av Ghaddafi men da opprørerne kom så kunne den strekke seg ut i frihet.

At palmen enda står i Martyrs Square burde vel være bevis nok på at den/de er ekte.

De gule riggene i martyrs square står der enda også.

 

Hvis du ser her så er det litt mer enn 50-100 personer ute i Martyrs Square 21. aug

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

La oss sammenligne bilder

Så bildet ble tatt med en større vinkel, bam!:

 

utennavnq.jpg

Tropoli-2.jpg

 

Glimti! Du burde vite bedre! Ene bildet er tatt med et digitalkamera om dagen, det andre er fra et 240p videoklipp på youtube som sikkert er kopiert via scart fra et opptak og komprimert i herregudhvemvethva ratio derfor ser du ikke alle detaljene, er bare å se på andre klipp fra Martyr Square tatt om natten så ser du akkurat det samme.

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

La oss sammenligne bilder

Så bildet ble tatt med en større vinkel, bam!:

Forandringen din førte ikke til at bildene så mer like ut.

 

Jeg kan ikke si sikkert om det er samme sted eller ikke. Firkanten er ekstremt merkelig. Det ser ut som om noe er lagt foran den. Himmelen i bakgrunnen i arken gir lite mening. Det er også et flagg fra Qatar. Hvorfor skulle rebellene ta med seg flagg fra Qatar?

 

Men det kan også ha naturlige forklaringer. Jeg vet det fra konspirasjonsteorier. Jeg lar denne saken ligge, siden vi har allerede 2 videoer som er opplagt falske.

Lenke til kommentar

Det skulle ikke overraske meg om opprørerne har flagg fra alle land som har hjulpet dem.

 

Ellers styrker det ikke akkurat din side av saken at du først kommer med bilder som skal sammenlignes for så å si at du ikke er sikker på om de er tatt fra samme sted og deretter sier at saken kan ligge fordi du selv stempler videoene som falske...

Lenke til kommentar

Det skulle ikke overraske meg om opprørerne har flagg fra alle land som har hjulpet dem.

 

Ellers styrker det ikke akkurat din side av saken at du først kommer med bilder som skal sammenlignes for så å si at du ikke er sikker på om de er tatt fra samme sted og deretter sier at saken kan ligge fordi du selv stempler videoene som falske...

Her putter du ord i munnen min. I forrige post stemplet jeg de andre vidoene som falsk, ikke Al Jazeera-filmen. Den ene holder en gjeng med indere masse indiske flagg i Tripoli. Lykke til å forsvare den. :tease: Og i det andre, så blir de "beskutt" mens fyren i bakrunnen hilser på en annen person.

 

Det viktigste er ikke å styrke min side av saken, men å få frem fakta. Jeg ser at bildene ikke er like, men jeg tror den kan ha naturlige forklaringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg putter ikke ord i munnen din, men kommenterer bildene du la ut. Ang. det at folk hilser mens andre skyter, sjekket du linken om Jerusalem?

Joda, men jeg ser ikke helt hvordan det er relevant. Hadde de blitt beskutt, så ville han ha brydd seg.

 

Faktumet var at de ikke ble beskutt, og at de lagde opp en falsk nyhetshistorie.

Lenke til kommentar

Det er også et flagg fra Qatar. Hvorfor skulle rebellene ta med seg flagg fra Qatar?

Qatar har vært av uvurderlig politisk og materiell støtte for opprørerne, de har forsynt anerkjennelse våpen mat drivstoff og pansrede kjøretøy(uten kanoner) til opprørerne fra nesten starten.

Du ser ofte franske flagg i større demonstrasjoner og av og til amerikanske/britiske/andre medlemsland som deltar.

 

Det skulle ikke overraske meg om opprørerne har flagg fra alle land som har hjulpet dem.

Innbyggere utenfor Benghazi rettssal :thumbup:

56306871568fdc238469o.jpg

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Joda, men jeg ser ikke helt hvordan det er relevant. Hadde de blitt beskutt, så ville han ha brydd seg.

 

Faktumet var at de ikke ble beskutt, og at de lagde opp en falsk nyhetshistorie.

 

Det er relevant ettersom det viser at en by i slik forfattning kan ha skuddsalver som en dagligdags hendelse så folk reagerer litt anderledes enn hva man selv ville gjort.

Lenke til kommentar

Det viktigste er ikke å styrke min side av saken, men å få frem fakta. Jeg ser at bildene ikke er like, men jeg tror den kan ha naturlige forklaringer.

 

Naturlige forklaringen er vel at alle detaljene ikke kommer fram på samme måte som at ved første overblikk ser du ikke omrisset av den firkanten i muren, men når han zoomer inn så ser du den, hadde han gått helt fram til muren ville alle detaljene som er på bildet ha dukket opp på samme måte som omrisset.

 

 

Se på bygningen i videoen filmet nå nettopp, så se på bildet tatt av samme bygningen:

utennavnq.jpg

Enda et falsk innslag fra et falskt filmsett i Qatar fra Al-Jazeera kanskje?

 

 

Her har du videostillbilde fra en journalist som har fulgt Tripoli Brigaden helt fra Al-Zawiya til Martyrs Square. Ser du noe kjent med teksturen på bildet? Er et helt annen nyhetsteam fra frankrike som har filmet dette, du kan se i klippet andre plasser hvor de står så nært huset til høyre for bildet at små detaljer som murstein kommer fram.

askofag.jpg

 

rrdh.jpg

 

Nå tenker kanskje du "Fyttigrisen de Qatar drittsekkene har bygget en gigantisk eksakt kopi av hele Tripoli!" men jeg tror det er på tide at du tar din hatt og innrømmer fullstendig nederlag her.

Lurer på om ikke den sølvgrå pickupen i bildet faktisk er den samme som fra Al-Jazeera sin "falske" reportasje.

 

 

 

Her putter du ord i munnen min. I forrige post stemplet jeg de andre vidoene som falsk, ikke Al Jazeera-filmen. Den ene holder en gjeng med indere masse indiske flagg i Tripoli. Lykke til å forsvare den.

Response from ‘BBC Breakfast’ Deputy Editor:

 

The output team in the gallery believed the pictures were live from Libya but took them down as soon as they realised that we were showing the wrong footage. Shortly afterwards, we ran a scripted apology for our mistake - something the 'YouTube' version of the incident does not include.

 

 

The problem was caused by confusion over a 'feed' coming in to Television Centre from the international agencies. I understand that the images initially fed through to the gallery didn't arose suspicion although I believe our basic desire to get the latest pictures on-air quickly played a part here.

 

 

We sincerely regret the position it left our presenters in on-air, but most of all, the confusion caused to our viewers.

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...