Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Den beste propaganda er sann, og det er på mange måter en del propaganda disse kanalene har vist siden de for eksempel kun har vist anti-Gaddafi demonstrasjoner, selv om pro-Gaddafi demonstrasjonene har vært mye større.

En lettvint påstand å slenge ut. Om du mener i Tripoli er det nok riktig i begynnelsen av krigen av naturlige grunne du selv skulle forstå.

Jeg kan bare ta utgangspunkt i de videoene jeg har sett av henholdsvis pro- og anti-Gaddafi demonstrasjoner. Personlig har jeg i hvert fall ikke sett noen videoer av anti-Gaddafi demonstrasjoner som viser i nærheten av samme folkemasser som i videoen under:

 

http://www.youtube.com/watch?v=jWzNhk3zv4U&feature=player_embedded

 

Videoen er fra 1. juli i år, tatt i Tripoli. Om du skulle ha noen videoklipp av anti-Gaddafi demonstrasjoner som er noen plass i nærheten i størrelse hadde det vært fint om du hadde postet dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ny gullvaluta kalt Gold Dinar, og selge naturressurser i den. Sånn sett interessant at Saddam Hussein ville begynne å selge olje i euro før Irak ble invadert.

Jeg tviler sterkt på at det hadde blitt mange handler og transaksjoner i den valutaen.

Du hadde vel ganske rett sånn sett da det ikke ser ut til å bli noe av.

 

Ghadaffi så seg jo også som the King of Kings og Africas United States.

Er dette noe han har sagt eller bare ditt inntrykk av ham?

Lenke til kommentar

Så russerne var allsteds nærværende. Så Frankrikes angrep som jeg har omtalt tidligere var kun propaganda?

Satelitter?

 

Enten så lyver Russerene, eller så lyver Franskmennene. Etter alle de andre løgnene og overdrivelsene jeg har sett komme fra Europa, så holder jeg nok med Russland.

 

Hva mener du med pengekurs? Valuta?

Sier gulldinar deg noe? De vil ikke at Afrikanerene skal få sin egen kurs, fordi det vil svekke Euroen og Dollaren.

 

Nei.

 

Rart at du stadig prøver å så et bilde av hvor dumme nordmenn er.

Få høre. Nevn et eksempel på hvor både media og staten går imot folket. Det eneste jeg kan tenke meg, er innvandring. Det blir overhodet ikke stilt spørsmål om vi burde gå inn i Libya, og vi kunne ha funnet en ikke-voldlig løsning, fordi media nevner det ikke.

 

Nordmenn er ca middels inteligente iforholdtil andre nasjoner, men det er ikke problemet. Problemer er den naive holdningen nordmenn har til medier og sin stat. Nordmenn stoler for mye på sine instutisjoner og vil godta nesten hva som helst. Den eneste nasjonen jeg vet om som er verre enn Norge, er Sverige.

 

Et annet problem er at deltagelsen i politikk er langt høyere. Det betyr at langt flere av de som deltar har overhodet ikke peiling, og vil være sauer. Alt dette fører til at Norge har en veldig naiv og dumsnill holdning til verden rundt seg, og kan lett bli manipuleres av media til å tro på hva som helst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg kan bare ta utgangspunkt i de videoene jeg har sett av henholdsvis pro- og anti-Gaddafi demonstrasjoner. Personlig har jeg i hvert fall ikke sett noen videoer av anti-Gaddafi demonstrasjoner som viser i nærheten av samme folkemasser som i videoen under:

Som jeg sa var det vel ikke noe annet enn de bildene som ble vist fra de tvstasjonene jeg nevner ovenfor fra Tripoli. Så vidt jeg vet ble den formidlet via Libyas stats Tv i begynnelsen av kringen og formidlet videre til Cnn. Cnn hadde antagelig lignende bilder fra Tripoli. Du kaller mye ovenfor for propaganda. Hva tror du dette var i begynnelsen av krigen?

 

Videoen er fra 1. juli i år, tatt i Tripoli. Om du skulle ha noen videoklipp av anti-Gaddafi demonstrasjoner som er noen plass i nærheten i størrelse hadde det vært fint om du hadde postet dem.

Størrelsen spiller ingen rolle. Ghadaffi kontrollerte Tripoli med sitt stats Tv i begynnelsen av krigen. Cnn fikk også relativt frie hender der. Videoen er uinteressant da jeg har sett det samme på Tv.

Lenke til kommentar

Jeg kan bare ta utgangspunkt i de videoene jeg har sett av henholdsvis pro- og anti-Gaddafi demonstrasjoner. Personlig har jeg i hvert fall ikke sett noen videoer av anti-Gaddafi demonstrasjoner som viser i nærheten av samme folkemasser som i videoen under:

Som jeg sa var det vel ikke noe annet enn de bildene som ble vist fra de tvstasjonene jeg nevner ovenfor fra Tripoli. Så vidt jeg vet ble den formidlet via Libyas stats Tv i begynnelsen av kringen og formidlet videre til Cnn. Cnn hadde antagelig lignende bilder fra Tripoli. Du kaller mye ovenfor for propaganda. Hva tror du dette var i begynnelsen av krigen?

Bildene var fra 1. juli så var ikke i starten av krigen. Gaddafi regimet har nok også bedrevet propaganda om det er du sikter til, men hvis du ser på klippet kun som et videoklipp vil du se veldig mange folk demonstrere for Gaddafi, mange dobbelte av det jeg har sett i en anti-Gaddafi demonstrasjon. Jeg tviler også at klippet ble sendt på CNN, men om du finner/så noen store vestlige nyhets-kanaler/aviser som viser pro-Gaddafi demonstrasjonene er jeg interessert i å høre hvem og hvor, gjerne også en link.

 

Videoen er fra 1. juli i år, tatt i Tripoli. Om du skulle ha noen videoklipp av anti-Gaddafi demonstrasjoner som er noen plass i nærheten i størrelse hadde det vært fint om du hadde postet dem.

Størrelsen spiller ingen rolle. Ghadaffi kontrollerte Tripoli med sitt stats Tv i begynnelsen av krigen. Cnn fikk også relativt frie hender der. Videoen er uinteressant da jeg har sett det samme på Tv.

Videoen er kanskje uinteressant om du har sett det samme før, men du kan vel ikke benekte at ut fra de videobevis vi har tilgang til har pro-Gaddafi demonstrasjonene vært mye større? Hva mener du at størrelsen ikke teller? Teller det ikke hvor stor støtte henholdsvis Gaddafi og NATO har? Er det ikke "demokrati" NATO skal innføre? Da bør man vel også høre på majoriteten.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Sier gulldinar deg noe? De vil ikke at Afrikanerene skal få sin egen kurs, fordi det vil svekke Euroen og Dollaren.

Det må være en ny valuta og ikke en pengekurs. Nå er du og de på tynn is. Det er nok ikke så lette å svekker de to valutaene. Jeg jobbet i valutaavdelingen i Norges Bank i et år, så dette er et av mine spesialfelt. Du får bare fortsette å lire av deg. Jeg har ikke tid til å svare deg. Det siden det er ganske uvesentlig sett mot krigens bakteppe og årsak. Jeg har sett av din profil at du er fra Aukland. Jeg har også observet flere diskusjoner her inne om New Zealand og deres økonomiske politikk. Som økonom kjenner jeg New Zelands valuta og pengepolitikk ganske godt, da det ofte brukes som eksempler i økonomiske debatter. Jeg har simpelthen ikke orket kommentere de postene. Mer skriver jeg ikke om valutkurspolitikk i denne tråden da det er irrelevant.

 

Få høre. Nevn et eksempel på hvor både media og staten går imot folket. Det eneste jeg kan tenke meg, er innvandring. Det blir overhodet ikke stilt spørsmål om vi burde gå inn i Libya, og vi kunne ha funnet en ikke-voldlig løsning, fordi media nevner det ikke.

 

Et annet problem er at deltagelsen i politikk er langt høyere. Det betyr at langt flere av de som deltar har overhodet ikke peiling, og vil være sauer. Alt dette fører til at Norge har en veldig naiv og dumsnill holdning til verden rundt seg, og kan lett bli manipuleres av media til å tro på hva som helst.

 

:rofl:

 

Kan du ikke søke jobb som norsk humorist?

 

:sleep: :sleep: :sleep:

 

Gjesp.

Lenke til kommentar

Det må være en ny valuta og ikke en pengekurs. Nå er du og de på tynn is. Det er nok ikke så lette å svekker de to valutaene. Jeg jobbet i valutaavdelingen i Norges Bank i et år, så dette er et av mine spesialfelt. Du får bare fortsette å lire av deg. Jeg har ikke tid til å svare deg. Det siden det er ganske uvesentlig sett mot krigens bakteppe og årsak. Jeg har sett av din profil at du er fra Aukland. Jeg har også observet flere diskusjoner her inne om New Zealand og deres økonomiske politikk. Som økonom kjenner jeg New Zelands valuta og pengepolitikk ganske godt, da det ofte brukes som eksempler i økonomiske debatter. Jeg har simpelthen ikke orket kommentere de postene. Mer skriver jeg ikke om valutkurspolitikk i denne tråden da det er irrelevant.

Tydligvis er alt ditt spesiallfelt. :roll:

 

Kommer det en ny internasjonal kurs, så vil dollaren og euroen bli svekket. Når jeg snakker om svekkes, snakker jeg ikke om verdien. Jeg snakker om dens rykte. Amerikanerene vil at deres kurs skal bli den kursen man holder reserver i og at det er deres kurs man handler med. EU ønsker det samme.

 

Det jeg sier er at jeg tror krigen ble gjort av strategiske grunner. At han ville innføre den valutaen, er en av årsakene. Nasjonalisering av olje er en annen årsak. Hans manglende vilje til å samarbeide med Europa og USA er også en årsak. Faktumet er at ingen av dere har klart å forklare hvorfor vi nektet å forhandle med Gadaffi og hvorfor man løy om at han bombet sivile.

 

Jeg bare lurer, hvor var vesten når en million mennesker ble drept i Rwanda? Hvor var vesten for Ethiopia? Hvor var vesten for Darfur? I alle sammen har flere hundre tusen dødd. Da vi gikk inn i libya hadde et par tusen dødd, de fleste av dem var opprørere. Du må virkelig være naiv og godtroende om du tror vesten gikk inn i Libya fordi vi er så snille.

 

:rofl:

 

Kan du ikke søke jobb som norsk humorist?

 

:sleep: :sleep: :sleep:

 

Gjesp.

Le, så mye du vil. Det fører ikke til at du har rett. Nordmenn har en tenden til å tro på alt media forteller dem. Norge burde være langt mer skeptisk til denne krigen enn USA, siden Nordmenn skal jo være pasifister. I tilegg så mener nordmenn at man skal løse konflikter med diplomati, ikke krigmakt. Diplomati ble aldri forsøkt. Problemet er, litt propaganda, og nordmenn mister alle sine fundementale verdier.

 

Jeg noterer at du ikke klarte å nevne et eneste eksempel.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Iforholdtil dere som liker BBC, så gjør de nøyaktig det samme. Det er en grunn til at jeg er så skeptisk til denne krigen, fordi hvor mer jeg leser om konflikten, hvor flere løgner og ulogiske handlinger legger jeg merke til.

 

Merkelig hvordan man normalt forsøker med lange perioder med diplomati, men nå gikk man rett inn Texas style.

 

 

Once again the BBC has proven that it is nothing more than the propaganda arm of the British Government with its latest video proclaiming to be victory celebrations in Tripoli.

 

If you examine the video closely you will notice that people are waving Indian flags and that they are in fact wearing indian style clothing and look Indian. The last time I checked an Atlas India was not on the continent of Africa.

 

Nor is this just a case of the wrong video loaded by the BBC, because they had added the caption 'Live Tripoli'. It looks more like a crowd celebrating after a cricket match win or something. Watching the video they don't have the sort of adrenaline you expect from something as terrifying as a combat zone.

 

People from now on will have to question or even disregard everything we are told by the likes of BBC, CNN, Sky News, etc, and start viewing articles and videos contained on all the other alternative, non - corporate controlled, media sources. Such as the one you are all viewing now.

 

I have provided a link to the BBC video so you can see for yourself the deception at play.

 

I remember Hilary Clinton saying recently that the US Government is losing the information war. Seeing the low levels the mainstream media will sink to, I think she's right.

 

India Flag

flag_of_india.jpg

 

460_0___30_0_0_0_0_0_not_tripoli_green_square_but_indian_flags_and_people_pic1.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=SU5DkPXldJQ

Lenke til kommentar

Jeg kan bare ta utgangspunkt i de videoene jeg har sett av henholdsvis pro- og anti-Gaddafi demonstrasjoner. Personlig har jeg i hvert fall ikke sett noen videoer av anti-Gaddafi demonstrasjoner som viser i nærheten av samme folkemasser som i videoen under:

 

Videoen er fra 1. juli i år, tatt i Tripoli. Om du skulle ha noen videoklipp av anti-Gaddafi demonstrasjoner som er noen plass i nærheten i størrelse hadde det vært fint om du hadde postet dem.

 

Skal ikke engang nevne "Hvor mange har ikke blitt tvunget/betalt/truet" eller hvordan anti-Ghaddafi demonstranter blir skutt i den gaten, eller hvordan det der ikke er 1 million personer osv.. Skulle egentlig ikke poste slikt men siden du har rett i at disse ikke er like lett tilgjengelige:

 

2. sep, familie dag på martyrs square

 

9. sep, etter det jeg forstår så er Itri Engah en berber artist eller noe :ph34r:

de har kanskje ikke noen tøff kran men steike for noen spesialeffekter.

 

Benghazi hadde også en "million man march" som motdemonstrasjon mot den fra 1. juli den 6/7 juli.

Lenke til kommentar

Synes det er skummelt å bare stole blindt på NRK og CNN når det er andre som sier dette i mot. Siden det er to sider som er uenig bør da de som snakker om disse overgrepene mot sivile kunne bevise dette. Er rett og slett litt vanskelig å bevise at noe ikke fant sted, selv om jeg innser at man nesten må prøve.

 

Si meg nå helt seriøst, hvilken side stoler du mest på? Frie og demokratiske land eller totalitære regimer? Hvem tror du oppgir sannheten i en konflikt som denne?

Lenke til kommentar

Jeg kan bare ta utgangspunkt i de videoene jeg har sett av henholdsvis pro- og anti-Gaddafi demonstrasjoner. Personlig har jeg i hvert fall ikke sett noen videoer av anti-Gaddafi demonstrasjoner som viser i nærheten av samme folkemasser som i videoen under:

 

Slike store demonstrasjoner er ofte et spill for galleriet! Folk er betalt eller truet eller begge deler til å være der. Og her i Libyakrigen er det jo nettopp et godt eksempel når du ser på Tripoli. På forhånd var de t store demonstrasjoner til støtte for Gaddafi og folk som var fulle av kampvilje og slå tilbake opprørerne straks de kom. Det var iallefall det man fikk se offentlig... Og så kom opprørerne og tok Tripoli direkte. Knapt en eneste sjel gadd å kjempe mot dem. Det viser klart og tydelig at støtten til Gaddafi ikke var slik man skulle være lurt til å tro på forhånd.

Lenke til kommentar

Libyske opprørere lover ny regjering innen ti dager

 

En ny overgangsregjering vil bli dannet i Libya innen ti dager, lovte Mahmoud Jibril i det libyske opprørsrådet søndag.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4223964.ece

 

Godt at de ønsker et demokratisk styre framfor å videreføre diktaturet til Gaddafi, men spørs om de ikke forhaster seg litt mye og. Får håpe de vet hva de gjør.

Lenke til kommentar

Gaddafi war crimes: Execution of dozens of Libyans in the Western Mountains!

 

http://www.youtube.com/watch?v=RprCwhnPyGM

 

Her man kan se et kort glimt av hva slags metoder Gaddafi og regimet hans har brukt. Som beskrivelsen av videoen sier selv:

 

Video showing the dead bodies of dozens of Libyans who had been blindfolded & had their hands tied before being executed by Gaddafi forces. Video is from near Al-Galaa in the Western Mountains region, not far from Yefren. Hundreds if not thousands of unarmed Libyans have been executed by Gaddafi forces outside of battle.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Når jeg snakker om svekkes, snakker jeg ikke om verdien. Jeg snakker om dens rykte.

Ja du hadde sannelig passet som norsk humorist. Jeg gidder ikke en gang skrive hva jeg tenker. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...