Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke så mye om slike våpen, men jeg vet at de har dem, og at de var i bruk i Irak.

 

 

Du skjønner kanskje ikke selv hvor utrolig morsomt dette høres ut? :) Slutt med syra du går på, våkn opp.

 

Dette er ikke morsomt,det er blodig alvor.

Det er et faktum at UsA har slike våpen, de har både slike våpen og laservåpen, begge typer var antakelig i bruk i Irak.

 

Selv om det er noe du ikke vet eller ikke har hørt om før, så betyr jo ikke det at noe slikt ikke fins.

Mind control er forøvrig noe de begynte å eksperimentere med allerede i 50-årene.

Og USA har hatt laservåpen i utvikling siden 70-årene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke så mye om slike våpen, men jeg vet at de har dem, og at de var i bruk i Irak.

 

 

Du skjønner kanskje ikke selv hvor utrolig morsomt dette høres ut? :) Slutt med syra du går på, våkn opp.

 

Dette er ikke morsomt,det er blodig alvor.

Det er et faktum at UsA har slike våpen, de har både slike våpen og laservåpen, begge typer var antakelig i bruk i Irak.

 

Selv om det er noe du ikke vet eller ikke har hørt om før, så betyr jo ikke det at noe slikt ikke fins.

Mind control er forøvrig noe de begynte å eksperimentere med allerede i 50-årene.

Og USA har hatt laservåpen i utvikling siden 70-årene.

 

Okay, jeg ser ingen fakta, annet enn en som skriver det på internett. Det kalles ikke fakta heldigvis. Og om de hadde laservåpen, hehe, klarer ikke skrive det uten og le, så gjør vel ikke det noe? Veldig fint om de klarer og ta han ut litt mer effektivt, selvom jeg tror nok gode gamle laserstyrte raketter gjør susen i forhold til de laserpekerene du prater om.

 

Er fint at de ble kvitt han, folket der hadde det ikke bra. Det som gjenstår og se er om det nå kan bli orden i landet i ettertid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Dette var veldig dumt at Gadaffi blir beseiret. Dette skjedde bare pga NATO sin inngripen og avhoppere som ble dissidenter.

 

Jeg har alltid støttet Gadaffi, og nå håper jeg på et nedfall skal komme, og gi Libya et helvete som skal vare årevis, for å vise Vesten at de har feilet med sin aksjon. Jeg skammer meg for å være en nordmann, som bor i Norge, som har bidratt til destruksjon i Afrikas mest velutviklede land.

 

Et eksempel på "nedfall" er at det oppstår splittelse hos opprørerne eller at stammekrig inntreffer. Dette vil da forvandle situasjonen i Libya til den samme situasjonen som hendte i Afghanistan og Irak.

 

Men husk, dette er ikke over helt enda. For at det skal bli over, da må regimet bli oppløst, og Gadaffi bli drept eller arrestert.

 

Nå som regimene i Tunisia, Egypt, og muligens Libya har falt for folkets vilje, da håper jeg at al-Assad klarer å motstå dette tullet. Dersom Vesten blander seg inn her, da vil jeg automatisk støtte al-Assad, og håpe på at han klarer å knuse revolusjonen til en enhver pris.

Lenke til kommentar

 

Okay, jeg ser ingen fakta, annet enn en som skriver det på internett. Det kalles ikke fakta heldigvis. Og om de hadde laservåpen, hehe, klarer ikke skrive det uten og le, så gjør vel ikke det noe? Veldig fint om de klarer og ta han ut litt mer effektivt, selvom jeg tror nok gode gamle laserstyrte raketter gjør susen i forhold til de laserpekerene du prater om.

 

Er fint at de ble kvitt han, folket der hadde det ikke bra. Det som gjenstår og se er om det nå kan bli orden i landet i ettertid.

 

Du ville nok uansett ikke tro meg selv om jeg viste deg slike laservåpen i bruk.

 

Laserstyrte raketter fungerer nok bra som mordvåpen ennå, men med slike laservåpen som jeg nevnte så kan de skyte ned både fly, raketter og artillerigranater, og i tillegg gjøre ganske stor skade på alt annet de sikter på.

Det er ok at du ler, og du får bare le riktig mye mens du kan, for krigen i Libya var antakelig begynnelsen på tredje verdenskrig, og de vil nok ta i bruk alt de har av våpen, også laservåpen, i løpet av denne krigen.

 

Det er nok kanskje ok at folket i Libya ble kvitt Gaddaffi, men det som kommer nå vil nok bli mye verre. Ikke bare for Libya, men også for Europa.

Lenke til kommentar

Det er helt utrolig Balthazar. I stedet for å forsøke å begrunne påstandene dine, serverer du i stedet bare nye enda villere påstander. Du er i det minste helt konsekvent :)

 

Jeg vet jo av erfaring at det hjelper ikke for meg å prøve å begrunne mine påstander eller å dokumentere noe.

Så hva er da vitsen med å prøve ?

Lenke til kommentar

Det er helt utrolig Balthazar. I stedet for å forsøke å begrunne påstandene dine, serverer du i stedet bare nye enda villere påstander. Du er i det minste helt konsekvent :)

 

Jeg vet jo av erfaring at det hjelper ikke for meg å prøve å begrunne mine påstander eller å dokumentere noe.

Så hva er da vitsen med å prøve ?

 

Du kommer alltid lengre med begrunnelser/dokumentasjon!

 

F.eks hvis du har beviser på at laser fly har blitt brukt i libya så vil jeg gjerne se dette, akkurat nå ser det bare ut som "USA har laser våpen, ergo har de brukt laser våpen i Libya"

 

Skjønt hvis begrunnelsen er "Jødene gjorde det" eller dokumentasjonen er "www.konspirasjonsteorier.org" kan jeg godt se at det ikke er mye vits.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er helt utrolig Balthazar. I stedet for å forsøke å begrunne påstandene dine, serverer du i stedet bare nye enda villere påstander. Du er i det minste helt konsekvent :)

 

Jeg vet jo av erfaring at det hjelper ikke for meg å prøve å begrunne mine påstander eller å dokumentere noe.

Så hva er da vitsen med å prøve ?

 

Jeg skal gjerne tro på disse påstandene dine, om du kan komme med saklige kilder og bevismateriale.

Om du ikke har noe sånt, så er det ikke vits i å prøve heller (og da avfeier jeg det som tull og tøys og ser på ser på de som kan komme med saklige kilder og dokumentasjon på sine påstander. Det burde kanskje du også gjøre)

Lenke til kommentar

Dette var veldig dumt at Gadaffi blir beseiret. Dette skjedde bare pga NATO sin inngripen og avhoppere som ble dissidenter.

 

Jeg har alltid støttet Gadaffi, og nå håper jeg på et nedfall skal komme, og gi Libya et helvete som skal vare årevis, for å vise Vesten at de har feilet med sin aksjon. Jeg skammer meg for å være en nordmann, som bor i Norge, som har bidratt til destruksjon i Afrikas mest velutviklede land.

 

Et eksempel på "nedfall" er at det oppstår splittelse hos opprørerne eller at stammekrig inntreffer. Dette vil da forvandle situasjonen i Libya til den samme situasjonen som hendte i Afghanistan og Irak.

 

Men husk, dette er ikke over helt enda. For at det skal bli over, da må regimet bli oppløst, og Gadaffi bli drept eller arrestert.

 

Nå som regimene i Tunisia, Egypt, og muligens Libya har falt for folkets vilje, da håper jeg at al-Assad klarer å motstå dette tullet. Dersom Vesten blander seg inn her, da vil jeg automatisk støtte al-Assad, og håpe på at han klarer å knuse revolusjonen til en enhver pris.

Så folkets vilje er tull?

 

Det er helt utrolig Balthazar. I stedet for å forsøke å begrunne påstandene dine, serverer du i stedet bare nye enda villere påstander. Du er i det minste helt konsekvent :)

 

Jeg vet jo av erfaring at det hjelper ikke for meg å prøve å begrunne mine påstander eller å dokumentere noe.

Så hva er da vitsen med å prøve ?

 

Jeg skal gjerne tro på disse påstandene dine, om du kan komme med saklige kilder og bevismateriale.

Om du ikke har noe sånt, så er det ikke vits i å prøve heller (og da avfeier jeg det som tull og tøys og ser på ser på de som kan komme med saklige kilder og dokumentasjon på sine påstander. Det burde kanskje du også gjøre)

781358_610_1147440211262-yoda.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette skjedde bare pga NATO sin inngripen og avhoppere som ble dissidenter.

 

Ja selvsagt! Verden har utviklet seg slik at tyranner ikke kan handle hvordan de vil uten konsekvenser! Det så du feks. da Irak ble kastet ut av Kuwait i Golfkrigen, Serbia ble angrepet under Kosovokrigen å nå da Gaddafis regime har blitt angrepet for å hindre regime fra å slakte uskyldige. Hvorfor skulle vi bare ha overlatt libyerne til deres grusomme skjebne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Dette skjedde bare pga NATO sin inngripen og avhoppere som ble dissidenter.

 

Ja selvsagt! Verden har utviklet seg slik at tyranner ikke kan handle hvordan de vil uten konsekvenser! Det så du feks. da Irak ble kastet ut av Kuwait i Golfkrigen, Serbia ble angrepet under Kosovokrigen å nå da Gaddafis regime har blitt angrepet for å hindre regime fra å slakte uskyldige. Hvorfor skulle vi bare ha overlatt libyerne til deres grusomme skjebne?

 

Her tar du litt feil, verden har utviklet seg til at USA er blitt verdenspoliti. En ting til ikke tro på alt du leser i avisen. Alle artiklene er subjektive, de stiller den ene parten i dårlig lys, eller presenterer feilaktig informasjon. Jeg tror at Gadaffi og opprørerne er like ille.

 

Eneste grunnen til at jeg støttet Gadaffi, var fordi at han ville stoppe Vesten og opprørerne. Dersom "De nye Libya" blir som Vesten har tenkt, da vil landet bli en "nikkedukke".

 

Spar meg for at verden har utviklet seg slik at de stopper tyranner, bare se på Afrika, det har vært en slakteplass for folkemord og massevoldtekter flere ganger uten at Vesten grep inn. Eneste grunnen til at Vesten grep inn i Elfenbenkysten for å stoppe folkemordet, er fordi det ville ha stilt Vesten i dårlig lys om de hadde latt være å blande seg inn siden de blandet seg inn i Libya. Det jeg prøver å si er at det motivet for å verne de sivile er ikke hovedmotivet. Det må være et annet motiv som Vesten er interessert i som for eksempel olje, og muligens for å gjøre Libya vestvennlig (nikkedukke).

Lenke til kommentar

 

Okay, jeg ser ingen fakta, annet enn en som skriver det på internett. Det kalles ikke fakta heldigvis. Og om de hadde laservåpen, hehe, klarer ikke skrive det uten og le, så gjør vel ikke det noe? Veldig fint om de klarer og ta han ut litt mer effektivt, selvom jeg tror nok gode gamle laserstyrte raketter gjør susen i forhold til de laserpekerene du prater om.

 

Er fint at de ble kvitt han, folket der hadde det ikke bra. Det som gjenstår og se er om det nå kan bli orden i landet i ettertid.

 

Du ville nok uansett ikke tro meg selv om jeg viste deg slike laservåpen i bruk.

 

Laserstyrte raketter fungerer nok bra som mordvåpen ennå, men med slike laservåpen som jeg nevnte så kan de skyte ned både fly, raketter og artillerigranater, og i tillegg gjøre ganske stor skade på alt annet de sikter på.

Det er ok at du ler, og du får bare le riktig mye mens du kan, for krigen i Libya var antakelig begynnelsen på tredje verdenskrig, og de vil nok ta i bruk alt de har av våpen, også laservåpen, i løpet av denne krigen.

 

Det er nok kanskje ok at folket i Libya ble kvitt Gaddaffi, men det som kommer nå vil nok bli mye verre. Ikke bare for Libya, men også for Europa.

 

En sånn?

 

DeathStarUSA.jpg

 

 

Men for å være litt seriøs, du har ingen troverdige kilder på det. Hva forventer du som svar da?

Endret av Quote
  • Liker 5
Lenke til kommentar

F.eks hvis du har beviser på at laser fly har blitt brukt i libya så vil jeg gjerne se dette, akkurat nå ser det bare ut som "USA har laser våpen, ergo har de brukt laser våpen i Libya"

Jeg har ikke påstått at laservåpen er blitt brukt i Libya, bare at USA har laservåpen som er i bruk.

 

Nei så klart det har du helt rett i.

Fikk bare med meg "USA har antagelig brukt hemmelige våpen i libya" og den andre posten om mind control/laser.

Lenke til kommentar

Støre: Vil bidra til å bygge opp Libya

 

Norge har kompetansen som trengs for å bidra til å bygge opp Libya etter borgerkrigen, mener utenriksminister Jonas Gahr Støre.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4205574.ece

 

Egypt anerkjenner libysk opprørsregjering

 

Egypt anerkjenner Det libyske nasjonale overgangsrådet som Libyas rettmessige regjering.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4205595.ece

 

Opprørerne har kontroll over libysk TV

 

Den libyske opprørsbevegelsen skal ha tatt kontroll over den statlige TV-stasjonen i Tripoli, ifølge en talsmann.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4205606.ece

 

Frykter ustabilt Libya

 

Vi kan komme til å savne den stabiliteten Libya hadde under Gadafi, sier NUPI-rådgiver Helge Lurås. Han er usikker på om Vesten er tjent med at opprørerne overtar makten.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4205400.ece

 

FN-sjefen ber Gadafi-styrkene legge ned våpnene

 

FNs generalsekretær Ban Ki-moon ber Gadafi stanse kamphandlingene umiddelbart.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4205702.ece

 

Opprørerne har tatt kontroll over flyplassen i Tripoli

 

Styrkene har nå kontroll over store deler av hovedstaden.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4205797.ece

 

NATO skjøt ned libysk scud-rakett

 

Et NATO-fly skjøt mandag kveld ned en scud-rakett som ble avfyrt fra byen Sirte, Muammar Gaddafis fødeby, melder TV-stasjonen Al Jazeera.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4205873.ece

 

Hevder «exit Gaddafi» raskt ble NATOs målsetting

 

Ingen bør være overrasket over at NATOs bombefly har samarbeidet tett og systematisk med opprørerne i Libya, mener seniorforsker Sverre Lodgaard ved NUPI.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4205795.ece

 

Gaddafis sønn Saif al-Islam likevel ikke pågrepet

 

Muammar Gaddafis sønn Saif al-Islam er likevel ikke arrestert. Flere journalister har sett ham på frifot i Tripoli.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4205924.ece

 

Gaddafis medarbeidere søkte avtale med USA

 

Medarbeidere av Muammar Gaddafi gjorde flere desperate forsøk på å forhandle med USA rett før opprørernes storoffensiv mot Tripoli, sier amerikanske tjenestemenn.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4205926.ece

 

Opprørerne sender flere soldater til Tripoli

 

De libyske opprørerne har sendt flere soldater og våpen sjøveien fra Misrata til Tripoli, sier opprørsrådet i Misrata.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4205927.ece

 

Gadafis sønn: - Det var en felle

 

Saif al-Islam dukket opp på pressehotell i Tripoli i natt.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4205942.ece

 

Hva skjedde med Saif?

 

Ble meldt arrestert i går. Vendte triumferende opp foran pressen i Tripoli i natt. Her er teoriene om hva som skjedde.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4206151.ece

 

Nå blir det virkelig spennende å se hvordan Gaddafis fall blir. Han hører sikkert ikke på fornuft og overgir seg, men hva han akter å gjøre lurer jeg på. Han snakket tideligere om å sprenge Tripoli dersom opprørerne tar over og slik få så mange som mulig med seg i døden, men spørsmålet er jo om han har fått utplassert bomber rundt i byen slik han trenger. Mulig han vil begå selvmord også eller kansje gå under jorden slik Saddam Hussein gjorde. Hvem vet...

 

Nå det så gjelder Libyas fremtid etter Gaddafi er det virkelig viktig at det blir stabilt og demokratisk og ikke det kaoset og en borgerkrig slik det ble i både Afghanistan og Irak. Håper virkelig at den libyske befolkningen klarer å holde sammen og ha troen på en bedre framtid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg vet ikke så mye om slike våpen, men jeg vet at de har dem, og at de var i bruk i Irak.

 

 

Du skjønner kanskje ikke selv hvor utrolig morsomt dette høres ut? :) Slutt med syra du går på, våkn opp.

 

Dette er ikke morsomt,det er blodig alvor.

Det er et faktum at UsA har slike våpen, de har både slike våpen og laservåpen, begge typer var antakelig i bruk i Irak.

 

Selv om det er noe du ikke vet eller ikke har hørt om før, så betyr jo ikke det at noe slikt ikke fins.

Mind control er forøvrig noe de begynte å eksperimentere med allerede i 50-årene.

Og USA har hatt laservåpen i utvikling siden 70-årene.

 

Hvilken type våpen er det snakk om? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...