Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Den rapporten viste da vitterlig ikke raketten, den har så vidt jeg vet ikke blitt filmet, det der er stock footage fra et annet angrep tidligere.

 

Faktisk er det ikke en rakett som flyger ned men et grønt ghaddafi flagg som opprørerne kaster ned når de henger opp det røde svarte grønne..

 

Jeg vet ikke du... men jeg tror faktisk du har helt rett i at den filmen jeg postet oppi her er et troll....

 

Etter å ha studert filmen nøye føler jeg meg noe lurt der ja ^^

 

Nice work :thumbup:

 

Men finnes det noe bilder av der denne saken datt ned da?? ikke det at det er helt nødvendig altså.. men jeg var bare nysgjerrig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder dette med tilhengere så har han noen ja, men det kan være mye propaganda ute og går. Folk er godt mulig betalt eller truet for å hylle ham. Det du ser er selvsagt kun dem som demonstrerer for Gaddafi. Du ser ikke dem som er imot ham. Et svært enkelt og velbrukt triks.

Men nå er det faktisk slik at jeg har sett vidoer hvor store folkemasser demonstrerer for Gaddafi, også i andre land enn Libya, mens jeg ikke har sett i nærheten av liknende folkemasser som demonstrerer mot Gaddafi. Nå kan det hende Gaddafi har betalt alle som demonstrerer for han (ser på det som lite trolig) eller at Gaddafi truer alle som demonstrerer mot ham, men dette beviser på ingen måte at det ville ha vært store demonstrasjoner mot Gaddafi om disse eventuelt ikke ville ha blitt truet.

 

Veldig godt poeng det der altså..

 

jeg hadde glatt gått i tog for gadaffi og fred, og jeg får ikke noe penger eller blir truet jeg heller...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom til å tenke på noe, husker denne videoen?

 

 

Regimet påstår at de avskjæret to båter lastet med våpen til opprørerne fra Qatar. Journalistene fikk ikke se båtene men ble vist 100+ FN FAL's i et telt sammen med ammunisjon.

 

Nå i retrospekt som vi vet at libya har flere tusen FN FALs lagret rundt om landet så stiller den seg i litt annet lys..

For ikke å nevne at NATO bombet hele den libyske marinen en måned tidligere.

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Jau... ike rart de trenger mange våpen... se hvordan de behandler dem da..

 

Tenk.. slenge dem fra seg slik.. de går vel i stykker..^^

 

Var en AK da, de er bygd for sånt :yes:

 

Nei men hvis de eneste håndvåpnene de har fått utenfra er fra da Frankrike luftdroppet en del så skjønner jeg godt at de klager på mangel på våpen/ammo. Slitsomt å krige med bare det du fanger fra fienden.

 

edit: Men på den annen side så går de nok ikke tom for stridsvogner med det første, her finner de enda et lager (denne gangen av typen T-62) ser ut som NATO har bombet lageret tidligere.

 

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

edit: Men på den annen side så går de nok ikke tom for stridsvogner med det første, her finner de enda et lager (denne gangen av typen T-62) ser ut som NATO har bombet lageret tidligere.

 

Gadaffi menn vet jo rimelig godt hvor lenge de overlever om de setter seg inni en slik en da...

 

Er bare opprørere som får lov å bruke tunge våpen som det der...

 

Gadaffi menn får bare bruke håndvåpen tror jeg...

Lenke til kommentar

jeg hadde glatt gått i tog for gadaffi og fred, og jeg får ikke noe penger eller blir truet jeg heller...

 

"Gaddafi" og "fred" passer ikke sammen! Han er en diktator, tyrann og despot som burde ha vært fjernet for lenge siden. Verden får det bedre uten slike terroregimer! Det som virkelig betyr noe er at den nye regjeringen i Libya når enn den kommer på plass er langt mer demokratisk og fredelig enn Gaddafis regime. Om det skulle bli noe ala det samme vil jo hele den frihetskampen som nå kjempes være bortkastet.

Lenke til kommentar

Noen kommentar?

 

Til akkurat hva?

 

Libyan Official som utdyper historien:

Hasan Ali Ibrahim, a younger brother of Moussa Ibrahim, was working as a civilian volunteer for the Gadhafi government, the official said. The 25-year-old university student had left Tripoli with a group of people to check on friends in Zawiya; he and the others were struck by bullets fired from an Apache helicopter while on foot in Zawiya's central square, the official said.

http://edition.cnn.com/2011/WORLD/africa/08/18/libya.war/

 

Det var nok ikke folkemengder ute i gatene å feiret siden kamphandlinger tok plass i tidsrommet skal vi tro reuters + Zawia er ekstremt anti ghaddafi, tredje/fjerde gangen de gjør opprør på 5 måneder. Alle pro ghaddafi sivile dro da opprørerne var på vei til byen atter en gang 13 august.

 

edit: Kunne så klart ikke vite at de skulle importere "sivile" til byen midt under kamphandlingene heller da..

 

Video fra første Az Zawiyah opprøret:

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Når man snakker om åpenbar agenda.

 

Jeg lager i det minste ikke dårlige youtube filmer med crappy stemme hvor jeg slenger ut en masse ting uten kilder eller basis i virkeligheten, slike ting kan du bare ikke verdsette nok :tease:

 

Zlitan skal ha blitt befridd av opprørerne:

Libya's opposition fighters have captured the city of Zlitan, in a deepening push towards the capital, Tripoli, and a further threat to the forces of Colonel Muammar Gaddafi.

 

Al Jazeera's Andrew Simmons, who visited Zlitan confirmed the rebel victory there and said there were extraordinary scenes of jubilation.

 

"The rebel fighters took heavy losses, they came under fire from artillery and rockets but they moved forward," he said.

 

"After fighters from Misrata moved in, opposition fighters within Zlitan rose and took on in small groupings the Gaddafi forces. The Gaddafi troops pulled out leaving ammunition and lot of equipment behind."

 

Al-Zawia under angrep:

Forces loyal to Muammar Gaddafi launched a fierce counterattack in the western city Az Zawiyah on Friday, firing rockets, mortar shells and anti-aircraft guns in a bid to keep the rebels from gaining complete control and advancing toward the nearby capital, Associated Press reported.

 

NATO's bombing campaign has made it difficult for the regime to send massive reinforcements to the strategic city, enabling the rebels to maintain a foothold in their biggest prize in months.

http://blogs.aljazeera.net/liveblog/Libya

Lenke til kommentar

Tenker vi venter på en smule bedre kilder før dette dras lengre ut.

 

Å herre. er vi der igjen nå... om det er noe man ikke liker eller klarer å si noe i mot.. klag på dårlig kildekritikk...

 

Typisk...

 

Du må da innrømme at en eller annen anonym youtube video med en eller annen anonym kilde som sier et eller annet ikke uten videre faller i kategorien "troverdig" uten at flere andre kilder støtter opp om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...