Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Man må se på den fanatiske uvilligheten til å ta innover seg det falske grunnlaget krigene i midt-østen er basert på, mengden med dokumentasjon som blir fremlagt uten at de parter det er snakk om greier å ta det til seg etc.

 

De kan rett og slett ikke fordi at det strider imot deres retningslinjer og deres fremtidige propagandering på forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpt og betalt.

 

Seriøst vennen.. ser du ikke hvor teite slike kommentarer egentlig er...

 

Please.. la oss heve oss over det der..

 

Siden vi er på emnet, kanskje vi kunne holde en litt høyere standard når det gjelder posting av døde personer/grove videoklipp som ikke har noen nyhetsverdi eller funksjon bortsett fra "se de er døde!"? Kan ikke helt se hva de bidrar med, for ikke og nevne hvor tungt det er for meg og ikke begynne med det samme, men da går jo tråden rett til helvete :thumbdown:

Lenke til kommentar

Et annet problem er jo at de som støtter denne fullstendig meningsløse krigen ikke kan vise til samme type overgrep og dermed så taper de terreng. Det er den fulle sannheten bak "problemet" ved å poste denne type dokumentasjon og beviser for NATOs overgrep.

 

Det Kirikovski her sier er intet annet enn et noe pinlig forsøk på å skjule sannheten.

Endret av Gutten fra eventyret
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere må få se hva dere er skyldige i. Jeg vet at du hater kraften av av slike bilder og for å være helt dønn ærlig blir motivasjonen enda større når dine demoner torturerer deg.

 

Haha, gjør men ingenting, syns bare det ødelegger nivået på tråden når folk synker så lavt. Var vel mer det estetiske jeg gikk på?

 

For hva skaper vel ikke større motstand til krig og til krigsprofitørenes herjinger enn bilder av døde barn?

 

Bilde av levende barn?

63696088.jpg

^

Er faktisk et skilt satt opp i benghazi som forteller opprørere at de ikke skal skyte våpnene sine i luften fordi det gjør små barn opprørte :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner du ikke at FN, NATO og lignende har shills som sitter på internett for å selge krig?

Vet du.. det kan så godt være, men for å være helt ærlig tviler jeg på at det er slik de jobber...

 

vil du ikke si at massemedia er en større arena og at om de må bruke enorme ressurser for å kontrollere hver en krok av internett..

Lenke til kommentar

Et annet problem er jo at de som støtter denne fullstendig meningsløse krigen ikke kan vise til samme type overgrep og dermed så taper de terreng. Det er den fulle sannheten bak "problemet" ved å poste denne type dokumentasjon og beviser for NATOs overgrep.

 

Det Kirikovski her sier er intet annet enn et noe pinlig forsøk på å skjule sannheten.

 

Sant nok, av en eller annen merkelig grunn så filmer ikke ghaddafi militæret lenger overgrepene sine og poster de på youtube, vi er jo helt begrenset til og måtte vente til ghaddafi soldater dør, for så at mobilklippene blir postet på nettet av opprørerne.

 

Men så poster jeg jo ikke slikt uansett, her et bilde fra dutch MOD :love:

tnxnato.jpg

Endret av Kirikovski
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her kan dere som åpenbart liker krig, og mord og slikt, og som støtter NATOs overgrep på Libyas befolkning se litt av medaljens bakside..

 

Klippet er to dager gammelt og viser hvilke hvor presist NATO forsøker å kvele folket ved å ta deres barn...

 

NB: Filmen inneholder svært sterke scener!!

 

 

Skam dere.. skam dere.... MORDERE!!!

 

obama%2Blibya%2Boil.gif

Hva forsøker du egentlig å oppnå med å kalle oss "mordere" ?

Eller å dra frem ABB?

Ser du var raskt ute med å koble han handlinger til dette, før noe som helst var kjent om saken.. virker litt som om du hopper på alle mulige sjanser for å fremme en eneste vinkling av saken.

 

Jeg tror få her inne har noen positiv glede av at mennesker lider og dør, kanskje bortsett fra Tricell som ser ut til å mene Gadaffi bør legge landet og folket i grus om han taper krigen.. men mennesker ble og hadde fortsatt å bli drept i Libya med eller uten NATO.

Lenke til kommentar

Verden har ikke godt av massiv globalisering av Vestlig kultur, der USA vil være verdenspoliti leder. Gjør du et overtramp så får du sanksjoner i hele verden. Det vil også være massiv overvåkning av befolkningen.

 

Dette har ingen ting med globalisering å gjøre! Dette har med å beskytte folk fra en sinnsyk og maktgal despot som er villig til å drepe og ødelegge alle og alt han kommer over for å beholde makten! Og denne opperasjonen var hverken USA eller noen andre villige til å begynne på før de fikk godkjennelse fra FN. Slike despoter som Gaddafi og hans regime hører ikke hjemme i en sivilisert verden! Det er på tide å bli kvitt all slik galskap en gang for alle!

 

Jeg støtter Gadaffi i sitt forsøk på å forsvare Libya mot væpnede terrorister og mot en fremmed invasjonsmakt. Hvis ikke han klarer dette, da håper jeg at han skaper et "svarthull" som vil dra Libya inn i et helvete for de 10 neste årene, som vil koste Vesten billioner av kroner.

 

Dette har ingen ting med globalisering å gjøre! Dette har med å beskytte folk fra en sinnsyk og maktgal despot som er villig til å drepe og ødelegge alle og alt han kommer over for å beholde makten! Og denne opperasjonen var hverken USA eller noen andre villige til å begynne på før de fikk godkjennelse fra FN. Slike despoter som Gaddafi og hans regime hører ikke hjemme i en sivilisert verden! Det er på tide å bli kvitt all slik galskap en gang for alle!

 

Jeg hadde muligens støttet terroristene (opprørerne) dersom dette var folkestyrt, og at de var alene. Men dessverre så er det Vesten som står bak disse, der de forsyner terroristene med våpen. Med dette vil den Vestlige kulturen gradvis bli innført i Libya, der landet vil bli en "nikkedukke" for USA.

 

De startet opprøret selv akkurat slik sjiamuslimer og kurdere startet opprøreret i Irak etter Golfkrigen selv. Og du så jo hvordan det opprøret gikk... Hadde man den gang støttet opprørerne så hadde Saddam Hussein og Baathregimet vært ferdig alt den gang og Irak hadde vært spart for flere år med elendighet! Man burde lære av historien.

 

Når det gjelder dette tøvet med "nikkedukker for USA" er det bare latterlig! Mon tro hvorfor USA alltid må tiltrekke seg konspirasjonsteorier...

Lenke til kommentar

Ja det går jo av en bombe så og si hver eneste dag der borte og millioner av folk sliter med både det ene og det andre...

 

For å få det klart: Ja, situasjonen i Irak nå er katastrofal og det skyldes komplett mangel på planlegging fra den tideligere Bushregjeringen i USA. De gjorde en god invasjon av Irak og fikk veltet Baathregimet raskt. De irakiske soldatene desserterte eller overga seg og hauevis av ledere har blitt pågrepet og flere har blitt drept. Men det Bush og regjeringen hans gjorde feil var å ikke ha noen plan for hvordan situasjonen skulle takles etter at Baathregimet var fjernet. De gjorde samme feilen både i Afghanistan og Irak, la all vekt på å fjerne de sittende regimene og ingen vekt på å stabilisere landet og gjøre det trygt etterpå. Hadde de lagt vekt på det den gang kunne situasjonen i begge landene vært helt anderledes. Men det endrer ikke det faktum at verden er bedre uten slike despoter og terror-regimer!

 

De savner nok saddam de fleste av dem tror jeg..

 

Det der må du gjerne underbygge. Forøvrig vil jeg på det varmeste anbefale deg å lese "Saddams fortrolige". Da vil du nok endre litt på den uttalelsen...

 

Jeg blir rett og slett provosert over holdninger som noen viser..

 

Det er fordi du ikke har satt deg godt nok inn i saken.

 

ABB sa at han MÅTTE BARE gjøre det...

 

Han ble nok inspirert av vår egen oppførsel, hvor det å slippe bomber og drepe uskyldige er helt akseptabelt så lenge det går til en god sak..

 

Hva sikter du til?

Lenke til kommentar

Men seriøst Glimti... Du forsvarer drap fordi det er en god sak...

 

Og denne konklusjonen trekker du fordi? Jeg snakker om hva som er det beste både ovenfor enkeltland og dets befolkning samt ovenfor hele verden. Selvsagt var det beste å gå til krig mot Nazi-Tyskland og stanse dem! Og selvsagt ville jeg støttet likvidering av Adolf Hitler! Hva med deg? Jeg ville også ha støttet likvidering av Josef Stalin! En slik torturist, despot og folkemorder har verden det bedre uten! Det var riktig å innføre sanksjoner mot Irak da de invaderte Kuwait uten videre og da Saddam Hussein nektet å trekke styrkene sine ut igjen var det riktig å angripe Irak! Jeg hadde også støttet å kjempe sammen med opprørerne da Golfkrigen var over og slik bli kvitt Saddam Hussein og Baatpartiet den gang! Desverre er krigshandlinger nødvendige iblandt. Men det betyr ikke at krig i seg selv er noen god ide. Men enkelte krigføringer som den i Afghanistan er jeg tilhenger av ettersom alternativet er å la fienden få bygge seg opp på ny så de kan utføre nye, kollosale angrep! Med tanke på alt Gaddafi har stått bak og hvordan han har behandlet egen befolkning er jeg for angrepet på regimet hans og jeg støtter en evnt. likvidering av Gaddafi! Det samme ville jeg støttet med feks. Kim Jong-il og regimet hans i Nord-Korea, Than Shwe og regimet hans i Burma/Maynar og Robert Mugabe og regimet hans i Zimbabwe! Verden har det rett og slett bedre uten slike tyranner og despoter!

 

Hva som er en god sak er jo et utrolig varierende til tider...

 

Hva vil du påpeke er godt med å la slike galninger bli sittende ved makten?

 

En god sak for meg er ikke nødvendigvis en god sak for deg, og en god sak for USA er ikke nødvendigvis en god sak for oss...

 

Det var ikke egeninteresser dette dreide seg om.

 

Har jeg en god sak mener jo du i prinsippet det er helt ok å drepe for å oppnå resultater..

 

Må man så må man. La oss ta eksempel i Golfkrigen: Hvordan tror du det ville gått om man ikke brukte militær makt til å kaste de irakiske okkupasjonsstrykene ut av Kuwait?

 

Det er helt tragisk holdning

 

Det er bare du som rett og slett ikke vil forstå.

Lenke til kommentar

Det var ikke egeninteresser dette dreide seg om.

 

Det der er vel en kommentar som sier alt... Spol tilbake og finn ut hvorfor ting har utviklet seg slik det har gjort...

 

Når du finner årsaken så vil du også se hvor ufattelig grusom denne handlingen har vært...

 

jeg skammer meg over å være vestlig til tider og identifiserer meg til tider mer med andre stolte nasjoner..

Lenke til kommentar
Har jeg en god sak mener jo du i prinsippet det er helt ok å drepe for å oppnå resultater..

 

Må man så må man. La oss ta eksempel i Golfkrigen: Hvordan tror du det ville gått om man ikke brukte militær makt til å kaste de irakiske okkupasjonsstrykene ut av Kuwait?

 

Du har jo faktisk glemt at Kuwait har vært en del av Irak i mer enn 4000 år eller noe... Ja de var jo en del av Mesopotamia, sivilisasjonen krybbe... Når Kuwait dumpet prisene på olje og stakk sugerøret inn i oljefeltene til Iraq. Det var vel også noen enorme lån de krevde betalt der og da synes jeg å huske... sikkert mer også..

 

De fikk nok i alle fall og tok faenskapen tilbake siden det vare deres rettmessige land...

 

Se på Israel da.. Der er det helt ok for jødene å okkupere palestinsk land for en mye yngre historisk tilknytning...

 

Og du vet like godt som meg at historiene om overgrep på Kuwait var fabrikkert propaganda... Du vil i så fall ikke åpne øynene.. det er jo allmennkunnskap...

Lenke til kommentar

Du kan ikke bare se på fortiden! Det er mange eldre nasjoner som har blitt splittet opp i flere land. Det Kuwait gjorde var å overprodusere olje slik at oljeprisene truet med å rase. Samtidig krevde de å få en større oljequote. De bprøvde aldri å stjele olje fra Irak. Og det var Irak som skyldte Kuwait penger, ikke omvendt. Etter krigen mot Iran hadde Irak drukknet seg i gjeld til bla. Kuwait. Så her hadde Kuwait sitt på det tørre!

 

Og hva er det egentlig du mener med fabrikerte bevis og å ikke åpne øynene? Klarer du å forholde deg til det jeg skriver eller ikke? Hittil har du knapt besvart noe av det jeg har skrevet og de to avsnittene du har besvart har du prøvd å vri om til å handle om noe helt annet.

Lenke til kommentar

Hva forsøker du egentlig å oppnå med å kalle oss "mordere" ?

Eller å dra frem ABB?

Ser du var raskt ute med å koble han handlinger til dette, før noe som helst var kjent om saken.. virker litt som om du hopper på alle mulige sjanser for å fremme en eneste vinkling av saken.

 

Det er samme tankegang hvor noen hever seg over andre og bestemmer seg for at de har rett og dreper andre mennesker for å oppnå det de vil.

 

Jeg var dog ikke raskt ute, jeg har vært kranglete omkring overgrep fra NATO før vi hadde hørt om ABB.

 

Men han representerer uansett om du liker det eller ikke samme metodikk som vi i vår vestlige del av verden benytter..

 

"Er vi i mot noen så bomber vi faenskapen ut av dem...."

Lenke til kommentar

"Er vi i mot noen så bomber vi faenskapen ut av dem...."

 

Det der er en komplett latterlig settning! Når det gjelder Golfkrigen som vi nettopp snakket om så hadde de allierte styrkene full godkjennelse fra FN for å gripe inn! Det samme med Libya som er det denne tråden dreier seg om. Det manglet ikke på legitimitet ang. Afghanistan heller! Irak var en helt annen sak, men dem som er ved makten i dag er ikke dem som sto bak invasjonen og okkupasjonen så de kan heller ikke klandres! Tvert imot, de jobber jo som bare det med å komme seg ut igjen.

Lenke til kommentar

Du kan ikke bare se på fortiden! Det er mange eldre nasjoner som har blitt splittet opp i flere land. Det Kuwait gjorde var å overprodusere olje slik at oljeprisene truet med å rase. Samtidig krevde de å få en større oljequote. De bprøvde aldri å stjele olje fra Irak. Og det var Irak som skyldte Kuwait penger, ikke omvendt. Etter krigen mot Iran hadde Irak drukknet seg i gjeld til bla. Kuwait. Så her hadde Kuwait sitt på det tørre!

 

Og hva er det egentlig du mener med fabrikerte bevis og å ikke åpne øynene? Klarer du å forholde deg til det jeg skriver eller ikke? Hittil har du knapt besvart noe av det jeg har skrevet og de to avsnittene du har besvart har du prøvd å vri om til å handle om noe helt annet.

 

Jepp.. det var det jeg sa.. Iraq skylte Kuwait penger, og disse pengene forlangte visstnok de å få tilbakebetalt sånn der og da...

 

Blir som om noen skulle forlange å be USA tilbakebetale all sin gjeld i morgen.. det sier seg selv at det går dårlig...

 

De prøvde ikke å stjele olje fra iraq, det var noe de gjorde. Det var altså ikke et forsøk, men noe de drev med ved at de benyttet en spesiell form for oljeboringsteknikk..

 

Riggen sto på Kuwaitisk land, men så borret de seg inn på Iraks side på skrå...

 

Men om jeg ikke misforstår deg nå så mener du at flere tusen års rett på et land ikke er grunn nok da?? Jeg er tilbøyelig til å være enig, men da bør vi hive israelerne ut også...

 

Og angående propagandaen som førte til krigen så bør du lese deg litt opp...

 

"Er vi i mot noen så bomber vi faenskapen ut av dem...."

Når det gjelder Golfkrigen som vi nettopp snakket om så hadde de allierte styrkene full godkjennelse fra FN for å gripe inn!

 

jaja..

Og hvorfor fikk de godkjennelse av FN.. hæ????

 

PGA LØYN OG PROPAGANDA!!!

Lenke til kommentar

Jepp.. det var det jeg sa.. Iraq skylte Kuwait penger, og disse pengene forlangte visstnok de å få tilbakebetalt sånn der og da...

 

Blir som om noen skulle forlange å be USA tilbakebetale all sin gjeld i morgen.. det sier seg selv at det går dårlig...

 

Det er heller du som må lese deg opp om situasjonen her. Det som skjedde var at Irak krevde at Kuwait skulle stryke gjelden fordi Irak mente at de hadde beskyttet Kuwait mot Iran, men Kuwait sa selvfølgelig nei. Og en annen interessang sak: På ministermøtet bøyde Kuwait av og lovet å respektere den fastsatte oljequoten! Men Irak invaderte alikevel!

 

De prøvde ikke å stjele olje fra iraq, det var noe de gjorde. Det var altså ikke et forsøk, men noe de drev med ved at de benyttet en spesiell form for oljeboringsteknikk..

 

Riggen sto på Kuwaitisk land, men så borret de seg inn på Iraks side på skrå...

 

Er dette noe du fant på av deg selv nå? Det har nemmelig aldir vært nevnt et ord om det før!

 

Men om jeg ikke misforstår deg nå så mener du at flere tusen års rett på et land ikke er grunn nok da?? Jeg er tilbøyelig til å være enig, men da bør vi hive israelerne ut også...

 

Nei, det mener jeg ikke er noen grunn i det hele tatt! Enorme riker og nasjoner såvel som unioner har kollapset og blitt delt opp i årenes løp uten at noen kan kreve å få tilbake en landebit som de hersket over for x antall år siden! Tenk feks. på Romerriket, Det britiske imperium, Sovjetunionen og Jugoslavia. Skulle liksom de som en gang hadde makten over det samlede området kunne tatt det tilbake ved hjelp av militær makt nå? Du mener kansje at Sverige eller Danmark har krav på Norge? Niks, verden forandrer seg og nye land oppstår!

 

Jeg anbefaler deg å begynne å delta aktivt i tråden om Midtøsten så finner du fort ut hvor jeg står i akkurat den konflikten...

 

Og angående propagandaen som førte til krigen så bør du lese deg litt opp...

 

Det er det du som bør gjøre! Og jeg har alt anbefalt deg en glimrende bok som ikke bare dekker Golfkrigen, men Iraks historie fra landet ble opprettet og til Saddam Husseins fall. Den heter "Saddams fortrolige" og er skrevet av dr. Ala Bashir som var Saddam Husseins livlege fra tidelig på 80-tallet inntil han forlot Saddam Hussein akkurat som alle andre like før Saddam Husseins endelige fall. Lars Sigurd Sunnanå har hjulpet ham med boken.

 

jaja..

Og hvorfor fikk de godkjennelse av FN.. hæ????

 

PGA LØYN OG PROPAGANDA!!!

 

Niks. Her er det du som har sverget til propagandaen.

 

PS: Nå har du så langt besvart tre avsnitter av alt det jeg har skrevet i to lange innlegg så inntil du har besvart alt sammen gidder jeg ikke å besvare deg mer. Det er masse, masse mer du skal besvare selv først.

Endret av Glimti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig hva de har samlet sammen fra kirkegårder for kjøretøy, lager og i det hele fanget fra militæret og reparert til fungerende stand.

 

Kolonne med kjøretøy på vei mot Brega 30/07 øst for Tripoli.

 

Merk de oransje teppene som skal hjelpe NATO fly identifisere de som "friendlies".

 

Kolonne med kjøretøy gjennom byen Zintan, sør-vest for Tripoli.

 

Tror vi har noe av grunnen til den konstante mangelen på ammunisjon der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...