Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Have you ever wanted freedom so bad you started a pizza delivery service.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=eiwzt8ratSc

 

 

 

Edit: Dette må være den tredje kronikken i Dagbladet hvor det klages på at regime soldater/leiesoldater som drepes av norske bomber mest sannsynligvis har "koner, barn, mødre, familie, venner"..

 

http://www.dagbladet.no/2011/07/12/kultur/debatt/kronikk/libya/krig/17279360/

 

Hva med de sivile som blir drept av nevnte regime soldater/leiesoldater? Hadde de kanskje ikke barn/familie/venner? :wallbash:

 

Dagbladet & VG har laget artikler om at opprørerne anklages for plyndring og brenning.

 

De gir dog ikke like mye informasjon som Human Rights Watch artikkelen de faktisk linker til så alle burde lese den.

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det en påstand som ikke er bevist...

 

Og dersom noe slik var tilfelle så er svaret fortsatt ja.

 

Gaddafi har bevist svært klart og tydelig hva det er han er i stand til å gjøre, hva han ville gjort og hva han vil gjøre om han har muligheten! Og svaret er ikke på noen måte ja! At det i utgangspunktet ikke er vår konflikt betyr ikke at vi skal la være å gripe inn for å forhindre folkemord og nedslaktinger! Hvordan skulle det feks gått da Irak innvaderte Kuwait og ikke det internasjonale verdenssamfunnet hadde reagert? Eller med Kosovo? Og det er bare to av mange eksempler. Vi har gjort det helt riktige ved å angripe Gaddafi og regimet hans!

Lenke til kommentar

Hvordan skulle det feks gått da Irak innvaderte Kuwait og ikke det internasjonale verdenssamfunnet hadde reagert?

 

Ja huff.. la oss nå beskytte oljen ja...

 

Du vet at det er bevist for lenge siden at hele fundamentet for frigjøringen av Kuwait var basert på propaganda og løgn....

 

Det var simpelthen bare tull alt sammen...

Lenke til kommentar

Det var vel jøden Tom Lantos som startet løgnen om at Irakere hadde koblet fra inkubatorer på sykehus i Kuwait med det resultat at babyer døde.

 

Har du fått med deg dette Glimti eller har det gått deg husk forbi i likhet med de fleste andre løgnene som har dannet grunnlaget for de mange krigene i midt-østen?

 

http://www.youtube.com/watch?v=knKjA9ZM91Y

 

2:43

Lenke til kommentar

Er du pasifist αкαѕнα?

Synes hvertfall du kan differensiere mellom å under tvil en støtte militær intervensjon mot en diktator som dreper sitt eget folk for å ville utøve deres demokratiske rett, og katastrofen som var Vietnam krigen.

Lenke til kommentar

De gir dog ikke like mye informasjon som Human Rights Watch artikkelen de faktisk linker til så alle burde lese den.

 

Note: In an interview with the BBC, a spokesperson for Human Rights Watch said that despite this worrying report, the actions by revolutionaries pale in comparison to the atrocities committed by Gaddafi’s forces. Nevertheless this issue should certainly be addressed and dealt with.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja huff.. la oss nå beskytte oljen ja...

 

Du vet at det er bevist for lenge siden at hele fundamentet for frigjøringen av Kuwait var basert på propaganda og løgn....

 

Det var simpelthen bare tull alt sammen...

 

Beskytte oljen... :roll: Akkurat som om man angrep Irak for olje etter at Irak hadde invadert og okkupert Kuwait... :roll: Hele FNs sikkerhetsråd fordømte enstemmig invasjonen og krevde full, betingelsesløs tilbaketrekkning samme dag. Fire dager etter vedtok de boikotten av Irak. Og deretter gjorde de seg klare til angrep. Og det vi (Norge deltok) gjorde var å befri Kuwait, ikke gå videre inn i Irak. Ingen støttet heller opprøret fra sjiamuslimene og kurdere etter at Kuwait var befridd. Ingen blandet seg mer før opprøret var knust og kurderne måtte flykte mot Iran og Tyrkia. Oljepropaganda har ingen ting med den krigen å gjøre! I angrepet fra 2003 derimot er det iallefall delvis sant.

 

Akkurat det samme med Kosovokrigen og angrepet på Serbia! Og angrepet på Gaddafis regime i Libya nå!

 

Akkurat hvor alle disse revolusjonene ender og hvilken utvikling land i Asia og Afrika får vet vi ikke, men å bli kvitt alle disse diktatorene og dispotene er bare godt!

Lenke til kommentar

Gadafi er tom for bensin

 

Muammer al-Gadafi har møtt nok et hinder i sin kamp mot opprørerne i Libya: Bensinpumpene er tomme. Samtidig oppfordrer dikatoren sine tilhengere til å befri Benghazi fra opprørerne.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4174173.ece

 

Nytt håp for exit-avtale med Gadafi

 

Verdensledere møtes for fjerde gang i et forsøk på å komme nær en løsning for Libya.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4174281.ece

 

Godt at ressursene begynner å tømmes for Gaddafi og tilhengerne hans! For noen avtale og fredelig løsning har jeg ingen tro på.

Lenke til kommentar

Krigshissing... :roll: Jeg vil bli kvitt Muammar al-Gaddafi og hans regime samt tilhengere så Libya kan gå en bedre framtid i møte! Hverken Gaddafi eller hans lojale vil være noe tap for verden! At det må skje på denne måte er synd, men nå har vi angrepet etter tillatelse fra FN pga. Gaddafis angrep på egen befolkning så nå kan vi like godt gjøre jobben ferdig!

 

Forøvrig: Er du lei av innleggene mine står det deg helt fritt å ignorere meg som bruker.

Lenke til kommentar

Kontaktgruppen sier ja til Libyas opprørere

 

Den internasjonale kontaktgruppen for Libya vil anerkjenne opprørerne som landets legitime representanter, ifølge Italias utenriksminister Franco Frattini.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4174806.ece

 

Fantastisk nyhet! :thumbup: Får håpe at Gaddafi ser skriften på veggen nå, men tror ikke noe særlig på det...

Lenke til kommentar

Krigshissing... :roll: Jeg vil bli kvitt Muammar al-Gaddafi og hans regime samt tilhengere så Libya kan gå en bedre framtid i møte! Hverken Gaddafi eller hans lojale vil være noe tap for verden! At det må skje på denne måte er synd, men nå har vi angrepet etter tillatelse fra FN pga. Gaddafis angrep på egen befolkning så nå kan vi like godt gjøre jobben ferdig!

 

Forøvrig: Er du lei av innleggene mine står det deg helt fritt å ignorere meg som bruker.

Gå en bedre fremtid i møte ja, som i Afghanistan og Irak hvor det er ingen ende på elendigheten, hvor situasjonen har blitt kraftig forverret av det internasjonale samfunnets tilstedeværelse.

 

Jeg må si jeg undrer sterkt på om du bare er "mentally challenged" eller rett og slett en bevisst faen som selger krig på vegne av en tredjepart.

 

Vi vet at disse påstandene om at Gadaffi har gjort overgrep mot egen befolkning er en pakke med løgner, så hvorfor fortsetter du da nedover den samme løypa? Tror du at alt skal bli så masse bedre om man dreper Gadaffi? Hva skal så skje etterpå? skal man sette inn fotsoldatene på ubestemt tid for å skape "demokrati" der?

 

Du burde i såfall danne frontlinjen.

 

 

NATO kan dra til helvete.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gå en bedre fremtid i møte ja, som i Afghanistan og Irak hvor det er ingen ende på elendigheten, hvor situasjonen har blitt kraftig forverret av det internasjonale samfunnets tilstedeværelse.

 

Er dessverre slik at Irak/Afghanistan ikke kan sammenlignes med Libya, de to første var rene invasjoner, her har du et opprør som stammer fra folket selv.

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jammer virkelig NATO telekommunikasjonen i Libya?

 

Hva tenker du på? Har du spesifikt eller er det bare noe du har hørt?

 

Jeg har bare hørt det en gang før, og nå så jeg det igjen i den youtube videoen ovenfor, derfor lurte jeg på om det er faktisk et tilfelle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...