Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville du savnet Gaddafi og regimet hans om det forsvant som følge av krigen?

Vanskelig å si. Vet egentlig ganske lite om regimet hans, og aner ikke hvem som eventuelt tar over.

 

Og om Libya utviklet seg i mer demokratisk rettning, ville du fortsatt mene at det var galt å fjerne Gaddafi?

Jeg vil si det er galt å fjerne Gaddafi med vestlig militærmakt.

Lenke til kommentar

NATO-kilde mener Gadafi kan likvideres

 

FNs resolusjon om Libya gir NATO rett til å likvidere Muammar Gadafi, hevder en høytstående kilde i NATO ifølge nyhetskanalen CNN.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4144446.ece

 

Hadde vært greit å bli kvitt ham, men det går ann å ta ham i livet synes jeg libyerne burde få avgjøre skjebnen hans slik irakerne fikk avgjøre Saddam Husseins skjebne.

Lenke til kommentar

Hadde vært greit å bli kvitt ham, men det går ann å ta ham i livet synes jeg libyerne burde få avgjøre skjebnen hans slik irakerne fikk avgjøre Saddam Husseins skjebne.

 

Blir vel det samme som å kalle det rettferdighet og demokratisk å stenge en eller annen fyr fra fedrelandspartiet inn i et bur og la Blitzerne hakke løs...

 

Du som klipper så mye avis lenker har vel oppdaget at disse nasjonene har store uenigheter både religiøst og politisk.

Lenke til kommentar

Blir vel det samme som å kalle det rettferdighet og demokratisk å stenge en eller annen fyr fra fedrelandspartiet inn i et bur og la Blitzerne hakke løs...

 

Og poenget ditt er?

 

Du som klipper så mye avis lenker har vel oppdaget at disse nasjonene har store uenigheter både religiøst og politisk.

 

Tror du at det er det som spiller inn?

Lenke til kommentar

Vanskelig å si. Vet egentlig ganske lite om regimet hans, og aner ikke hvem som eventuelt tar over.

 

Det vil ikke være noe tap. Det kan jeg garantere deg.

Jeg greier sikker å finne noen som kan garantere det omvendte.

 

Jeg vil si det er galt å fjerne Gaddafi med vestlig militærmakt.

 

Jeg vil si at det endelig er på tide å bli kvitt ham.

Selv om det vil skape en langvarig krig som går utover millioner av mennesker?

Lenke til kommentar

NATO-kilde mener Gadafi kan likvideres

 

FNs resolusjon om Libya gir NATO rett til å likvidere Muammar Gadafi, hevder en høytstående kilde i NATO ifølge nyhetskanalen CNN.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4144446.ece

 

Hadde vært greit å bli kvitt ham, men det går ann å ta ham i livet synes jeg libyerne burde få avgjøre skjebnen hans slik irakerne fikk avgjøre Saddam Husseins skjebne.

Jeg har også lest om personer som mener FN resolusjonen ikke gir rett til å likvidere Gaddafi.

Lenke til kommentar

Jeg greier sikker å finne noen som kan garantere det omvendte.

 

Kom med dem. Og da noen andre enn Gaddafilojale i regimet som kan berike seg på at han blir sittende ved makten.

 

Selv om det vil skape en langvarig krig som går utover millioner av mennesker?

 

Tror du det er det som kommer til å bli resultatet?

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke bare om nylige handlinger, men også om eldre. Sånt er greit å ta med når man har med en diktator og despot som har hatt makten i over 40 år å gjøre. FNs resolusjon dreier seg om de siste handlingene, men jeg tenker både på dem og på eldre handlinger når jeg sier at det beste er å bli kvitt Gaddafi og regimet hans en gang for alle nå som vi først har angrepet.

Lenke til kommentar

..... når jeg sier at det beste er å bli kvitt Gaddafi og regimet hans en gang for alle nå som vi først har angrepet.

 

Selv om jeg ikke liker å innrømme det så er jeg dessverre av samme oppfatning som deg der da...

 

Det blir liksom litt vanskelig å snu når man først har bombet han sønder og sammen rett og slett.

 

Så dessverre har du nok helt rett her.. Det er faktisk ingen vei tilbake og man må gå hele linjen ut selv om første steg var feil.

 

For meg blir dette litt som dette:

 

Noen av de litt barske jentene i gjengen ser jeg litt opp til og jeg liker å menge meg med dem og prøver å imponere dem når jeg kan. Litt sånn innpåsliten til tider kanskje, men de lar meg nå henge med når det passer dem.

 

En dag ville de ha meg med på en lek, hvor de bandt bind for øynene mine og tok meg med på en tur jeg ikke helt visste hvor var.

 

Før jeg ante hva og hvordan satt jeg på en karusell som gikk i en voldsom fart...

 

Var jo teit å la seg lure med, men å hoppe av i fart er jo ikke noe alternativ heller.

 

Så da gjenstår det jo bare å klore seg fast og gjøre det beste ut av situasjonen....

Lenke til kommentar

..... når jeg sier at det beste er å bli kvitt Gaddafi og regimet hans en gang for alle nå som vi først har angrepet.

 

Selv om jeg ikke liker å innrømme det så er jeg dessverre av samme oppfatning som deg der da...

 

Det blir liksom litt vanskelig å snu når man først har bombet han sønder og sammen rett og slett.

 

Så dessverre har du nok helt rett her.. Det er faktisk ingen vei tilbake og man må gå hele linjen ut selv om første steg var feil.

 

Stemmer, fullfør det man har startet. Hvis ikke, frykter jeg en massakre av sivilbefolkning. Dersom dette hadde skjedd vet jeg i hvert fall hva verdenssamfunnet hadde klaget på - nemlig HVORFOR vi ikke fullførte det vi startet og dermed kunne avverget en slik situasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...