Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilbud fra G8/NATO er bare spill for galleriet

 

Alle vet at mannen er dødsdømt

 

Hadde han takket ja så ville vi sikkert ikke fått vite det, eller de ville ha oppstått en annen forferdelig situasjon som gjorde at situasjonen ble forverret likevel..

 

Men hallo... mannen er jo sikkert ikke noen helgen heller..

 

jeg har ingen ting til overs for slike folk som durer frem slik de vil år etter år, men dog så støtter jeg heller ikke innblanding fra vår kant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det en gang slik at han må trekke soldatene sine tilbake, ikke fortsette og sende de han kan til fronten for at noen fredsforhandlinger skal kunne føre fram.

 

Aller beste for NATO ville jo ha vært en full stans i krigingen, men tror de rimelig bare ga opp den fjerde eller femte gangen Ghaddafi ropte cease fire samtidig som han presset på med nye angrep.

Lenke til kommentar

 

Hvordan vil du underbygge at det er et spill for galleriet?

Når det samtidig åpnes krigsforbryter-sak i Haag mot ham, og dette uunvikelig er en del av "tilbudet" så sier det seg selv at det er dødfødt. En leder som Gadaffi vil selvsagt aldri la seg føre til ei 2x3 meter celle for resten av livet. Dette er enkel psykologi og alle burde vite det

Lenke til kommentar

Så du er åpen for at Russland gjorde dette for sitt eget beste? Ikke hva de egentlig mente var det rette.

 

Hvordan vet du om de mente det var det rette å fortsette å støtte Gaddafi? Kansje de har blitt så lei av ham de og nå at de bestemte seg for å trekke seg fra hele konflikten. De har jo alt sagt seg enige i at han må gå av. Eller kansje de innså at mekling ikke har noe for seg da Gaddafi aldri vil gå frivillig og NATO aldri vil la Gaddafi bli sittende ved makten.

 

Hvem vet.

 

Er vel egentlig ikke så veldig relevant, men synes det er litt interessant likevel. Synes å huske at du skrev et innlegg (tror det var i Afghanistan tråden) hvor du også trodde at USA angrep Irak på grunn av olje, ikke masseødeleggelsesvåpen?

 

Hvis du er av den oppfatning at Irak krigen var på grunn av olje, hvordan kan du være så skråsikker i din sak om at Libya krigen var på grunn av å beskytte sivile?

 

Hvis du tenker på den nåværende afghanistantråden er det feil. Det jeg sikkert har nevnt er at tideligere utenriksminister Collin Powell sa at oljen hadde betydning da USA angrep Irak. Han sa aldri noe om hvordan den hadde betydning, men han kan jo ha ment at den skulle finansiere gjenoppbyggingen av Irak så USA slapp å betale for det selv. Det får bli spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Er vel egentlig ikke så veldig relevant, men synes det er litt interessant likevel. Synes å huske at du skrev et innlegg (tror det var i Afghanistan tråden) hvor du også trodde at USA angrep Irak på grunn av olje, ikke masseødeleggelsesvåpen?

 

Hvis du er av den oppfatning at Irak krigen var på grunn av olje, hvordan kan du være så skråsikker i din sak om at Libya krigen var på grunn av å beskytte sivile?

 

Hvis du tenker på den nåværende afghanistantråden er det feil. Det jeg sikkert har nevnt er at tideligere utenriksminister Collin Powell sa at oljen hadde betydning da USA angrep Irak. Han sa aldri noe om hvordan den hadde betydning, men han kan jo ha ment at den skulle finansiere gjenoppbyggingen av Irak så USA slapp å betale for det selv. Det får bli spekulasjoner.

Tror du USA faktisk trodde på at Saddam hadde tilgang til masseødeleggelsesvåpen, eller tror du de sa det for å skjule den egentlige grunnen til invasjonen?

Lenke til kommentar

Det får bli spekulasjoner. Saddam Hussein samarbeidet iallefall ikke med inspektørene fra FN så han kan ikke forsvares på noen måte selv. Så er det også en ting til å ta stilling til: Ville man blitt kvitt regimet hans uten en invasjon?

Hva får Norge ut av å fjerne regimet?

Lenke til kommentar

Det får bli spekulasjoner. Saddam Hussein samarbeidet iallefall ikke med inspektørene fra FN så han kan ikke forsvares på noen måte selv. Så er det også en ting til å ta stilling til: Ville man blitt kvitt regimet hans uten en invasjon?

Hva får Norge ut av å fjerne regimet?

 

Fri handel, viten om at fritt demokrati, ingen demokrati har gått til angrep på andre demokrati!

Lenke til kommentar

Gaddafis datter vil trekke Nato for retten

 

Muammar Gaddafis datter Aisha vil ha Nato stilt for retten for krigsforbrytelser etter angrepet i april der hennes datter, bror og to nevøer ble drept.

 

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/gaddafis-datter-vil-trekke-nato-for-retten-3512826.html

 

Dette kommer hun sikkert kjempelangt med. Hun glemmer dessuten å ta med pappaen etter alt han har gjort...

Lenke til kommentar

Bryr du deg ikke om utviklingen nå som vi først har deltatt i krigen?

 

Jeg for min del hadde dødd av latter om Gadaffi plukket ned de alliertes fly en etter en...

 

Men nå må jeg påpeke at jeg nok tror at når alt er kommet så til de grader galt ut så er det vel ingen vei tilbake...

 

Denne situasjonen er tragisk i fra starten av og vi skulle aldri vært der.

 

I så fall kunne vi jo heller vært så ærlige å sagt det rett ut at vi ønsket å bruke militær makt for å styrte alle land med verdier vi ikke hadde tilstrekkelig kontroll på...

 

Dette tåpelige gnålet om menneskeverd er bare spill for galleriet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...