Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Ja, selvsagt er det opp til deg å dokumentere dine påstander! Og du kom altså med disse linkene ETTER at jeg krevde dokumentasjon. Alt du har kommet med hittil er altså propaganda om USA.

 

Og nei, du klarer ikke å overbevise meg om at man skal stå rolig og se på at en gal diktator slakter uskyldige istedenfor å gripe inn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, selvsagt er det opp til deg å dokumentere dine påstander! Og du kom altså med disse linkene ETTER at jeg krevde dokumentasjon. Alt du har kommet med hittil er altså propaganda om USA.

 

Og nei, du klarer ikke å overbevise meg om at man skal stå rolig og se på at en gal diktator slakter uskyldige istedenfor å gripe inn!

propaganda om USA :laugh:

 

nå må du virkelig lese linker, du spurte om dette

Og om du har spesielle kilder til hvor og hva man skal lese ang. CIA, kom med dem!

 

Og jeg ga deg kilder /lesestoff..

Lenke til kommentar

At du mener kilder er troverdige betyr ikke at jeg mener det. Ja, jeg mener det er propaganda.

 

Rent bortsett fra det støtter jeg Vesten og Den frie verden 100% selvom Den kalde krigen er over! Det ville ikke falle meg inn å støtte diktatorer, terrorister og folkemordere som Muammar al-Gaddafi i en konflikt med Vesten. Like lite som jeg ville støttet Saddam Hussein under Gulfkrigen eller Serbia i Kosovokrigen. Eller Aksemaktene under 2. Verdenskrig for den sags skyld. Kunne nevnt mange andre eksempler også. Jeg ville selvsagt støttet Vesten om vi angrep Robert Mugabe og hans regime for å befri Zimbabwe eller om vi angrep Kim Jong-un og hans regime for å befri Nord-Korea. Muammar al-Gaddafi var en tyrann og despot i tillegg til å være en terrorist og en folkemorder og trass i hans støtte til den palestinske befolkningen er jeg utelukket glad verden er kvitt ham! Og nei, jeg tror ikke på at USA og Vesten gjør alt fordi det har en eller annen form for belønning i seg uansett hva slags propaganda du måtte komme opp med!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man minnes terrorisme etter avdøde diktator og tyrann Muammar al-Gaddafi:

 

Briter og amerikanere mintes Lockerbie

Både i Storbritannia og USA ble det markert at det lørdag var 25-årsdagen for terroraksjonen der et jumbojet ble sprengt i lufta over Lockerbie i Skottland.

 

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Briter-og-amerikanere-mintes-Lockerbie-7414855.html#.Urb3cfbKzIU

Lenke til kommentar
Statoil trekker ut ansatte fra Libya
På grunn av den spente situasjonen i Libya trekker Statoil ut alle utlendinger og beholder kun sine lokalt ansatte. Statoil skal frykte kidnappinger.

 

Fra før har selskaper som ExxonMobil og Royal Dutch Shell trukket seg helt ut av landet.

 

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/libya/artikkel.php?artid=10134344

 

Trist retning dette tar. Libyas befolkning ser ut til å ha valgt å sloss innbyrdes istedenfor å bygge opp et stabilt og demokratisk land etter at terroristen, torturisten og diktatoren Muammar al-Gaddafi falt...

Lenke til kommentar

Trist retning dette tar. Libyas befolkning ser ut til å ha valgt å sloss innbyrdes istedenfor å bygge opp et stabilt og demokratisk land etter at terroristen, torturisten og diktatoren Muammar al-Gaddafi falt...

Det er vel bare en fortsettelse av krigen, på mange måter. Er nok fortsatt mange som er pro-Gaddaf. Men Libya er visst sånn sett ganske uoversiktelig, da stammer står veldig sterkt der (særlig i sør, så vidt jeg vet).
Lenke til kommentar

I etterklokskapens navn har dette vært et vanvittig mislykket prosjekt for de vestlige landene som deltok. Et autoritært styre kan ofte være det beste, spesielt i et land som Libya. Ting har fungert der tidligere, nå er det bare kaos. Et av verdens minst befolkede land i forhold til størrelsen, fullt av våpen og svak ledelse og mange ulike grupper som ønsker makt. Dette lover ikke sånn veldig godt for fremtida for landet. Får håpe de får orden på det.

Lenke til kommentar

Det er vel bare en fortsettelse av krigen, på mange måter. Er nok fortsatt mange som er pro-Gaddaf. Men Libya er visst sånn sett ganske uoversiktelig, da stammer står veldig sterkt der (særlig i sør, så vidt jeg vet).

 

Jepp, noe ala det som hendte i Afghanistan og Irak. Men nå gav vi i alle fall befolkningen i Libya en sjanse. Om de ikke tar den får vær være deres sak så lenge de ikke blir en trussel mot oss.

Lenke til kommentar

Før krigen var landet ledet av en tyrann, diktator, despot og terrorist. Bøyde man seg ikke i støvet for Muammar al-Gaddafi og hans regime ble man arrestert og fengslet eller drept! Da Gaddafi ble knust var Libya åpent for å bli demokratisk o fritt, men befolkningen har heller valgt maktkamp og konflikt. Trist, men sant. Dessverre er det ikke Libyas barn som kan gjøre noe med dette. Det er de voksne libyerne som må få landet på fote igjen, men dette har de valgt å ikke prioritere. Trist, men sant.

 

Det var uansett helt rett og riktig å fjerne tyrannen Muammar al-Gaddafi og hans terroristregime!

Lenke til kommentar

Før krigen var landet ledet av en tyrann, diktator, despot og terrorist. Bøyde man seg ikke i støvet for Muammar al-Gaddafi og hans regime ble man arrestert og fengslet eller drept! Da Gaddafi ble knust var Libya åpent for å bli demokratisk o fritt, men befolkningen har heller valgt maktkamp og konflikt. Trist, men sant. Dessverre er det ikke Libyas barn som kan gjøre noe med dette. Det er de voksne libyerne som må få landet på fote igjen, men dette har de valgt å ikke prioritere. Trist, men sant.

 

Det var uansett helt rett og riktig å fjerne tyrannen Muammar al-Gaddafi og hans terroristregime!

Jeg er uenig med deg, og det er jeg forsåvidt ofte ;) .
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...