After Dark Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Ja, selvsagt er det opp til deg å dokumentere dine påstander! Og du kom altså med disse linkene ETTER at jeg krevde dokumentasjon. Alt du har kommet med hittil er altså propaganda om USA. Og nei, du klarer ikke å overbevise meg om at man skal stå rolig og se på at en gal diktator slakter uskyldige istedenfor å gripe inn! Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Ja, selvsagt er det opp til deg å dokumentere dine påstander! Og du kom altså med disse linkene ETTER at jeg krevde dokumentasjon. Alt du har kommet med hittil er altså propaganda om USA. Og nei, du klarer ikke å overbevise meg om at man skal stå rolig og se på at en gal diktator slakter uskyldige istedenfor å gripe inn! propaganda om USA nå må du virkelig lese linker, du spurte om dette Og om du har spesielle kilder til hvor og hva man skal lese ang. CIA, kom med dem! Og jeg ga deg kilder /lesestoff.. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 At du mener kilder er troverdige betyr ikke at jeg mener det. Ja, jeg mener det er propaganda. Rent bortsett fra det støtter jeg Vesten og Den frie verden 100% selvom Den kalde krigen er over! Det ville ikke falle meg inn å støtte diktatorer, terrorister og folkemordere som Muammar al-Gaddafi i en konflikt med Vesten. Like lite som jeg ville støttet Saddam Hussein under Gulfkrigen eller Serbia i Kosovokrigen. Eller Aksemaktene under 2. Verdenskrig for den sags skyld. Kunne nevnt mange andre eksempler også. Jeg ville selvsagt støttet Vesten om vi angrep Robert Mugabe og hans regime for å befri Zimbabwe eller om vi angrep Kim Jong-un og hans regime for å befri Nord-Korea. Muammar al-Gaddafi var en tyrann og despot i tillegg til å være en terrorist og en folkemorder og trass i hans støtte til den palestinske befolkningen er jeg utelukket glad verden er kvitt ham! Og nei, jeg tror ikke på at USA og Vesten gjør alt fordi det har en eller annen form for belønning i seg uansett hva slags propaganda du måtte komme opp med! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Man minnes terrorisme etter avdøde diktator og tyrann Muammar al-Gaddafi: Briter og amerikanere mintes Lockerbie Både i Storbritannia og USA ble det markert at det lørdag var 25-årsdagen for terroraksjonen der et jumbojet ble sprengt i lufta over Lockerbie i Skottland. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Briter-og-amerikanere-mintes-Lockerbie-7414855.html#.Urb3cfbKzIU Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 Statoil trekker ut ansatte fra Libya På grunn av den spente situasjonen i Libya trekker Statoil ut alle utlendinger og beholder kun sine lokalt ansatte. Statoil skal frykte kidnappinger. Fra før har selskaper som ExxonMobil og Royal Dutch Shell trukket seg helt ut av landet. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/libya/artikkel.php?artid=10134344 Trist retning dette tar. Libyas befolkning ser ut til å ha valgt å sloss innbyrdes istedenfor å bygge opp et stabilt og demokratisk land etter at terroristen, torturisten og diktatoren Muammar al-Gaddafi falt... Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Trist retning dette tar. Libyas befolkning ser ut til å ha valgt å sloss innbyrdes istedenfor å bygge opp et stabilt og demokratisk land etter at terroristen, torturisten og diktatoren Muammar al-Gaddafi falt...Det er vel bare en fortsettelse av krigen, på mange måter. Er nok fortsatt mange som er pro-Gaddaf. Men Libya er visst sånn sett ganske uoversiktelig, da stammer står veldig sterkt der (særlig i sør, så vidt jeg vet). Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 I etterklokskapens navn har dette vært et vanvittig mislykket prosjekt for de vestlige landene som deltok. Et autoritært styre kan ofte være det beste, spesielt i et land som Libya. Ting har fungert der tidligere, nå er det bare kaos. Et av verdens minst befolkede land i forhold til størrelsen, fullt av våpen og svak ledelse og mange ulike grupper som ønsker makt. Dette lover ikke sånn veldig godt for fremtida for landet. Får håpe de får orden på det. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Det er vel bare en fortsettelse av krigen, på mange måter. Er nok fortsatt mange som er pro-Gaddaf. Men Libya er visst sånn sett ganske uoversiktelig, da stammer står veldig sterkt der (særlig i sør, så vidt jeg vet). Jepp, noe ala det som hendte i Afghanistan og Irak. Men nå gav vi i alle fall befolkningen i Libya en sjanse. Om de ikke tar den får vær være deres sak så lenge de ikke blir en trussel mot oss. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Jepp, noe ala det som hendte i Afghanistan og Irak. Men nå gav vi i alle fall befolkningen i Libya en sjanse. Om de ikke tar den får vær være deres sak så lenge de ikke blir en trussel mot oss.Du ga alle 5 år gamle barn en sjanse for å lage et bedre Libya, men dessverre så tok ikke barna den. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Hva er det du vil ha fram? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Hva er det du vil ha fram?At før krigen så var landet bedre å bo i, og det er mange som har en verre situasjon i dag, uten store muligheter for å gjøre den bedre (tenker da for eksempel på barn). Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Før krigen var landet ledet av en tyrann, diktator, despot og terrorist. Bøyde man seg ikke i støvet for Muammar al-Gaddafi og hans regime ble man arrestert og fengslet eller drept! Da Gaddafi ble knust var Libya åpent for å bli demokratisk o fritt, men befolkningen har heller valgt maktkamp og konflikt. Trist, men sant. Dessverre er det ikke Libyas barn som kan gjøre noe med dette. Det er de voksne libyerne som må få landet på fote igjen, men dette har de valgt å ikke prioritere. Trist, men sant. Det var uansett helt rett og riktig å fjerne tyrannen Muammar al-Gaddafi og hans terroristregime! Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Før krigen var landet ledet av en tyrann, diktator, despot og terrorist. Bøyde man seg ikke i støvet for Muammar al-Gaddafi og hans regime ble man arrestert og fengslet eller drept! Da Gaddafi ble knust var Libya åpent for å bli demokratisk o fritt, men befolkningen har heller valgt maktkamp og konflikt. Trist, men sant. Dessverre er det ikke Libyas barn som kan gjøre noe med dette. Det er de voksne libyerne som må få landet på fote igjen, men dette har de valgt å ikke prioritere. Trist, men sant. Det var uansett helt rett og riktig å fjerne tyrannen Muammar al-Gaddafi og hans terroristregime! Jeg er uenig med deg, og det er jeg forsåvidt ofte . 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Så du foretrekker at andre må leve under diktatur og tortur? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) Så du foretrekker at andre må leve under diktatur og tortur?Jeg er i mot å bruke vold, det er ikke du. Derfor tviler jeg på at vi noen gang kommer til å bli enig. Å ikke bruke vold er faktisk noen av mine aller sterkste verdier . Endret 26. desember 2013 av Because I need change! 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Hvis du er imot vold, hvordan kan du da støtte Muammar al-Gaddafi og hans regime? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Hvis du er imot vold, hvordan kan du da støtte Muammar al-Gaddafi og hans regime?Har ikke sagt jeg har støttet det (selv om jeg har lest godt om det også), jeg er i mot å gripe inn militært. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Iblant er militær inngripen eneste utvei! Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 (endret) Iblant er militær inngripen eneste utvei!Og der er vi uenig . Sier ikke at jeg ikke kommer til å forsvare meg selv, om situasjonen skulle tilsi det, men jeg er veldig motstander av vold. Endret 26. desember 2013 av Because I need change! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Da Irak invaderte Kuwait i 1990 var det store forsøk på å løse konflikten diplomatisk, men Saddam Hussein nektet plent å gi etter både etter at FN hadde prøvd med fordømmelse, sanksjoner og samtaler. Hva annet skulle man gjøre enn å angripe Irak for å befri Kuwait? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå