Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere grusomheter om hva NTC islamistene synes var en human reaksjon når de fikk tak i folk de mente kjempet for Gaddaffi..

 

NTC islamistene faktisk.

 

Jeg regner med at det er de mest ekstreme bandene dette ja..

 

Er jo liten tvil om at de finnes.. Tror ikke alle NTC opprørerne finner glede i å halshugge og voldta..

 

Ahh, trodde du mente at NTC rådet bestod av islamister.

Lenke til kommentar

Her er en liten video med en tale fra en tidligere amerikansk soldat i Irak.

Han snakker litt om hva krig er, hvorfor kriger utkjempes.

Dette handler om krigen i Irak, men har likevel relevans til krigen i Libya, fordi krigen Libya utkjempes stort sett av samme grunner.

Her kan de som ukritisk tror på NATos krigspropaganda, og støtter slike kriger, se og lære litt mer om hva det egentlig er for en ondskap de virkelig støtter.

 

http://www.youtube.com/watch?v=akm3nYN8aG8&feature=related

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ahh, trodde du mente at NTC rådet bestod av islamister.

 

De er vel islamister de og vil jeg tro, men dog sikkert mer av den pengetørste typen ^^

 

Heh nei, var det jeg skulle arrestere deg på :p overraskende nok så består NTC av sekulære/moderate muslimer, tror enkelte her ikke helt har fulgt med på hvor mye klaging/gnåling det har vært fra islamistene i landet på måten de har blitt ekskludert og holdt utenfor avgjørelser.

Lenke til kommentar

Heh nei, var det jeg skulle arrestere deg på :p overraskende nok så består NTC av sekulære/moderate muslimer, tror enkelte her ikke helt har fulgt med på hvor mye klaging/gnåling det har vært fra islamistene i landet på måten de har blitt ekskludert og holdt utenfor avgjørelser.

 

Det var jo de som startet opprøret også da... så jeg formoder de var sure på noe....

Lenke til kommentar

Heh nei, var det jeg skulle arrestere deg på :p overraskende nok så består NTC av sekulære/moderate muslimer, tror enkelte her ikke helt har fulgt med på hvor mye klaging/gnåling det har vært fra islamistene i landet på måten de har blitt ekskludert og holdt utenfor avgjørelser.

 

Det var jo de som startet opprøret også da... så jeg formoder de var sure på noe....

 

Islamistene du snakker om nå? Startet opprøret? Whut?

Lenke til kommentar

 

Noen tanker omkring grusomheter

 

Even if Gaddafi had lived for another 100 years, he could not have killed even a fraction of the number obliterated by NATO during its intervention in Libya, claims Syria's deputy Foreign Minister, Faisal al-Mikdad, in an exclusive interview with RT. The top Syrian diplomat recalled that NATO's aggression against Libya was carried out under the guise of restoring human rights and protecting civilians.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Libya (Associated Press) -- Rival militias clashed on the outskirts of the Libyan capital for a fourth day Sunday in the deadliest and most sustained violence since the capture and killing of Moammar Gadhafi last month.

 

Fighters attacked each other with rockets, mortars and machine guns, witnesses said. The fighting, which has killed at least 13 people since late last week, raised new concerns about the ability of Libya's transitional government to disarm thousands of gunmen and restore order after an eight-month civil war.

 

Libya's interim leader, Mustafa Abdul-Jalil, said his National Transitional Council brought together elders from the feuding areas - the coastal city of Zawiya and the nearby tribal lands of Warshefana - over the weekend and that the dispute has been resolved. "I want to assure the Libyan people that everything is under control," he said Sunday.

 

However, as he spoke, fighting continued."

 

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/M/ML_LIBYA?SITE=CTNHR&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT

Lenke til kommentar

Islamistene du snakker om nå? Startet opprøret? Whut?

 

Fikk du ikke med deg hva som foregikk i Benghazi og Misrata ?

 

Ja, disse bestod av sivile og soldater som defekterte.

 

Du tror vel ikke virkelig at 2000 islamister startet opprøret i landet gjør du vel?

 

Jeg tror så absolutt at disse var en stor faktor ja..

 

Da har du hørt for mye på Ghaddafi.

 

Fighting raged as Gaddafi made an extraordinary rambling speech on TV in which he compared himself to the Queen and blamed the revolt on Osama Bin Laden.

 

He claimed the protesters who have seized control of much of the east of the country he has ruled for 41 years were fuelled by milk and Nescafe spiked with hallucinogenic drugs.

 

In a bizarre message to protesters, he said: ‘You need to listen to your parents. If people disobey their parents they end up destroying the country.

 

‘The same as in Britain (where) for 57 years the Queen has been ruling. I have been in the same situation.’

 

He went on: ‘Bin Laden ... this is the enemy who is manipulating the people. Do not be swayed by Bin Laden.’

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1360343/Libya-Gaddafi-blames-Osama-bin-Laden-hallucinogenic-pills-Nescafe-uprising.html#ixzz1dex5fLnj

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Terror and Revenge Engulfs NATO’s Libya.

 

The “new Libya” has entered its own “Terror” which is spreading inexorably, aided by NATO member states including American, French and British SAS units known locally as “disappearance squads”. This is one of the rapidly developing consequences of the UN’s rush to “protect Libya’s civilian population” last spring.

 

(...)

 

Those increasingly being targeted by “disappearance squads” are family members and associates, even former domestic employees such as gardeners, handymen, and household staff of former regime affiliates. Homes, cars, furniture, of former regime affiliates are being systematically confiscated. Torture has become the normal means to elicit information regarding the whereabouts of individuals thought to still be supporting the former regime. The reason, according to one former Libyan official who barely escaped one of the French squads and who now resides in Egypt, “is the same reason drones are so popular with your US military, torture works. Not 100% but it’s better than the other options." "

 

http://www.foreignpolicyjournal.com/2011/11/12/terror-and-revenge-engulfs-natos-libya/

Lenke til kommentar

"Terror and Revenge Engulfs NATO’s Libya.

 

The “new Libya” has entered its own “Terror” which is spreading inexorably, aided by NATO member states including American, French and British SAS units known locally as “disappearance squads”. This is one of the rapidly developing consequences of the UN’s rush to “protect Libya’s civilian population” last spring.

 

(...)

 

Those increasingly being targeted by “disappearance squads” are family members and associates, even former domestic employees such as gardeners, handymen, and household staff of former regime affiliates. Homes, cars, furniture, of former regime affiliates are being systematically confiscated. Torture has become the normal means to elicit information regarding the whereabouts of individuals thought to still be supporting the former regime. The reason, according to one former Libyan official who barely escaped one of the French squads and who now resides in Egypt, “is the same reason drones are so popular with your US military, torture works. Not 100% but it’s better than the other options." "

 

http://www.foreignpolicyjournal.com/2011/11/12/terror-and-revenge-engulfs-natos-libya/

 

Bwahahahahaa :!: har du sett youtube videoen de linker til i den andre artikkelen som viser en "NATO soldat" når Ghaddafi blir fanget?

 

"As I write this, unconfirmed videos are beginning to emerge showing shots of NATO soldiers walking alongside rebels as they drag the motionless body of Gaddafi. They look expressionless as if to suggest some kind of complicity in his murder."

 

http://www.youtube.com/watch?v=TM23k_LXWlc

 

:rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bwahahahahaa :!: har du sett youtube videoen de linker til i den andre artikkelen som viser en "NATO soldat" når Ghaddafi blir fanget?

 

Nei, jeg har ikke sett den. Så det blir jo litt komisk når du er så desperat etter å få rettet et "Bwahahaa" mot meg at du må ty til andre artikler enn de de jeg viser til.

 

Jeg har sett en annen video som kommer med påstander om at det var flere som var med i lynsjingen som gikk i uniformer fra Qatar. Men det er jo et ganske uvesentlig punkt, om det var folk fra Qatar til stede akkurat da. Vi har jo fått høre fra myndighetene i Qatar at de hadde hundrevis av folk som kjempet blandt opprørerne i Libya.

 

Her er videoen. Det kommer 15 minutter ut.

 

http://nwotruth.com/libya-the-real-story/

 

10 minutter ut er det et klipp fra CNN om islamistene som ble sluppet ut av fengsel. CNN omtaler dem som "believed to be supporters of Al Qaida". ( Du husker kanskje diskusjonen vi hadde, der du mente at de "var ikke Al Qaida, herregud". Det at jeg skrev Al Qaida om dem, hadde sammenheng med at jeg hadde sett dette klippet fra CNN, altså med "believed to be supporters of Al Qaida".)

Lenke til kommentar

Det var i relasjon til at "NATO har flere spesialstyrker i landet som er med i / hjelper "forsvinningsteam" at jeg linket til videoen som viser "NATO" i landet.

 

Jeg mistenker at begge påstandene er basert på like god informasjonsinnhenting.

 

Jeg har sett en annen video som kommer med påstander om at det var flere som var med i lynsjingen som gikk i uniformer fra Qatar.

 

Ja det blir et veldig uvesentlig punkt fordi Qatar sendte kamuflasje uniformer til opprørerne sammen med skuddsikre uniformer.

 

Qatar sine soldater kjempet ikke med opprørerne ved frontlinjene, de hjalp til med trening, taktikker, overseing av planer og hjelp med kommunikasjon. Leser du kanskje ikke lenger enn overskriftene?

 

Ja de kan helt sikkert ha støtte/støttet Al-Qaida, men støtte Al-Qaida =/= medlemmer av Al-Qaida. Sverige og Qatar har støttet NATO i Libya, er de NATO medlemmer kanskje?

 

Du bør ikke ta alt han sier i den videoen der for god fisk, han kommer med de samme gamle "Free housing!" mytene, og videoklippet av "NATO uses cluster bombs!" er sekundære eksplosjoner etter at ammunisjonen i en våpenbunker tar fyr.

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Ja det blir et veldig uvesentlig punkt fordi Qatar sendte kamuflasje uniformer til opprørerne sammen med skuddsikre uniformer.

 

Jeg tror også det er bare uniformene som er fra Qatar. Men det vil også være en likegyldig sak om det er qatarere inni uniformene. Ser ikke at det spiller noen rolle fra eller til.

 

Ja de kan helt sikkert ha støtte/støttet Al-Qaida, men støtte Al-Qaida =/= medlemmer av Al-Qaida. Sverige og Qatar har støttet NATO i Libya, er de NATO medlemmer kanskje?

 

Du er veldig inne i at det skal være formelt riktig. Mens jeg på min side lurer vel på om det ikke er en riktigere reaksjon med "Herregud, dette er sykt. ( Men de er ikke medlemmer av Al Qaida da. Bare supportere. )" enn reaksjonen "De var ikke Al Qaida, herregud".

 

Vet ikke om du skjønner hvor jeg vil hen. Reaksjonen din gir inntrykk av at de er vesensforskjellige fra Al Qaida.

 

Det var i relasjon til at "NATO har flere spesialstyrker i landet som er med i / hjelper "forsvinningsteam" at jeg linket til videoen som viser "NATO" i landet.

 

Jeg mistenker at begge påstandene er basert på like god informasjonsinnhenting.

 

OK. På min kant mistenker jeg at det er helt riktig at spesialsoldater fra britiske SAS med flere er i høy grad involvert i denne "oppryddingen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...