Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

NATO visste dog ikke at Ghaddafi befant seg i Sirte

 

Dette er det jeg leste om dette, rett etter at det skjedde :

 

"It emerged today that Gaddafi may have slipped up and given away his hideout just a few days before his death — by breaking his own rigid rules and using a telephone.

 

The tyrant is believed to have been pinpointed by NATO intelligence officers after voice recognition technology picked up his voice in a satellite phone call."

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/3884974/Thats-for-Lockerbie-Gaddafi.html

 

Det er ikke vanskelig å se at for NATO er det veldig mye gunstigere med den versjonen der de ikke visste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Libya-operasjonen den mest vellykkede noensinne

 

NATO har formelt vedtatt å innstille den militære operasjonen i Libya mandag 31. oktober.

 

- Vårt militære arbeid er avsluttet, sa NATOs generalsekretær Anders Fogh Rasmussen i en offisiell kunngjøring fredag.

 

Han mener Libya-operasjonen er en av de mest vellykkede i NATOs historie.

 

- Vi har til fulle oppfylt det historiske FN-mandatet om å beskytte befolkningen i Libya, sier han.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/libya/artikkel.php?artid=10023098

 

Da har visst NATO besluttet å ikke bli værende lenger selvom den nye ledelsen i Libya ønsker det. Får bare håpe at det går greit i Libya nå uten NATO. Forøvrig er jeg helt enig med Anders Fogh Rasmussen ang. det han sier om hvor vellykked opperasjonen har vært!

Lenke til kommentar

Poenget var at det var et godt sitat som jeg føler representerer styreformen i det "demokratiet" vi har innført der nede.

 

Litt vel tidelig å si. Vi må først se åssen det utvikler seg der nede.

 

Som jeg har sagt før må du slutte å se på katastrofene i Afghanistan og Irak. Når det gjelder sistnevnte må du også glemme at dette var en krig basert på rene løgner og propaganda uten at FN var innvolvert. Situasjonen med angrepet på gaddafiregimet i Libya har vært en annen hele tiden! Du må fokusere på denne situasjonen og omstendighetene rundt istedefor andre konflikter de siste årene. Denne er unik på flere forskjellige måter.

 

For å si det slik liker jeg innleggene dine i tråden om Israel og Nazi-Tyskland vesentlig bedre enn innleggene i denne. Hadde du vært aktiv i tråden om midtøstenkonflikten hadde jeg sikkert likt de innleggene også bedre. Du har nemelig mye bra å si om den konflikten i forhold til denne. Og selvsagt like jeg bedre innleggene dine i rumpetråden... :D

Lenke til kommentar

For å si det slik liker jeg innleggene dine i tråden om Israel og Nazi-Tyskland vesentlig bedre enn innleggene i denne. Hadde du vært aktiv i tråden om midtøstenkonflikten hadde jeg sikkert likt de innleggene også bedre. Du har nemelig mye bra å si om den konflikten i forhold til denne. Og selvsagt like jeg bedre innleggene dine i rumpetråden... :D

 

Hmmmm... jeg vet ikke om jeg skal bli smigret eller rapportere deg til Diskusjonens moralske kongress for forsøk på bestikkelser ^^

 

Du er nå søt også da... :innocent:

Lenke til kommentar

This year’s poll finds that large majorities of Arabs list the United States and Israel as the region’s worst enemies, far above Iran.

 

"Stemningen i Muslim Brotherhood er ekstatisk om dagen. De kommer til makta i Tunis,Libya,Egypt og høyst sannsynlig Syria og Jordan. Hva betyr dette?

 

Slå nå opp på Hassan al-Banna,Amin al-Husseini og Sayyed Qutb som er de tre gigantene innen Muslim Brotherhood. Deres langsiktige strategi er å kaste ut vestlig kolonialisme og kultur fra Arabia, islamisere landene under Sharialoven og bryte ned grenser satt av kolonialistene (Sykes-Picot) og sammenføre alle islamske land til et Kalifat.

 

 

Utfra dette prosjektet,som er selve grunnloven i Muslim Brotherhoods tenkning, vil vi i de nærmeste årene se følgende tiltak på gang i de nye Sharialandene:

 

1) pro-vestlig overklasse får det besværlig,mange vil emigrere.

 

2) kristne vil bli behandlet akkurat etter samme modell som Irak , Gaza og Egypt.

 

3) autentisk moderate muslimer vil bli fordrevet fra Universitet og moskeer

 

4) store summer og militær støtte vil bli gitt til Hamas for å føre krig mot Israel.

 

5) prossesen med å bygge den pan-islamistiske Staten,Kalifatet,begynner.

 

6) Taliban i Afghanistan vil bli prioritert.

 

7) Forsterket støtte til moskebygging i Europa og USA."

 

http://www.verdidebatt.no/edgar69/

Lenke til kommentar

Ezra Levant Interviews Daniel Pipes - You're gonna miss Gadaffi

 

Takk for tipset. Det han forteller om Tyrkia, med at islamistene har endevendt hele utviklingen der, og at det nå også ser ut til at den til nå ganske uavhengige hæren går rett inn under islamistene, var nytt for meg. Slående.

Lenke til kommentar

For å sette fokus på Saif al-Islam Gaddafi som fortsatt er fri:

 

ICC Stadfestar kontakt med Saif

 

Den internasjonale straffedomstolen ICC stadfestar at dei har hatt indirekte kontakt med Saif al-Islam, ein av sønene til Muammar al-Gaddafi.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7854168

 

Desverre er artikklen på nynorsk, men innholdet kommer jo fram uansett. Håper nå virkelig han enten blir pågrepet og dømt eller blir drept i kamp slik tilfellet var med Gaddafi! Om han klarer å komme seg til Zimbabwe og blir tatt imot der ser jeg det som et endelig argument for å gripe inn i Zimbabwe og bli kvitt Robert Mugape og regimet hans! Man kan ikke forsvare en person som Saif al-Islam Gaddafi og slippe unna med det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...